Vis full versjon : Amming
Storken##
25-08-2005, 21:24
Jeg ammer min 10 mnd gamle gutt ennå. Er 11 uker på vei. Noen andre som ammer? Evt - reduserte dere ant amminger pr dag med tanke på s.a.?
Eller er det helt uproblematisk å amme med nurk i magen?
Tidl. bruker
27-08-2005, 11:22
jeg har lest en plass at man ikke skal amme når man er gravid, for ammer du så strammes også livmora eller nåkka i den dur. og det risikerer faren for abort..
så jeg hadde ikke gjort det.
har prøvd å gruble på hvor jeg har lest det.. skal si fra når det dukker opp.. :)
Tidl. bruker
28-08-2005, 12:09
Trodde ikke det var farlig å amme når man er gavid jeg :undre:
Storken##
05-09-2005, 21:46
Jeg har også hørt at det ikke anbefales å amme under graviditet.. Det er i sverige tror jeg.. helsesøstre her i norge sier det ikke gjør noe. Merker ikke noe ubehag i livmor når jeg ammer.. Kommer nok til å fortsette litt til, men orker ikke tanken på tandemamming som noen driver med!!! Blir jo sliten da.. Men det er jo ikke så ofte nå om dagen. Morgen og kveld klarer seg..
Jeg ammet når jeg ble gravid, og fikk beskjed om at dette er heeelt uproblematisk, og risikofritt.
Det eneste jeg ble anbefalt var å kutte ut amming noen uker før termin slik at babyen jeg ammet ikke ville ta all den næringsrike råmelken som den nyfødte trenger etter fødsel. Utover dette så kunne jeg amme så lenge jeg selv følte at det gikk fint i svangerskapet uten å bekymre meg et sekund for at det skulle være en årsak til at noe skulle gå galt.
Så jeg sier amme i veg, skal ikke være noen grunn til at det ikke skal gå an...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.