PDA

Vis full versjon : Nesespray.

Tidl. bruker
26-08-2005, 10:51
Noen som vet om man kan bruke Otrivin nesespray når man er gravid? Er potte tett og begynner å bli desperat..

sneezy
26-08-2005, 11:04
Synes å ha hørt at en ikke skal bruke otrivin under svangerskapet.
Men en kan bruke nesespray for barn til nød.. (hvis jeg ikke tar helt feil)

blomstermamma
26-08-2005, 11:14
Se her: http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=135921&highlight=nesespray

Tidl. bruker
26-08-2005, 11:40
Takk for svar;)

Bea81
26-08-2005, 11:41
Man kan trygt bruke otrivin under svangerskapet, så lenge man holder seg til de anbefalte dosene. En fare ved bruk av nesespray generelt under svangerskapet, er at man kan bli avhengig, fordi de fleste har hovnere slimhinner enn til vanlig da.

Tidl. bruker
27-08-2005, 10:44
Man blir avhengi av nesespray under svangerskapet, det ble jeg sist og det er jeg denne gangen.. :) sånn er det bare..
Man skal helst holde seg til de anbefale dosene, men det kan jeg ikke.. dessverre.. for jeg er pottet tett under dette svangerskapet hvis jeg ikke bruker det.. samme som sist..
Men når babyen var ute og fødselen ferdig sist, da var jeg ikke tett mere..
Gikk ett døgn etter fødselen så følte jeg ikke behovet lenger..
Men nå går jeg igjennom akkurat det samme og MÅ bruke nesespray..
Jeg bruker otrivin, har brukt voksen til nå, men blir å redusere det til barn 1- 10 år for det er ikke så sterkt..
I tillegg til otrivin så har jeg brukt saltvann med mentohl i som du får kjøpt på helsekosten.. Veldig bra den. :)
Jeg brukte også otrivin sist og barnet har ikke tatt skade av det.. hører det er flere som jegkjenner som også har hatt det problemet ..
Man må dessverre bare leve med tetthet i nesa.. dessverre
håper du slipper å være tett i alle månende da, det er det beste :klem: