Vis full versjon : Farget utflod i forb. med MA. Når?
Jeg håper noen av dere som har opplevd dette kan hjelpe meg med dette spørsmålet:
Når oppdager man brunlig utflod/blødning i forbindelse med MA? (dersom man opplever det vel og merke) Er dette før fosteret dør?? Etter det er dødt?? Idet man tror fosteret har dødd??
Jeg er svært plaget avblødninger dette svangerskapet (mitt 1.) og blir jo helt nervevrak for å si det mildt. Så hjerteaktivitet i går, men allerede idag har det kommet en god del mer blødninger/utflod osv.
Jeg har hatt en MA, og da kom det aldri noe blod - merket ingenting, og måtte til utskrapning. Etter det hadde jeg en SA, og da hadde jeg skikkelig vondt i magen i et par dager før jeg begynte å blø - friskt blod.
I dette svangerskapet har jeg blødd og hatt brun utflod til stadighet siden uke 12-13, men ungen lever og har det bra. Så jeg tror faktisk ikke man kan lage noen regel ut av det å blø underveis i svangerskapet - iallefall virker det ikke slik for meg.
Gled deg over graviditeten, du, det kan godt gå bra:)
Hei
Tenkte bare si at da jeg tok en tidlig, innvendig UL (uke 8 sirka), så blødde det litt etterpå. Dette skulle være vanlig sa legen.
Lykke til!
martha21
26-08-2005, 18:29
jeg hadde litt brunt utflod da hadde fostre vært død i 5 uker var på utskrapning i går men det er ikke noe fasitsvar
Jeg håper noen av dere som har opplevd dette kan hjelpe meg med dette spørsmålet:
Når oppdager man brunlig utflod/blødning i forbindelse med MA? (dersom man opplever det vel og merke) Er dette før fosteret dør?? Etter det er dødt?? Idet man tror fosteret har dødd??
Jeg er svært plaget avblødninger dette svangerskapet (mitt 1.) og blir jo helt nervevrak for å si det mildt. Så hjerteaktivitet i går, men allerede idag har det kommet en god del mer blødninger/utflod osv.
Takk for svar snille dere! Jeg bare lurer sånn på dette med MA siden jeg har lest så mange her inne som har hatt brun utflod i forbindelse med dette... Og jeg lurer fælt på hvorfor man får det egentlig. Kanskje ingen som vet sikkert men...??
Stine-mor
28-08-2005, 15:40
Jeg spottet så smått da jeg opplevde min MA. Friskt blod i utfloden, lyst.. Dette skjedde i uke 13, og da hadde fosteret vært dødt i en ukes tid.
Brunlig utflod/blødning er gammelt blod, og siden du akkurat har sett hjerteaktivitet, kan du nok føle deg trygg. :klemmer:
Hei, nesten alle jeg kjenner som har vært gravide, har opplevd dette. Selv hadde jeg brunlig utflod i nesten en uke i forrige svangerskap. Og det fins også noen som blør av og på i mnd'esvis uten at det er noe problem. Tror jeg ville slappet av hvis jeg var deg, dette kommer til å gå bra skal duse :snill:
Lykke til!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.