Vis full versjon : Blør i tannkjøttet...gjør dere?
Tidl. bruker
23-08-2002, 14:11
Hei!
Jeg vet at blødende tannkjøtt er nokså vanlig når man er gravid, og forleden dag silblødde jeg fra en plass da jeg pussa tennene.
Det gjorde ikke vondt, og er ikke øm heller. Blodet stoppa av seg selv ganske fort, heldigvis :)
Noen som vet hvor lenge man kan holde på slik?
Bør jeg gå til tannlegen pga dette?
Flere som blør?
Klem fra nysgjerrige Zafir 14+5
Heisann..
Jeg og blør i tannkjøttet hver gang jeg pusser tennene.Jordmoren sa jeg skulle ta C-vitaminer,for det skulle hvist hjelpe.
Jeg hadde tenkt og bestille time hos tannlegen,men det har bare vært med tanken enda.Har litt tannlege skrekk kan man si ja. :blush:
Klem fra xina (termin 1.februar)
Hallo...
Du kan trøste deg med at du ikke er den eneste med det problemet...
Jeg blør nesten hver dag,noen dager mer enn andre...
har snakket med tannlegen, og bestillt meg time til en sjekk..
Dette er veldig vanlig, og du bør ta deg en tur til tannlegen i løpet av svangerskapet for å fjerne tannsten OSV...
Ellers er jg flink til å bruke fluorskylling om dagen som en xtra påpasselighet......
Hilsen tjorven og knøttet (17+0)
Og da fikk jeg jente. De sier det er et "tegn" på hva en får. Mye blødninger jente, lite gutt..
Denne gangen blør jeg ikke (enda), kanskje det er en gutt på veg????
Klem fra tigern 8+6 på gjestevisitt
Tidl. bruker
23-08-2002, 17:30
Skal være lurt å bruke tanntrånd når en går gravid. Det gjorde jeg hele sist. Fikk ikke problemer med tannkjøttet. Ikke nå heller, ikke ennå i såfall.:D
Jeg blør en del i tannkjøttet og jeg bruker tanntråd, så jeg tror ikke det har noen forbindelse når man er gravid.
Har snakket med legen min om dette og han sier det er veldig normalt. Det går over etter fødsel.
Loppa & Lille Håp, 17+6.
Blør også en del i tannkjøttet når jeg pusser tennene, og idag når jeg kastet opp blødde jeg faktisk neseblod også!! Uff :uff: Men det er jo sånne "goder" som følger med graviditeten det ;) Hihi!!!
Jeg fossblødde neseblod nettopp....
Nøs litt, og så begynte det å renne ned på pulten her :eek:
Trodde jeg skulle dø, ansiktet så ut som en blodig biff
:p
Tidl. bruker
24-08-2002, 15:37
Så rart....
Kom på nå at de (få) gangene jeg har hatt ikke-p-pille mens, så har jeg blødd neseblod. Det var et tantebesøk-tegn på meg det ;)
Mye rart som skjer med oss kvinner ja...
Klem fra
Zafir 14+6
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.