Vis full versjon : Gruer meg til å si det på jobben
Sun shine
23-08-2002, 14:29
Har bestemt meg for å si det på jobben på tirsdag, skal på UL mandag.
Gruer meg veldig. For jeg jobber i en veldig manns dominert bransje, og sjefen min er en singel mann i 40 åra uten kjæreste eller kone og barn. Han jobber 18 timer hver dag.
Vet at han tror jeg aldri vil ha barn på grunn av at jeg har jobbet så pass lenge uten å ha snakket om det.
Er veldig spent på hvordan det blir mottatt. Vet ikke helt hvordan jeg skal si det eller begynne å si det?...:???:
Redd for hvilken reaksjon han vil gi, blir den negativ, så er jeg redd for å begynne å grine..:leiseg:
Må bare hoppe i det, jeg har mine rettigheter uansett.
Lina 18+6:mervink:
Tror kanskje reaksjonene blir litt prega av hvordan du legger det frem også. Hvis du sier "Vet du hva; jeg skal bli MAMMA!!!" i en veldig positiv og forventningsfull tone, er det mye vanskeligere å komme med en negativ reaksjon enn om du kommer med "hode bøyd" og liksom unnskylder deg for at du er gravid. Lykke til uansett, pleier som regel å gå bedre enn man frykter.
Tilla
melankolibri
23-08-2002, 16:23
Jeg grudde meg litt jeg også. Mest fordi jeg var foreløpig sistemann i en laaaang rekke av fruktbare kvinner. I løpet av et halvår så var jeg sjettemann til å overraske sjefen! Og vi er bare en mellomstor bedrift med 55 ansatte!!:D :D
Sjefen smilte og ble dønn alvorlig på samme tid.....så tilslutt lurte han på "hvilken i helsikes fest er det dere jenter har vært på??? Og hvor var jeg??" Så om han tok det pent eller ikke, så er i allefall jeg gravid, og jeg har alle de rettigheter det medfører :klapp: :klapp:
Håper det går fint med deg, og at sjefen ikke biter hodet av deg! Lykke til!!
:findag:
Jeg grudde meg også grusom for å si det til min sjef. Jeg jobber på en ekstremt liten arbeidsplass hvor det bare er meg og min sjef her på min avdelig, vi har en til ansatt i 50 prosent, men han gikk nettopp ut i pappapermisjon og skal ha det ut året.
Jeg grudde meg noe aldeles fryktelig til å si det nettopp siden vi er bare to, og det er ikke bare å hente inn en ny ansatt siden det kreves speisell utdannelse for å jobbe her.
MEN, det gikk bare bra heldigvis. Barnet er jo på vei så det er ikke så mye han kunne gjort uansett. Heldigvis kommer han andre tilbake akkurat til jeg går ut i permisjon, så han får øke sin stilling til de får utdannet en ny og ansatt den.
Men sånn er det. Før var det bare kvinner som ble gravide, nå blir heldigvis menn det også
:klapp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.