Vis full versjon : Noen større??? sf mål
Cazandra
19-12-2002, 16:24
Var hos legen i dag og hun ble overrasket :p
Er 26+2 og har et SF mål på 28-29 cm , er bare en der inne altså ;)
Hun sa først 30, men stoppa opp og måtte måle på nytt :lol:
Men vet grunnen til dette da, er fordi jeg har altfor mye fostervann og kommer da nok til å føde før termin pga livmora blir tøyd og presser på barnet
Tja.. etter at terminen blei flytta på ul har om dagen, hadde jeg faktisk 15 cm i uke 13... Det er relativt mye det også ;) (Men den terminene er HELT på trynet da).
Har de noen idé om hvor mye for tidlig du kan føde når du har så mye fostervann? For det sf-målet er jo på den røde streken ved i overkant av 30 uker:eek:
LeiaOrgana
21-12-2002, 15:02
Jeg slår deg nok der Cazandra: Jeg hadde SF-mål på 28 cm når jeg var 25 uker på vei :eek: Jeg lå en god stund godt over det grønne feltet, men nå har det roet seg ned litt og stabilisert seg innen det grønne. Akkurat da hadde jeg bare hatt en voldsom vokseperiode.
cormatic
21-12-2002, 17:55
Jeg har nok holdt meg innenfor det grønne feltet jeg... (Heldigvis kanskje??)
Cazandra
21-12-2002, 21:16
Legen sa at når det er så mye forstervann enn normalt, så blir livmoren utspilt og når fosteret vokser, så blir til slut vannet presset ut og vannet går!
Men selvsagt, fostervannet kan minke, men det gjorde ikke det sist og jeg fikk 10 dager før ul termin med slimpropp og vannavgang. PANG :kidoki:
Han sa 1-3 uker før :eek:
og hadde et sf mål på 27... ikke mere enn deg, men nok synes jeg til ikke å ha extra vann eller noe i magen. :)
Jeg så i papirene mine, og der i uke 26 hadde jeg 29 cm i sf-mål.
Noe som var veldig høyt.
Husker jeg ble redd og tenkte stor baby med en gang. Men dette behøver ikke ha noen sammenheng.
Når sf-målet ble målt i uke 34+, var det 33 cm, så det har flatet litt ut. Og da satt babyen til og med i seteleie.
Men jeg tror allikevel at mitt sf-mål skyldes stort barn.
Lilli3 og Marius:baby: 34+6
MillaGTI
02-01-2003, 21:05
Lå litt over skjema jeg også,med 19 cm i uke 16...
Milla
Tidligere Bruker
10-01-2003, 20:41
:eek: Var stort SF mål det ja. ;)
Men det kan være jeg slår deg visst min mage fortsetter i det tempoet den gjør nå.. :gal:
Jeg er 12 uker, og livmoren rekker alt opp til navlen.... :gal: :eek:
Men nå er det bare 7 mnd siden Julian ble født, så der ligger nok grunnen. ;)
:mervink:
I uke 26 var mine mål 28!
Men er nå veldig jevnet ut..Ligger fortsatt litt over gjennomsnitt, men har kun lagt på meg over magen.... Babyen er ikke spes stor. Er nå i uke32 og har et mål på 30, og han veier ca 2 kilo etter siste ultralyd... Helt etter skjema.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.