Vis full versjon : Lite matnyttig info :( bare tull
Hva er vitsen med å fylle opp forumet med tull og tøys og lite matnyttig info bare for å få skrevet så mange meldinger som mulig??????
Det som skjer er jo bare at man må lete lenge for å finne en tråd som inneholder interessant og relevant info. Irriterende at det er så mye som er utenfor tema.
Var tilfeldigvis innom noen av terminklubbene og fikk plukket frem noen eksempler:
http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?threadid=17220
og denne her:
http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?threadid=17171
Nå gikk dette kanskje litt ut over mai-klubben alene, men det er eksempler å ta av overalt.
Hvorfor ikke gjøre som inne på NM.... hvor de har et forum som heter "utenfor tema"? Da hadde vi kanskje sluppet å fylle opp samtlige forum med vitser og tull og sprøyt.
Er jeg helt på jordet nå?
Hva synes dere andre? Er det greit at de fleste tråder man åpner er utenfor tema?
Det er da bare å la være å lese det... Er det ikke:???: ?
I terminklubbene synest jeg en skal kunne skrive det en vil!! Synest det er drøyt og sammenligne med NM, der tok det jo helt av, synest det er veldig greit her inne jeg. :D
Her inne fungerer vel generell bla på samme måte som utenfor tema på NM..?
Innenfor klubbene syns jeg ikke det gjør noe om ting sklir litt ut, og det tøyses. Det er rom for alvor uansett!
Jeg mener også at litt humor og slikt gjør oss bedre kjent med hverandre, og kanskje også gjør at vi tør å åpne oss litt mer for alvorligere ting. Dessuten mener jeg det er en fordel å vite hva slags "type menneske" det er som svarer mine -og andres- innlegg.
Har enda til gode å se at det vitses på en seriøs tråd, og siden det er overskrifter, bør man jo kunne luke ut hva man er interessert i å lese og ikke.
Jeg liker klubbene slik de er!
Og de andre forumene er da slett ikke fulle av vitser, tull og sprøyt! :???:
På NM er det også lov til å skrive "hva man vil" på terminklubbene, noe som fungerer greit. Der er det mindre grupperinger og færre som blir "plaget" av utenomtema-snakk. Er også meningen å ha det litt sosialt der, ikke bruke det som oppslagsverk.
Så lenge folk er flinke til å skrive informative overskrifter har jeg null problem med å overse innlegg jeg ikke er interessert i.
Ok, jeg er kanskje litt på jordet.
Men synes at det blir litt teit når folk bare slenger inn "hei-og-hå-meldinger" bare fordi de vil øke antall skrevne meldinger både for seg selv, og for terminklubben.
Mange skriver jo hva som helst bare for å komme på førsteplass på meldingslista, bli seniormedlem, æresmedlem osv....
Det er rett og slett en "skrive-flest-meldinger-konkurranse" ute og går, og det er DET jeg synes blir tøv og sprøyt.
Kommer stadig vekk inn på tråder hvor det står: "Hei, dette er min melding nummer 1500, skal være oppi 1600 meldinger før jul".
Og så skriver de "hei og hå" ørten ganger bare for å øke dette tallet.
Er det INGEN andre som har reagert på denne sporten?
Jeg har forlengst innsett at min rolle her inne ikke er å oppdra andre i bruk av nettsteder. Jeg har rett og slett innsett at folk kommer til å opptre like forskjellig på nettsteder som i butikker, på bussen og hvorsomhelst ellers utenfor døra her.
Derfor bruker jeg energien min på annet enn å irritere meg over hva andre skriver. Så lenge man holder seg på temarelaterte tråder, finner man få "hei og hå" som svar - fordi det ikke hører hjemme der. Er glad så lenge folk har innsett såpass.
Opprinnelig melding fra Ramgad
Så lenge man holder seg på temarelaterte tråder, finner man få "hei og hå" som svar - fordi det ikke hører hjemme der. Er glad så lenge folk har innsett såpass.
Skulle ønske folk hadde innsett såpass.
Her er noen eksempler på det motsatte:
http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?threadid=17171
http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?threadid=17305
http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?threadid=17207
http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?threadid=17247
For å få presisert omfanget av dette, så er dette tatt bare fra en enkelt terminklubb, og dette er bare for de siste dagene. Det er jo helt panisk dette her.
Du feilsiterer meg. En temarelatert tråd er en tråd hvor den som skriver innlegget har noe om temaet (svangerskap) å gjøre. Dine eksempler sjalter man ut ved å lese overskriften eller første beskjed. Hvor enn mange hormoner som kødder med hjernen min finner jeg ikke et snev av irritasjon over trådene du sikter til!
Derimot, om noen spør "Hva er normalt å ha i blodprosent?" og det kommer svar som "Har ikke peiling, men nå nådde jeg 2000 meldinger", skal jeg rynke øyenbrynene noen sekunder før jeg leser videre for å se om andre har skjønt hva det handler om akkurat der og da!
Ramgad:
Jeg beklager feilsiteringen. Det var ikke meningen.
Jeg føler jeg nesten bør svare siden jeg sikkert er en av de du sikter til.
Jeg kan ikke snakke/ skrive for andre, men som jeg ser det har den delvis tullete diskusjonen som foregår inne på Marsklubben har gjort mye for å få oss kjent med hverandre. Det er nå lettere for oss å skrive om alvorlige tema også. Vi bryr oss om hverandre og jeg vet det har hjulpet flere å få raske svar når de har vært redde osv.
Jeg var veldig reservert å saklig i begynnelsen, var veldig forsiktig med å snakke om blandt annet hvor redd jeg var. Jeg har en forhistorie med meget alvorlig preeklampsi. Midt i alt tullet de siste månedene i Marsklubben har jeg møtt en varme og omtanke som betyr veldig mye for meg. For meg som er sykmeldt og gravid på heltid så er dette en måte å opprettholde kontakt med omverden på.
Vi prøver vårt beste å inkludere nye "fjes" og er ikke klikkete eller ekskluderende. Det har til min viten ikke vært noen sure miner i klubben. Tøys og tull foregår som sagt av andre hovedsaklig inne på terminklubbene, og så lenge ingen har klaget inne i vår klubb ser jeg ingen grunn til ikke å fortsette.
Så lenge dette er en liten oppkvikker i hverdagen hvorfor skal det irritere andre. Overskrifter differensierer og man kan alltids gå inn på de spesielle foraene og ikke lese alle terminklubbene om man ønsker det.
De gangene jeg trenger informasjon så bruker jeg søkfunksjonen og finner det jeg leter etter.
Kommer skliende inn på et bananskall her, men jeg er 100% enig i det Ramgad skriver her:
Derimot, om noen spør "Hva er normalt å ha i blodprosent?" og det kommer svar som "Har ikke peiling, men nå nådde jeg 2000 meldinger", skal jeg rynke øyenbrynene noen sekunder før jeg leser videre for å se om andre har skjønt hva det handler om akkurat der og da!
Jeg mener at så lenge som folk holder seg til temaet for tråden som er startet, så er det meg revnende likegyldig om det er tråder med bare tull. Hvis det ikke intresserer meg, så gidder jeg ikke lese dem. Verre er det ikke ! :)
Vil bare kommentere dette:
http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?threadid=17320
Jeg mener da ikke at dere bare skriver tøv og vas, dere skriver masse interessant også. Det jeg reagerer på er denne "antall-meldinger-konkurransen".
Det her er ikke en reaksjon på TONEN her inne, for den er bra den. Alle er snille og koselige. Det er bare det at det er så plagsomt med alt denne praten om hvor mange meldinger dere har skrevet pr. dag.
Kan noen forklare meg hva det er med denne sporten hvor dere storkonkurrerer om å skrive flere meldinger enn alle andre.
Ingen ting er bedre enn masse meldinger, for det blir mye gøy å lese. Men... utrolig kjipt når folk bare skriver "hehe dette er melding nummer 1000" eller "hei og hå, nå har jeg skrevet melding numer 800". Hva er interessant med sånnt da?
Det er vel helst marsklubben og maiklubben dette pågår.
Kanskje jeg rett og slett har misforstått hele morroa???
*arrest me*
Må bare tilføye at jeg føler at jeg blir litt missforstått her.
Dette dreier seg IKKE om alt det folk skriver som ikke har med graviditet å gjøre. Eks. "hva skal du på julaften" eller "hva spiste du til middag i dag". Det er ikke disse trådene jeg prøver å få frem her. Disse trådene liker jeg.
Det jeg prøver å få frem her er dette med at [i]"dette er melding nummer...."[]/i]. Det har blant noen blitt et hysteri spør du meg.
Hvorfor lage sport rundt hvor mange meldinger man skriver til daglig?
Er det ingen som ser poenget her?
Tidl. bruker
20-12-2002, 11:02
Jeg ser poenget ditt ;)
Og er enig med deg.
Stamp: Ja du har misforstått morroa. Ingen tvinger noen til å lese disse innleggene. Man kan sile de vekk pga overskriftene.
Marsklubben var tilnærmet død før dette startet, en drøy måned senere er vi en sammensveiset gjeng så noe positivt gjør det. Terskelen for å skrive er lavere.
Men du har rett til din mening og tråden du har lagt ut går ut på nettopp det. Ønsker Marsianerene klubben sin som den er eller skal en anonym person som kanskje ikke en gang er med i klubben ta piffen fra oss. Tilbakemeldingene virker å være motsatt av det. Vi har spurt folk i forbindelse med formsjekker også.
Synes forresten tråder ala julemiddag er like tullete jeg da. Det er ikke akkurat temarelatert det heller.
Marianne73
20-12-2002, 11:56
Stamp - jeg vet ikke helt om jeg skjønner problemet ditt. Det er godt mulig at det er fryktelig irriterende for deg at noen skriver at nå er jeg blitt senior medlem osv. men stort sett er det enkelt å sile ut disse innleggene. De fleste trådene har gode overskrifter.
Men det jeg lurer på er om du MÅ lese ALLE innleggene i ALLE klubbene ????
Selv leser jeg nesten bare innleggene i min egen klubb og synes intern humor er kjempefestlig, men jeg kan også skjønne at for en utenforstående kan det virke dumt ?
Tidligere bruker
20-12-2002, 13:25
Jeg er sikkert en av de du sikter til i denne saken. Men min mening er at folk må da få kunne skrive akkurat det de har lyst til?
Om du ikke syns det er noe gøy at folk skryter av at de er aktive her inne, så hopp oer disse innlegga da.
Vi i maiklubben trives godt sammen, vi har på en morsom og temarelatert måte blitt kjent med hverandre. Og det må da være lov?
Det står ingenting i loven til sm om at vi ikke kan spøke og ha det morro. Vi skal ikke trakasere folk, og slenge dritt, og det gjør vi ikke når vi skriver slik vi gjør.
Liker ikke du det, så hopp over maiklubben da.
DL 20+0
Jeg er faktisk litt enig med Stamp når det gjelder denne "meldings-konkurransen," hvor det eneste budskapet i meldinga er å si hvor mange meldinger en har sendt....Dette har vel også sammenheng med at noen bruker forumet veldig ofte, mens andre er innom mer sporadisk - og da ofte når de har et spørsmål e.l.
Samtidig er det helt riktig at man bare kan la være å lese meld. man synes er tullete.
Ellers synes jeg forumet er fin-fint, med stor takhøyde for hva det er lov til å spørre om/lufte.
Klem fra Frøet og Lillegutt, termin 28. mars :baby:
Opprinnelig melding fra Frøet
Jeg er faktisk litt enig med Stamp når det gjelder denne "meldings-konkurransen," hvor det eneste budskapet i meldinga er å si hvor mange meldinger en har sendt....
Ja, og hva så ???
Jeg ser ikke problemet. Tror kanskje jeg må ha det inn med teskjeer.
Så lenge som alle kan spørre om det de ønsker og det er stor takhøyde her, er dette da noe å henge seg opp i ???
Vi har hatt en tråd på dette inne på Marsklubben og det ser ikke ut til at noen der inne har noe problem med at vi kjører en liten konkurranse. Noen gidder ikke å delta selv men sier klart fra at de ikke har noe problem med at andre gjør det.
Tråden finner dereher (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=17320) i fall det er behov for å sjekke den.
Jeg har ikke ønsket å støte noen men tror jeg nå lar bekymringene fare og morer meg inne på marsklubben som før. Lover alltid å merke de tullete diskusjonene jeg starter slik at dere som ikke tåler at vi morer oss kan unngå dem. Akkurat slik jeg unngår navndiskusjoner som jeg finner kjedelige.
Håper nå denne diskusjonen legges brakk og at vi alle kan kose oss med det vi liker her inne.
sjokkert
21-12-2002, 17:13
Hurra for at folk er så flinke til å ta imot andre meninger enn dems egne. KLAPP KLAPP.
Her nevner Stamp at hun reagerer på meldings-konkurransen som foregår, og til svar får hun bare omtrent bare slike tilbakemeldinger: "Jeg synes det er flott her, og skriver hva jeg vil... og driter i hva andre mener. Alle som ikke mener det samme som meg kan bare holde seg unna" (fritt referert)
Reagerer også på en annen beskjed hun får her inne; "liker du ikke tonen i maiklubben, så kan du jo bare holde deg unna".
Hva slags holdning er dette da? Når et menneske mener noe annet enn dere andre, så kan vedkommende bare holde seg unna???? Hva om Stamp har termin i mai da.... og så får hun beskjed om å enten holde seg unna, eller holde kjeft når det kommer til "kontroversielle" meninger.
Det har faktisk vært folk her inne som har vært enige med Stamp. Blant de som ikke er enige er det mange som er tiltale skyldig (som altså bedriver denne meldings-sporten). Hvem hadde ventet at dere skulle være enige da? Dere synes jo dette er SÅÅÅÅ morro. Kan dere ikke se at det faktisk finnes noen her som ikke er absolutt enige med dere??? Neida... dere ber dem bare holde seg unna.
Dette synes jeg er en lite diplomatisk måte å håntere andres meninger på. Innse at faktisk noen reagerer på dere. Tydligvis er det "den sterkestes rett" som råder her inne.
Jeg kan ikke snakke for Maiklubben, ei heller hele Marsklubben, derfor spurte jeg inne på Marsklubben og la link til tråden her. Flere der sier de ikke ser noe poeng i meldingskonkuransen men at den ikke gjør dem noenting.
Dersom noen hadde sagt at de følte seg ekskludert fra Marsklubben pga dette ville jeg ha vurdert å kutte all slik aktivitet. Men det virker jo som om folk liker det, og kanskje folk utaler seg krasst, men det er fordi for mange er dette et positivt innslag i hverdagen som man ville savne. Det vil alltid være meldinger noen av oss ikke liker eller interesserer seg for.
Saken er at ingen tvinger deg til å lese alt, eller å svare på alt. Når alt er klart merket hva er problemet med å hoppe over slike meldinger??
Jeg ble faktisk veldig lei meg når Stamp startet denne diskusjonen, det siste jeg ønsker er nemlig å såre noen. Og jeg spurte derfor i Marsklubben hva de synes.
For meg så har denne konkuransen og tonen det har skapt på Marsklubben vært veldig viktig. Jeg følte meg litt fremmed her inne før det startet. Jeg har tidligere fått klar beskjed fra enkelte om at det ikke er "rom" for å snakke om mine problemer her inne da det kunne skremme folk. Men i kampens hete på Marsklubben fikk vi en tone hvor folk ble trygg på meg og spurte, mens jeg ble trygg nok på folk til å kunne snakke om min frykt og om det barnet jeg har mistet. Det hadde aldri skjedd før denne sporten startet, det har betydd mere for meg enn dere kan ane og jeg kan se at det er uinteresant for enkelte men hvem skader den??
Blandt svarene i Marsklubben var det flere som ikke driver med meldingsporten, men de sier at det bryr dem ikke om vi andre gjør det. Det kaller jeg ogå å være enig i at vi ikke skader noen.
Jeg finner stadig innlegg på SM som "irriterer meg", ting som jeg ser på som dumt eller latterlig, men da hopper jeg bare over og holder kjeft. Det vil da ikke falle meg inn å si at folk ikks skulle få lov til å ha sin mening, men man trenger da ikke rette seg etter alle meningene. Det er en umulighet og spesielt når de har dekket seg bak anonymitetens slør.
Denne aktiviteten som dere finner så forferdelig skaper jo også tråder som de som ikke er interessert i å delta i sporten liker og svarer på. Før konkuransen startet jeg alrdi en tråd. Jeg torde rett og slett ikke. Skulle alltid være så veloverveid, saklig osv. Konkuransen gjorde Marsklubben på SM til en viktig støttespiller for meg i et risikosvangerskap, og jeg kan ikke skjønne hvem jeg/ vi skader.
cormatic
21-12-2002, 20:45
Maz: :klapp: :klapp: :klapp:
Det meste er sagt i denne diskusjonen, men jeg klarer ikke dy meg..... Som dere ser av meldingsantallet mitt har jeg null ambisjoner om å nå de store høyder, og terminen min tilsier at jeg hører til den omtalte maiklubben... Jeg trives godt der, og har ingen problemer med å sjalte ut det som ikke er interessant for meg. Jeg har heller ikke noe som helst imot at enkelte bedriver denne "meldingssporten", dessuten mener jeg ærlig talt at jeg ikke har noen som helst rett til å kritisere, så lenge det som skrives ikke er støtende, sårende etc. - og det kan da umulig dette være?!? Poenget er vel at vi skal trives her inne og føle at vi er en del av et fellesskap - og hvis det føles bra for enkelte å gjøre en sport ut av antall meldinger, må de jammen få fortsette med det! Sannsynligvis oppleves det samlende for de som gjør det, og så er det jo noe som heter intern humor...:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.