PDA

Vis full versjon : Hårfarge

Blomma
23-08-2002, 15:26
Leste at helserådet i Danmark har gått ut og advart gravide mot å farge håret. Har dere hørt at det skal være farlig? Og jeg som akkurat har vært hos frisøren!
:eek:

Divine
23-08-2002, 15:37
Nesten alle gravide jeg kjenner, har farget/stripet håret under graviditeten. Tror ikke det er særlig skadelig, nei.

Husk at *alt* er "farlig": sminke, det meste av mat, matvareinnkjøp (husk, noen kan komme fort rundt reolen og kollidere med deg, slik at du får stanga på handlevogna rett i magen...), soling, bilkjøring (ikke bare ulykkesfaren, men tenk på all strålingen fra det elektriske utstyret).... osv. osv

Tror nok du kan ta det helt med ro (men jeg skjønner deg godt, jeg spurte og grov på frisørsalongen jeg også da jeg farget håret i uke 10)

Divine

Struttemagen
23-08-2002, 15:50
Rart det ble født folk før i tiden!:p

Har også hørt dette, men også at men ikke skal
( *trekker pusten dypt*...) :eek:
spise svin, lam, okse, salat, poteter, fett, ikke drikke brus, ikke drikke light brus, selvf. ikke alkohol eller sigaretter, ikke bade i boblebad, ikke dusje for kaldt, ikke for varmt, ikke sole seg, ikke sitte på baken, ikke overanstrenge seg, ikke bruke hårfjerningskrem, ikke spise godterier, ikke kjøre bil, ikke bruke bh..... And the list goes on...

Skjønner frustrasjonen din over å få lagt til enda flere " does and dont`s" til listen, men jeg tror at til syvende og sist er det ens egen fornuft som må råde! Du er jo tross alt mor til din :baby:!

Det er i allefall den konklusjonen jeg har kommet til..
:D

Lykke til!

Klemmer fra Struttemagen 26+1

Tilla
23-08-2002, 15:56
Har også sett dette, men jeg trodde det var Sverige?(uvesentlig...)

Jeg har sånn delvis tatt hensyn til det, jeg bestemte meg for å stripe håret i stedet for å farge det, for da kommer ikke fargen i kontakt med hodebunnen på samme måte. Tror kanskje ikke hårfarging er en "veldig farlig"-ting, men mer en "litt usunt" for barnet ting. Du må nesten vurdere selv hva du vil prøve å unngå, det er jo greit å få informasjon i hvertfall slik at man kan vurdere selv:)

jippii
23-08-2002, 16:06
hei :)
tenkte jeg bare skulle referere til en reportasje jeg så på FBI, NRK for en stund siden-. Det var om hårfarge, at det finnes et kreftfremkallende stoff i all hårfarge (også den såkalte 'naturlige' hennafargen) som kroppen tar til seg. Dette stoffet hadde visst i noen tilfeller (fra Danmark) før til kreft i urinveiene (fordi stoffet naturlig skylles ut gjennom urinen). Jeg pleier å farge håret - men har tenkt å unngå det mens jeg går gravid; mye bedre å være førre var&alt det der. Det er jo umulig å være sikker på at fosteret ikke får stoffer som dette inn via blodet.

Ikke så oppløftende for de som begynner å få ettervekst, kanskje? Sorry ... :(

Divine
23-08-2002, 16:12
Har faktisk hørt at striping er verre en farging, ikke minst fordi man da ofte bruker de "heklenålene" til å dra ut håret som skal stripes, og de kan stimulere punkter i hodebunnen som kan føre til kynnere.... (hadde ikke stoppet med i å stripe håret altså, men jeg har np engang hørt det).

Så det er med hårfarging som med alt. Noen vil ta hensyn til det, andre ikke. Tror vi alle har våre egne, personlige ting vi *ikke* gjør i svangerskapet, mens andre igjen har andre nei- gg fy-områder.

Husk at det er farlig å leve: du dør av det!

Divine