PDA

Vis full versjon : Jeg er stolt over meg selv!

solstrålen
19-12-2002, 23:33
Jeg kuttet ut røyken den dagen jeg fikk vite at jeg var gravid. Har ikke tatt et eneste trekk etter det!! Kun drømt det og hatt dårlig samvittighet når jeg våkner:uff: Hvordan er det med dere, jenter? klarer dere å motstå røyken?

mamsen27
19-12-2002, 23:58
Jeg klarer ikke det.Jeg kuttet drastisk ned på røykingen.
Fra 15-20 røyk til maks.5-10.(10 på dårlige dager).
Jeg røykte gjennom begge forrige svangerskapene.Ungene er helt noemale og fine.Men jeg har jo dårlig samvittighet da.Lurer veldig på om jeg skal slutte helt nå,men hørt at stresset med å slutte er nesten verre enn å røyke.

:leiseg: :leiseg: Hilsen meg!

cormatic
20-12-2002, 00:17
Fra dagen jeg testet 2 blå, og en uke fra det rayka jeg ei 20 pk, og etter det har jeg ikke smakt røyk! STOLT?? Jepp!

Kwistin
20-12-2002, 00:34
Hei jeg heter Kristin og røyker 10 til dagen :( Beklager.....

Klarer ikke slutte om det smalt.... Tror det er det jeg har dilla på...

MokkMokk
20-12-2002, 00:43
Jeg slutta den dagen jeg testet to blå, og det har gått kjempefint!
Ikke ett eneste trekk siden :D
Men det var nå noe jeg hadde bestemt meg for leeenge før jeg ble gravid også!

(Og beklager..men jeg takler ikke helt den teorien om at stress i forbindelse med røykeslutt,
er mer skadelig for fosteret enn å fortsette å røyke.... Men det er nå min mening..)

Klem,
verene 15+2

Litagoo
20-12-2002, 01:03
Tror nok røy er mer skadelig i forhold til stress, men jeg tror de mener spesielt i begynnelsen av svangerskapet. Da er ikke stress så veldig bra.

Selv var jeg stor røyker (30 om dagen) i 13 år til jeg ble gravid med sønnen min for to år siden. Slutta da og har helt utrolig nok klart å holde meg helt unna siden.

Til de som fortsatt røyker i svangerskapet, kan jeg bare si at det blir jo deres sak, og jeg tror det finnes verre ting en man kan gjøre i svangerskapet. What ever makes you happy ;)

Litagoo 30+6

Snuppa
20-12-2002, 01:07
Jeg slutta 1 dag etter Jeg var på UL I uke 18...
Siden det har jeg ikke rørt røyk...
Er Kjempe stolt jeg

MissesX
20-12-2002, 01:08
Nesten ikke røyker.......:uff:

Røkte 15-20 før jeg ble gravid. Rett før jeg testet kutta jeg til 5 om dagen ca. Nå er jeg i uke 12 og har i et par uker røkt 1-3 om dagen! Syns selv jeg er flink! Men ønsker og vil kutte helt ut ja!!

Marit 11+5

Loppa
20-12-2002, 02:51
Du er kjempe flink solstrålen !! :klapp:

Jeg røkte mellom 10-15 røyk hver dag når jeg testet to blå. Gikk drastisk ned til 1-2 om dagen, men sluttet ikke helt før jeg var 13 uker på vei.
Skriver ikke "klarte ikke å slutte før uke 13", fordi det hadde jeg nok gjort. Det gikk vel mer på viljestyrken. Noe jeg angrer på i ettertid. Når jeg klarte å slutte i uke 13, så hadde jeg vel klart det i uke 5 også.
Men gjort er gjort, og røkt er røkt.
Nå er jeg hvert fall 100% røykfri !!! :D

Keep up the good work solstrålen !! Dette går kjempe bra !!!!!! :)

:klem: fra Loppa, 34+3.

fruit
20-12-2002, 10:41
HEi!
Jeg slutta den dagen vi bestemte oss for å bli gravide.... Så da kastet jeg både p-pillene og røyken i do....

Det har vært hardt til tider, men vi har jo verdens største motivasjon... og nå leste jeg en artikkel igår at faren for krybbedød er ekstra stor hvis mor røyker/har røkt i løpet av svangerskapet.. og er ikke det motivasjon nok til å slutte -nei så vet ikke jeg.....

Lykke til til alle dere som tenker på å slutte.
Husk bedre seint enn ALDRI.....

klem, Fruit

tiger
20-12-2002, 11:25
Ah, jeg var kjempelur,
og sluttet to år før jeg ble gravid!

Jeg begynte å tenke på at "hmmm, kanskje jeg vil ha barn snart...? Best å slutte å røyke!"

Så nå slipper jeg det strevet der sammen med alt det andre "strevet" som følger med.
Hormoner & morro!

Men heia dere som fortsatt prøver!
Det er ikke lett - men vilje har alt å si!

Lykke til!

tiger

Nøtteliten
20-12-2002, 11:25
Kjempeflink er du!
:klapp: :klapp: :klapp: for deg!

Nøtteliten

Maz
20-12-2002, 11:38
Som gammel storrøyker (40 +) må jeg bare si jeg er imponert over dere som har klart å slutte å røyke. Nei forresten jeg er mest imponert over at dere ikke har begynt igjen. Det er jo den hardeste delen...

:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:

Som en liten trøst til dere som sliter med suget så kan jeg fortelle at selv om det har tatt lang tid for meg men nå smaker det vondt og frister overhode ikke lenger. Dere kommer dit til slutt og det uten å bli helt antirøyk fanatiker :klapp:

Sirkeline
20-12-2002, 17:18
Trappet ned fra 20 om dagen til 5 i det vi bestemte oss for å "lage barn" (bortsett fra helger/fester)
Tok min siste røyk kvelden før jeg testet 2 blå. Hadde mistanke om graviditet, men de 2 blå skulle være utslaget som gjorde at jeg sluttet. Det var over hodet ikke noe problem - selv om jeg har røykt siden jeg var 15 - i 19 år.
Jeg bare sluttet. 3 kartonger i kjelleren ble solgt da jeg var 8 uker på vei. Måtte ha en buffer i tilfelle det skulle gå galt tidlig i svangerskapet - for da tror jeg at røyken hadde vært god å ha.
Etterhvert som kvalmen bredte seg for min del - var røyk noe av det jeg reagerte mest på. Ble ordentlig dårlig av å være for lenge i et røykfylt rom......så da er det ikke fristende å patte på egen sigarett, heller.

Lykke til - dere som prøver å slutte! Vet at det er forskjell på folk. Noen går det lett for andre ikke. Jeg priser meg lykkelig for at jeg er i den førstnevnte kategori.

Sirkeline
11+5

Tidligere Bruker
20-12-2002, 23:07
:klapp: Så flink du er Solstrålen. :klapp:

Jeg sluttet da jeg gikk gravid første gang. Altså 10 år siden. :D

ankimor
21-12-2002, 00:19
Jeg har hatt 2 uker uten røyk nå, så jeg har ikke vært like flink. Men fra to blå kom til syne, kutta jeg ned fra 20 om dagen til 1-2, så jeg s ynes jeg har vært flink. Men nå derimot er det helt stopp. Du er kjempe flink.:klapp: for deg

Monstra
21-12-2002, 13:06
Jeg sluttet den dagen jeg fikk II første gang høsten 95... begynte igjen da jeg var ferdig med å amme andremann... våren 98.... Har røykt ca 20 om dagen fram til jeg igjen sluttet på dagen når jeg fikk II i oktober... Det var skikkelig tøft - og hvis jeg bare klarer å være smart nok til å ikke begynne igjen nå... så slipper jeg å gå gjennom det helvete det er å slutte - enda en gang...

Jeg er veldig stolt over at det i dag er 8 uker og 4 dager siden sist jeg tok et trekk... (jeg savner det faktisk heller ikke... :) )

Saga
21-12-2002, 13:41
SÅ FLINK DU ER!!!!!!!!!!!:klapp: :klapp: :klapp: :klapp:

Du har all grunn til å være stolt!!!

Og til dere som ikke helt har klart å slutte: HEIA HEIA HEIA HEIA!!!! KOM AN JENTER!!!!:klapp: :klapp:

Ann
21-12-2002, 18:30
Godt å høre at det er andre som sliter også. Har ligget på ca 7-10 om dagen frem til to blå. Har deretter kuttet til 1-2 om dagen. Planen er å klare det helt denne gangen. Klarer å holde det på et minimum hvis jeg vil, bare noen få i uken, om så bare 1. Problemet da er bare at du går hele tiden å venter og venter på neste røyk- Nå har jeg klart det i 2 dager,-nå fortjener jeg en... Det løpet der gjorde jeg i mitt forrige svangerskap. Javel så røykte jeg bare av og til, MEN jeg ble så innmari fokusert på røyken. Beste er nok å kutte helt,så slipper jeg å tenke på det. Håper på at jeg skal klare det.

Stompi
23-12-2002, 05:22
Jeg klarte det, og jeg er jo bare så stolt av meg selv da.......

Monne
27-12-2002, 00:04
jeg er fast bestemt på å slutte å røyk! jeg er bare i 5 uke enda, og har ikke slutta.. det er vanskelig, men jeg SKAL...:p

ere som har klart d er kjempeflinke, og sterke..!! beundrer dere!!
:klapp:
klemz monica

gunnhelk
27-12-2002, 00:14
Jeg har ik klart å slutte..

Men jeg har kuttet DRASTISK!!!

Røyka 10-20 om dagen og nå røyker jeg bare når jeg er sammen m folk som røyker..

Da klarer jeg ik å la være. :trist!: :trist!: :blush:

Så jeg røyker ik hver dag.
Klarer ik å kutte HELT ut..

Monne
27-12-2002, 14:43
det er jo kjempebra at du har klart å kutte ne så mye dah, gunnhelk! :klapp:
det er jo bedre enn 20 om dagen lissom!
det er ikke sikkert jeg klarer å kutte morgenrøyken da men, ellers tror jeg jeg skal klare meg! jeg SKAL!!! :sint:

:gal2:
klemz :findag:

Susanne
27-12-2002, 15:10
prøver på å slutte jeg å.. før jeg testa positivt røyka jeg ca. 15 om dagen. nå røyker jeg kun 3 om dagen! prøver å røyke mindre men jeg klarer det ikke.. får håpe det går bedre etterhvert, skal kutte ned til en/to etter nyttårsaften..

stå på!! vi skal klare det alle sammen!

Monne
27-12-2002, 15:27
klart vi kan klare dette! d kan da ikke være så vanskelig! første ultraly så slutter jeg sikkert helt.. :kry: :kry:

klemz

Monica78
29-12-2002, 23:59
Jeg sluttet når jeg var ca 12 uker på vei. Nå er jeg 35 uker på vei, men sliter enda med røykesuget. Håper jeg klarer å la vær å begynne igjen. Den fæle pinnen får jammen tak på en:D Hatten av til alle som forblir føykfrie etter fødselen:klapp:

Monica

Siludvig
08-01-2003, 13:37
Jeg sluttet samme dag som jeg fant ut at jeg var gravid. :)

Og det har jeg gjort de tre andre gangene jeg har væt gravid og.
Men klarer å begynne igjen hver gang når jeg er ferdig med å amme. :uff: :bonk:

:findag:

snowflake
23-01-2003, 16:19
Det er veldig mange kommende mammaer som røyker ser jeg, det verste er at jeg får røyksug av å lese om dere!! Så jeg tror det er på tide å gå ut fra denne siden, he he...

Selv røykte jeg 20 om dagen før jeg ble gravid, og har siden jeg testa 2 blå røykt tilsammen 3 sigaretter. Jeg har ikke samvittighet til å røyke + jeg vet at det er lettere å få SA hvis en røyker (sier de som tror de vet det hvertfall).

Så jeg er ikke spesielt stolt av å ikke røyke heller, for jeg ser det som en selvfølge. Har to barn, og sluttet hver gang.

Til de som fortsatt røyker: Lykke til!!!! Håper dere klarer det for :baby: deres sin skyld..

Bluelady
23-01-2003, 18:59
Jeg slutta å røyke et par måneder før jeg ble gravid jeg og hver dag var en kamp, så kom svangerskapskvalmen (ganske ekstrem) og jeg begynte å hate røyk. Har ikke hatt lyst på røyk en brøkdel av et sekund etter det....:D

Tonje26
23-01-2003, 19:51
Syntes dere alle er kjempeflinke :klapp:
Det er jammen ikke enkelt å slutte helt, men håper jeg også skal
klare det. Røyker toppen 5 om dagen ( i forskjell til 20 før ) men har forferdelig samvittighet. Noen som har noen gode råd ? Trenger dem sårt :leiseg:

Lykke til videre alle sammen.

:klem: