PDA

Vis full versjon : Keisersnitt

Linejenta
20-12-2002, 10:15
Legen min sa på første kontroll at jeg skulle sjekkes for om jeg muligens må ta keisersnitt.. pga lav høyde og det at mamma tok keisersnitt med både meg og min søster..

Noen som har greie på hvordan dette sjekkes? Er det på den ordinære ULen? Eller når og hvordan gjøres det?

Glemte å spørre legen om det på kontrollen på tirsdag skjønner dere... Og så er jeg nyskjerrig. Håper selvfølgelig å kunne føde normalt...men likevel er det greit å sjekke opp da...

Klem fra

Nøtteliten
20-12-2002, 11:31
Som regel ser de noe på ordinær UL - men er de usikre på størrelsen din i forhold til barnet måler de det med ny UL ikke så lenge før termin for å faststlå om du kan føde nromalt eller om keisersnitt må til.

Nøtteliten

Tidligere Bruker
21-12-2002, 18:40
For å sjekke om du kan føde normalt, må de ta røntgen av bekkenet ditt.
De kan ikke se det på UL om bekkenet ditt er stort nok. ;)
Så er du bekymret, synes jeg du skal be legen din om røntgen.
Dette gjøres nok mot slutten av svangerskapet, for de måler jo også størreslen på babyen og sammenlinger med ditt bekkenmål. Dette fordi de da kan finne ut om barnet kan passere. ;)

:mervink:

Stompi
23-12-2002, 05:22
Jeg er også lav, og mamma tok keisersnitt på både meg og søster mi, må jeg også høre om dette?

nebby
04-01-2003, 12:59
vet du vi snakke ssikkert senere, men jeg vil bare si at jeg håper du får Lars Johansen som gyn. lege hvis du må ha keisersnitt.

han er bare toppers :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: