PDA

Vis full versjon : Blod

Petterine
20-12-2002, 11:41
¨på papiret i dag mårrest når jeg var på do............ Ringte legen, og fikk ordre om å holde sengen.... Håper bare dette ikke ender i en spontanabort..... Ingen blod på papiret når jeg nå tørker med:uff:

Håper dette går bra, men har en dårlig følelse...

Er det mange av dere som har blødd, er det vanlig eller?:leiseg:

solregn
20-12-2002, 12:19
Hei!

Som du kanskje har sett av tidligere innlegg så hadde jeg blødninger i forrige uke, og uken før det. Det var vel ikke så mye at jeg var nødt til å bruke bind, men det var nok til at jeg ble veldig engstelig. Det har gitt seg nå, så godt som ihvertfall. Nå er det bare bittelitt mørkere farge på utfloden innimellom, men så svakt at jeg må se ordentlig godt etter for å se det.

Trur det er veldig mye vanligere enn vi er klar over dette med blødninger i svangerskapet. Jeg har aldri vært gravid før, og trudde vel at jeg nå skulle være uten mensen og blod det neste året! Men, så feil kan man ta!!

Er forresten 7+1 i dag, dvs. jeg er i uke 8 :)
Og alt virker bra hos meg og :baby:

karo
20-12-2002, 20:37
og var sikker på at det var begynnelsen på en abort, men den gang ei!!!! :) Nå er det et par uker siden, og alt virker normalt. Søsteren min blødde mange ganger de første par månedene da hun var gravid, og jeg har etter hvert hørt om mange som har blødd, uten at det har vært noe alvorlig.

Så når du har blødd så minimalt som du har, tror jeg du kan ta det veldig rolig :)

:findag:

Toria
21-12-2002, 14:49
Hei Petterine!

Jeg leste nettopp at 1 av 5 opplever blødninger en eller flere ganger i løpet av et svangerskap, så det er ganske vanlig.

I mitt forrige så hadde jeg noen bittesmå blødninger og farget utflod nesten hver dag i 2.-3. måneden uten at noe var galt.

Du behøver nok ikke å bekymre deg så mye hvis blødningen ikke tiltar i styrke!

Stor klem fra Toria :)

Petterine
21-12-2002, 23:03
man ikke mere enn at jeg "fanger" det opp på papiret når jeg er på do... Ikke slik at det renner. Har vært litt "ferskt" og litt brunt.......

Høres dette farlig ut? Bør jeg kontakte legevakt?

karo
21-12-2002, 23:15
Jeg syns ikke det høres farlig! Da jeg blødde, snakket jeg med legen min, som sa at hvis det var en sa, burde blødningen bli minst like kraftig som en mens. Men hvis du er urolig, syns jeg du skal kontakte legevakten, og be om en UL. Jeg fikk istedet tatt to blodprøver med to dagers mellomrom (hos fastlegen min), for å konstatere at hcg-nivået i blodet var stigende og ikke fallende. Den måten er også sikker, men tar jo litt lenger tid da ...

Uansett; lykke til. Jeg tror alt er BRA med deg. :)