Vis full versjon : TummyTub
MetalMamma
23-08-2002, 16:00
For dere som har prøvd denne "badebøtta":
hva syns dere egentlig om den? Fornøyd eller ikke fornøyd?
Er den så praktisk og brukervennlig som den ser ut som, eller er den "gode, gamle måten" å bade babyen på, best?!
Takker for alle svar!
MetalMamma & Første-Knøtt :baby: , T-30 :kry:
Har et utall venner som har kjøpt denne , og de er ikke akkurat fornøyd. For det er faktisk ganske begrenset hvor lenge de kna bruke disse. det tar ikke lange tiden før en baby begynner å bli såpass rørlig at den fort klarer å velte en slik en, du får ikke vasket dem skikkleig heller osv osv..
Jeg gadd derfor ikke kjøpe en slik, men kjøpte en liggestol som man kan bruke fra babyen er 4 kilo (Kjøpte den på babykos for 219,-). Denne setter man rett ned i det store badekaret vi voksne bruker, og fyller vann slik at babyen er dekket opp til brystkassen. Den kna stilles inn slik at den kan brukes ganske lenge, og når babyen begynner å sitte støtt selv, vil h*n ha mye mer utbytte av å få sitte og leke i badekaret enn å ligge i en stol, eller å stå/sitte i en tummy tub.. dette er nå min mening da ;)
Vi lånte en, men den ble ikke brukt. Balje var mer praktisk, og selv de som har likt den har ikke brukt den mer enn kanskje tre måneder. Og du bader ikke nødvendigvis barnet så ofte til å begynne med... Et vennepar av oss har brukt en helt vanlig bøtte, og det gikk fint! :D
Jeg skal kjøpe den. Ikke fordi den er et must, langtifra, litt mer unødvendig luksusting kanskje, men jeg tenkte det ville være en fin måte å venne babyen til vannet på. Mulig det er vanskeligere å rengjøre barnet i en slik, men det er ikke badinga som sådan jeg har i tankene: mer vanntilvenning uten (en eventuell) redsel.
Funker det ikke, har vi tross alt ikke tapt så veeeeldig mye penger.
Divine (30+5)
MetalMamma
25-08-2002, 18:15
Er det virkelig ikke flere enn 7 stk. som har erfaringer med denne bøtta, da...?!
Jeg har meget god erfaring med den "bøtta". Vi har brukt den fra første stund, og vi bruker den enda (barnet er halvannet år nå).
Det som var det beste i starten var at hvis barnet hadde kolikk eller var urolig, roet det seg med en gang det fikk komme i "bøtta".
Lykke til med "bøttekjøp"
Vennlig hilsen erika (34+6)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.