Vis full versjon : Helgen min
Hei og en riktig god morgen til alle vakre septembermager :)
Måtte opp for 5. gang for å tisse (kan dere fatte og begripe hvordan vi klarer å tisse så mye i løpet av en natt??) og da fant jeg like så godt ut at jeg kunne stå opp. Ligger bare og vrir kroppen likevel og det er jo bare tull ;)
Dessuten så begynner God morgen Norge i dag igjen og det har jeg gledet meg til....ennå et tegn på at nå står sommeren for fall og høstmånedene og babymåned står for tur :klapp: .....og da vet vi jo alle hva som skjer......:birth:
Denne helgen har vi brukt til å få ting ferdig her i huset. Fikk etter litt gråting og sutring :leiseg: endelig min kjære til å forstå at det faktisk betyr ganske mye for meg å bli ferdig med alle disse "småtingene" han sier er så fort gjort å gjøre :soh: Så vi har virkelig stått på. Barnerommet er ferdig oppusset om enn ikke ferdig innredet....men jeg har satt opp sprinkelsengen og redd den med himmel og alt :D
Vi har fått ryddet i masse rot og klesskap og diverse....det er helt utrolig hvor mye "søppel" så få mennesker klarer å samle på....."nei, det lokket kan det jo hende vi finner bruk for, så det sparer vi på i noen år.." :gal2:
Jeg har sortert og lagt på plass babytøy....har ikke fått vasket alt ennå, men jeg ville få litt oversikt over hva jeg egentlig har nå og hva jeg eventuelt mangler......kan med hånden på hjertet si at denne :baby: aldri i verden kommer til å rekke å bruke alt det hun har av babyklær....tror jeg har sånn ca 20 sparkebukser i størrelse 50 - 62 :???: Men moro er det i alle fall :klapp:
Vuggen står ferdig oppredd på soverommet vårt og lille søte Gizmo ligger under dynen og venter på lille NM.
I går gjorde vi ingenting, men hadde i stedet den vordende farfar og hans samboer på middag. Lagde stekt ørret med kokte poteter og agurksalat med Hollandaise saus til. Hjemmelaget karamellpudding til dessert og nybakt sjokoladerullekake med smørkrem til kaffen.....det var godt det :D :D :D
I dag skal jeg også ta det rimelig med ro...skal på kontroll...først periodisk kjøretøykontroll med bilen min og så på ukentlig kontroll hos jordmor med meg selv. Forhåpentligvis så blir både bil og gravid godkjent :latter:
Ha en flott dag, jenter og kos litt ekstra med magen....snart er den nemlig tom for baby :kidoki:
kos og klem fra Mormona T-20
Hei Mormona
Det høres ut som en deilig helg spør du meg. Bortsett fra all tissingen da...
Jeg våknet kl. 4.00 idag av tordenvær og har ikke sovet siden. Sitter nå på jobb og klarer ikke helt å komme igang, dette er første dag etter ferien.
Jeg ble så inspirert av innlegget ditt at jeg snart skal ta meg en tur i kjelleren og se hva jeg har av klær etter datteren min (5 år). Kanskje jeg må kjøpe litt nytt også...
Håper bil og magekontroll ble godkjent!! Regner med det.
Hei :klem:
Så fin helg du har hatt. Vi har ikke gjort stort. Eller det begynte med at vi ikke skulle gjøre så mye denne helgen. Lørdag jobbet Miromanne, etter det dro vi på besøk til den kommende morfar. I går skulle vi heller ikke gjøre noe. Men vi ente opp på Aker Brygge på Offshore race, der møtte vi en kamerat av Geir, og så spiste vi litt. Så dro vi på kino:)
Når det gjelder klær og sånt, så har jeg ikke oversikt. Jeg må ta ut alt av kommoden igjen, fordi nå ligger det visst hulter til bulter der nede. Og ingenting ligger i rekkefølge (str. 50 øverst, til 62 nederst):o
Tisser gjør vi jo, og hvor kommer alt vannet fra:uff:
Du får ha lykke til på kontroll både her og der:)
Klemmers fra Miro T-20
Lykke til på kontroll,Mormona,
håper dere begge får "godkjent" karakter! :D
Her tisses det også mye om natten,tenkte tidligere at kanskje om jeg drakk mindre på kvelden så hjalp det,men neida.
Så dette er nok bare å venne seg til,selv om det av og til er like før jeg kræsjer i dørene her hjemme fordi jeg er sååå trøtt :sover:
Nydelig dag til deg,kos deg masse med magen!
:klem: Anne M + lillegutt 33+3 :baby:
Jeg skjønner at jeg er en av de heldige for jeg er nemlig IKKE opp og tisser om natten
Men har til gjengjeld en nymfeparakitt (Pondus) som vekker meg tiiiiiiidlig... Han er bare SÅÅ selskapssyk stakkar
Synes du har vært flink jeg Mona...Fått unnagjort masse du jo !!
Blir nå rart med tom mage også.....
Klemmer
Vimsen
Kjære Mormona...
Er det ikke ille? Å stå opp for å gå på do sååå ofte; for det første er det en utfordring å komme seg ut av sengen..(sjelden har jeg stønnet sååå mye :lol: )og for det andre blir jo søvnen kraftig amputert.... Jeg er ambivalent i forhold til doer for tiden, -for på en måte er jeg så glad de finnes, mens på en annen måte føler jeg at jeg boooooor på de.:D
I helga fikk jeg også rigga det litt bedre til for ankomsten av babyen... det er liksom en del av rugegreia,-det å finne fram fra loftet, -få skrudd sammen senga igjen, vaske babytøy (blir litt nostalgisk av å se guttas babytøy igjen) hente ned babyleker osv.. Skjønner godt at du har behov for å ha det i orden. Kanskje kan de mennene ikke helt forstå,- men de kan vel bare adlyde?:D :D :D
Håper kontrollen din går greitt.. -det er deilig å vite at alt er bra med babyen. Du har jo så kort igjen, nesten tre uker mindre enn meg. :klapp: :klapp: :klapp: Så nå er du snart i havn. Det blir nesten litt vel spennende å lese om deres fødsler i ukene fram til min egen...:gal2:
Klemmer :klem: fra
Kjære Mormona...
Er det ikke ille? Å stå opp for å gå på do sååå ofte; for det første er det en utfordring å komme seg ut av sengen..(sjelden har jeg stønnet sååå mye :lol: )og for det andre blir jo søvnen kraftig amputert.... Jeg er ambivalent i forhold til doer for tiden, -for på en måte er jeg så glad de finnes, mens på en annen måte føler jeg at jeg boooooor på de.:D
I helga fikk jeg også rigga det litt bedre til for ankomsten av babyen... det er liksom en del av rugegreia,-det å finne fram fra loftet, -få skrudd sammen senga igjen, vaske babytøy (blir litt nostalgisk av å se guttas babytøy igjen) hente ned babyleker osv.. Skjønner godt at du har behov for å ha det i orden. Kanskje kan de mennene ikke helt forstå,- men de kan vel bare adlyde?:D :D :D
Håper kontrollen din går greitt.. -det er deilig å vite at alt er bra med babyen. Du har jo så kort igjen, nesten tre uker mindre enn meg. :klapp: :klapp: :klapp: Så nå er du snart i havn. Det blir nesten litt vel spennende å lese om deres fødsler i ukene fram til min egen...:gal2:
Klemmer :klem: fra
Polyanna
12-08-2002, 16:36
Hei Mormona! Dævven så mye du får gjort!:) Jeg har bare drevet dank hele helgen, jeg!:)
Jeg hadde selv en søvnløs natt i natt, første på lenge. Det var bare ikke sjangs å få sove. La meg litt i stua, for å slippe å ligge å kaste på meg, og dormet en time mellom 4 og 5, dett var dett....
Det hjalp jo ikke akkurat at to hannkatter (antar jeg) sloss og SKREIK som bare rakkern hele natta, like utenfor soveromsvinduet vårt. Jeg har aldri hørt så uhyggelige hyl i hele mitt liv!! Hvis jeg hadde vært overtroisk så ville jeg vært vettskremt! Polymannen sov som en sten gjennom hele spetakkelet, så jeg kan nok ikke regne med mye hjelp fra ham når nattevåker begynner......:p
Ellers så kunne jeg godt tenkt meg en sånn heiseanordning som gamle mennesker på sykehjem har over senga.... Det blir mer og mer kav å komme seg opp for de nattlige 2 tisseturene. :lol:
Klem
Hei Mormona!
For en supereffektiv helg!
Jeg har vel i grunnen vært alt annet...:blush:
Lørdag var jeg og sambo på Aker Brygge og spiste, og så var vi på kino. I går tror jeg kanskje jeg var ute av senga en eller to turer utenom når jeg var på do.... sambo severte tom middag på senga...:blush:
Klem fra Robyn, 35+1
Sånn tenker jeg..
Sitter og har enda masse igjen å gjøre, har ikke begynt på kurven til lillegutt, og tror ærligtalt jeg driter i hele kurven, har rett og slett ikke overskudd til å begynne, og ikke vet jeg HVORDAN jeg skal gjøre det.. så det får være..
Du er jo kjempe flink, får ting unna og blir ferdig med det...
Idag har jeg endelig fått kjøpt meg strykehjern, så nå skal jeg stelle meg til å stryke alt babytøyet.
Har ennå ikke funnet praktiske og enkle løsninger til alt men det kommer vel..
Lykke til på kontrollen, satse på godkjente tall;)
Klemmer fra Nina og lillegutt 36+1/36+6:baby:
Hei Mormona-vennen!
Så kjek tå høre fra deg! Så bra at alt står bra til da!:)
Kjenner meg igjen med å ville få alt på plass - tror ikke mennene forstår hvor viktig det er.
Hos oss er alt ferdig nå (tror jeg da) - babyen kan bare komme..
Det som ikke er klart kan vi alltids ordne etterpå.;)
Hadde heldigvis ikke så ALTFOR mye av de minste barnetøyet, men det er nok for mye allikevel.
Du frister meg masse med dessertene dine ! Jeg har jo ikke lov til å spise slikt lengre:(
Har jo fått diagnosen Svangerskapsdiabetes:leiseg:
Jaja, jeg klarer meg faktisk uten!
Kos deg masse med den siste tiden, Mormona!
:findag:
Klem fra Stini & Lille Håp:baby: 35+1
Hadde besøk av en venninde som skal ha baby i november i dag, jeg, og hun var overrasket over at jeg ikke hadde redd opp vognen og hentet ned vuggen ennå. Lille-nasse kommer jo på fredagen, men vi skal jo være en uke på sykehuset først. Har tenkt å gjøre det meste klart til torsdag, men jeg gleder meg sånn til å se det ferdig, at jeg vil utsette det lengst mulig....
Du har iallefall vært effektiv Mormona!! Tror jeg skal finne fram dyner osv. og gjøre istand vogna nå jeg- fikk plutselig lyst til det:p
Skal bare bruke litt tid til her inne....
:klem: Nasse(4dg til Ksn) og lille-nasse:baby:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.