Vis full versjon : Bekkenløsning - bassengtrening
Jeg er i mitt første svangerskap, og har slitt med bekkensmerter siden rundt uke 10 (ja jeg veit, utrolig plagsomt... :( )
Etter å ha gått sykemeldt i 9 uker og blir egentlig bare verre, har jeg fått henvisning til fysioterapaut og bassengtrening en dag i uken.
Noen som har erfaringer med bassengtrening mot bekkensmerter?
Håper så inderlig det skal fungerere.
Bassengtrening har reddet meg dette svangerskapet og kan anbefales på det sterkeste.
Hei!
Jeg hadde bekkenløsning forrige svangerskap (og har begynnende problemer nå), og gikk på bassengtrening 1 -2 ganger i uken. Det varme vannet, vektløsheten og øvelsene føltes godt for kropp og sjel. Om det hjalp vet jeg jo ikke, jeg ble jo gradvis verre uansett, ettersom magen vokste. Den "stoppet" jo ikke bekkensløningen, men kanskje reduserte den? En stiv og stillesittende tilværelse gjør det sikkert verre :tv: , så det var befriende å kunne dra og bevege seg 'fritt' i vannet. Dessuten traff jeg mange hyggelige jenter, som kunne gi meg masse tips og råd om bekkenløsning :treff:
Jeg vil absolutt anbefale det, og kommer til å gjøre det selv om jeg får det denne gang!
Lykke til!
Har vært på første bassengtime nå, og jeg må innrømme at det faktisk ikke var mange øvelsene jeg kunne gjøre uten at det gjorde vondt. Men skal dit en gang i uken, så det hjelper vel etterhvert.
Tassen i magen trivdes i alle fall tror jeg, for han sprella noe voldsomt ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.