PDA

Vis full versjon : Spotting.... Farlig???

Ms. Boop
07-09-2005, 11:14
Jeg er nygravid, så alt er ganske så nytt for meg....

Jeg har hatt en del spotting før jeg testet positivt. 3 dager med alt fra lyserød utflod til mer brun spotting. Var jo dermed sikker på at tanta var på vei :sukk: . Men så stoppet alt opp og jeg teste positivt:heia: :heia: :heia: .
Nå 1 uke senere har jeg igjen fått litt spotting. Etter dotur er det litt brun/rosa farge på papiret...
Er dette farlig???? :???:
Det er vel ikke begynnelsen på en spontanabort???? :lei_seg:

Føler meg ganske så bekymret nå....

Sparky
07-09-2005, 11:20
Det trenger absolutt ikke å være farlig. Omtrent 25% av alle gravide blør mer eller mindre i forbindelse med graviditeten, men ikke alle mister. Jeg spottet litt jeg også, men er gravid enda.

Du er veldig tidlig på vei ennå, så det er nok ikke mulig å se liv på ultralyd, men jeg ville ha snakket med lege og ev. avtalt time for ultralyd i uke 6-7. Nå kan legen derimot ta blodprøver for å måle hCG-nivået. Er du fremdeles gravid skal det stige. Så, ta kontakt med legen og si at du spotter og er bekymret. Ikke la deg avfeie før du har fått en bekreftelse.

Håper alt er i orden! :stakar:

Ms. Boop
07-09-2005, 11:27
Takk!!!! Det var godt å høre. :klem:

Blir jo liksom så fort bekymret når jeg tror ting ikke er som de skal. Men jeg skal ihverfall ringe legen med en gang. Bedre å få det ut av verden, enn at jeg går her å grubler.