Vis full versjon : Organisert trening for gravide i Bergen?
Er det noen som vet om det finnes noe organisert trening for gravide i Bergen? Jeg er plaget av kraftig bekkenløsning, og må til tider bruke krykker, så det kan ikke være noe som involverer voldsom bevegelse; men gjerne svømming eller andre "rolige" ting... :jupp:
smayli80
10-09-2005, 20:19
huff, stakkars deg!! håper du finner hjelp et sted!
eneste jeg vet om er to fysioterapeuter som har organisert trening for gravide med vonde rygger/bekken..disse holder til på midtun, vsa sats..leste om de på oppslagstavlen på helsesatsjonen på Bønes..Lykke til!!
Sniker fra SG....
Vet at de har spesielt tilpasset trening på SATS for gravide. Ihvertfall på Nesttun der jeg går. Der har de også basseng og har timer med vanntrening. Vet ikke om noe sånt kunne være aktuellt, eller om det blir for heftig, men ta en telefon. De er veldig hyggelige og hjelpsomme der oppe.
Lykke til uansett:snill:
En venninne av meg gikk å trente hos 2 fysioterapeuter på Midttun, mener det het Tonus bygget (?!). Deres trening er visstnok lagt opp etter gravides plager og forskjellige styrketrening på bekken og magemuskler. Knipeøvelser og bekkenøvelser osv.. Venninna mi fikk mye skryt på føden for hun hadde så kontroll! Tror det sto en artikkel om dette i et av Gravid magasinene som kom ut i vår.. Lykke til! Håper du finner ut av det!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.