PDA

Vis full versjon : Kjenner man at hodet fester seg

K@trine
23-08-2002, 16:48
I går så var jeg sliten og slapp stort sett hele dagen og utover ettermiddagen/kvelden, så ble det bare verre, jeg var småkvalm, hadde veldig press nedover i bekkenet, var uvanlig tissatrengt(men tisset ikke mere enn vanlig fordi om jeg følte at jeg måtte det) hadde veldig vondt i korsryggen, mageknip nederst i magen. Jeg var stort sett i dårlig form i går kveld, synes at jeg hadde vondt over alt og tok lang tid før jeg fikk sove i natt. Men babyen var veldig aktiv i går kveld.
Jeg har kjent tydelig liv i dag også, men sparka er ikke så harde som de har vært også synes jeg faktisk at magen var litt lavere i dag.
Sist gang jeg var på kontroll hos JM så hadde han lagt seg fint til rette med hodet ned, men hadde ikke festet seg da.
Dette ble fryktelig rotete skrevet, men er det noen som vet om det går an å kjenne når hodet fester seg?:???:
Takker for svar!:uff:
Klemmer fra BigMama 33+2:baby:

Pope
23-08-2002, 18:46
Må ærlig innrømme at jeg ikke har hørt noe om at man kan kjenne at bebbisen fester seg. Men det er vel fortsatt mulig at bebbisen beveger seg der inne, og at det er det du kjenner..?

Frem til uke 35, skal det være såpass plass at de kan snu seg..men jeg satser for vår del at de holder seg i hodeleie frem til fødsel... Min bebbis snudde seg til H/B igår natt....Har frem til det ligget i seteleie

klem popsan 32+0

K@trine
23-08-2002, 19:21
Jordmora mi sa at han kunne snu seg, men det var veldig liten sansynlighet for at han gjorde det, når han nå hadde lagt seg til med hodet ned. Får hvertfall håpe at han ikke snudde seg og la seg med rompa ned i går da:eek: Jeg skal tilbake til jordmor på mandag, så da kan jeg jo spørre henne da!

Malinmor
24-08-2002, 00:37
Jeg har hørt man kan kjenne litt stikkinger nederst i skambeinet når hodet fester seg:uff: Men ikke erfart det selv:) Man kjenner nok et større press der nede når det sitter bom fast(men man trenger alikevel ikke kjenne en shit):???:

Noen man definnitivt kan kjenne er at babyen snur seg med hodet ned:eek: Jeg kjennte iallefall det her om natta og trodde det skulel ta livet av meg:p

Lykektil:klapp:

Polyanna
25-08-2002, 00:20
Jeg fikk til min store overraskelse vite av jordmor forrige fredag (da var jeg 36+5) at hodet hadde festet seg! Da hadde han ligget med hodet ned i kanskje 2 uker. Før det snudde han seg på kryss og tvers etter som det passet ham...;)

Uansett: Jeg merket ingenting til festingen. (Og det er nesten som jeg ikke tror det før jeg får det bekreftet av legen min...)

Polyanna, T-17

lotus
26-08-2002, 16:00
Jeg har også fått beskjed om at hodet (på tvilling1) er festet, og jeg har ikke merket noe til dette - bortsett fra (når jeg tenker meg om) at jeg flyr oftere på do om nettene :gal2: ... Det var jordmor som antydet det, og like etterpå ble det bekreftet av legen på UL. Nå kjenner jeg godt at det er et annet press - spesielt når jeg reiser meg - det føles som om alt skal falle ut... Det begynner å bli skikkelig tungt dette her!!!!

Jordmor sa til meg at den eneste betydningen dette hadde, var at den ene ikke klarer å snu seg. Men mine har ligget med hodet ned helt siden uke 17!

klem fra lotus, 34+5

K@trine
26-08-2002, 22:03
Heisann!
Nå har jeg vært hos jordmor i dag og ho sa at hodet var ikke helt festet enda, men det hadde trøkt seg lengre ned og var på god vei til å feste seg nå og ho mente det kunne ha sklidd lengre ned den dagen som jeg kjente litt ubehag og press nedi magen!
Lykke til alle sammen:cool:
Klemmer fra BigMama 33+5:D