Vis full versjon : mormunn hjelp:)
hei! er det noen skjønne sjeler der ute som kan forklare meg litt om mormunnen? hvordan den skal opfføre seg frsm mot fødsel? min var åpen sa legen... jeg har også kort livmorhals og premature rier. er 34+5 i dag. har tatt bricanyl. men de var fæle så jeg slutta.
Jeg må innrømme at jeg blir litt sjokkert jeg, over at du faktisk har slutta å ta Bricanyl som legen har foreskrevet. Ønsker du å føde prematurt? Vet legen din at du har slutta?
Jeg vet at Bricanyl kan gi noen ekle bivirkninger som skjelvinger og hjertebank, men er ikke det en liten pris å betale for å få et barn som er fullbårent i stedet for preamurt?
Livmormunnen/livmorhalsen er gjennom svangerskapet fast/hard og lukket, og har en viss lengde. Mot fødselen vil den bli mykere, såkalt moden, og åpne seg, samt bli kortere.
At din livmormunn allerede nå er åpen og kort, samt at du har premature rier, tilsier at du absolutt burde ta medisinene som legen har foreskrevet.
Jubalong70
10-09-2005, 11:33
Livmormunnen skal først myknes, så avkortes til den er avflatet. Så skal den åpnes gradvis til 10 cm, og da skal babyen komme ut.
Hvor lenge har du brukt Bricanyl? Jeg har gått på det selv i de to foregående svangerskapene mine, og vet hvor utrolig fælt det er. Likevel burde du nok avklare med legen før du slutter. Det finnes alternativer (nitroglyserinplaster bl.a.) som kanskje fungerer bedre.
takk for svar;9 men kjære vene, det var i samråd med legen på sykehuset at jeg slutta!! jeg var 34 uker å da va r det normalt å slutte å ta de;) jeg gikk bare på dem en helg. er nå 35 uker i morgen. har vært på sykehuset på kontroll i dag. livmorhalsen er 2 cm. ungen er 2900g. legen sa jeg bare kunne føde nå, ungen klarte seg bra. og trenger ikke flere kontroller hos han.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.