PDA

Vis full versjon : Livmora

Tidl. bruker
21-12-2002, 01:57
Jeg har de siste to dagene vært skikkelig øm over livmora. Jeg bruker vanligvis litt lave bukser som presser hardt mot livmora, og det gjør vondt. Er det noen andre som har de sånn, så tidlig i graviditeten eller er jeg helt :bonk:?

karo
21-12-2002, 13:49
Jeg har ikke vondt, men når det er litt lenge siden jeg har spist, kan jeg helt tydelig merke en liten "kul" der nede. Så selv om vi ikke er så langt på vei, har den definitivt vokst. Da er det kanskje heller ikke så rart at det gjør litt vondt når noe strammer der? Jeg huske fra forrige gang jeg var gravid, at jeg sluttet med mine strammeste klær lenge før man kunne se at magen hadde vokst.

:findag:

Ann
21-12-2002, 18:36
Ja jeg har måttet kutte mine stramme jeans bukser. Det er skikkelig ubehagelig å gå med stramme ting rundt magen. Dette svangerskapet er helt anderledes enn mitt forrige. Da kjente jeg ingentin før godt ut i 3 mnd. Hadde helt flat mage. (er ganske slank i utgangspunktet) Denne gangen derimot stikker og presser det. Livmoren er øm. Magen er oppblåst og det er absolutt en kul der, selv om jeg synes det er usannsynlig tidlig :)
Men men sånn er det bare. Det er bare å slenge på seg noe mer behagelig og venne seg til det først som sist. :)

Nomi
22-12-2002, 23:06
Jeg føler meg egentlig konstant oppblåst. Det føles som litt feilplassert mens smerter, og jeg er øm på magen. Dette er faktisk det eneste jeg merker. Jeg er ikke kvalm eller trøtt, men hvis jeg drar den litt langt er puppene ømme til tider.

Jeg håper at dette er "normalt", men dette er min første gang så jeg vet ikke...

:???:

Nomi

litlestar
22-12-2002, 23:44
Jeg kjenner meg godt i igjen i det dere skriver.. Ble egentlig ganske så lettet akkurat nå. Jeg har trodd at det var noe galt med meg. Jeg har lissom lagt på meg en god del. jeg er slank og har alltid vært det, men nå har jeg plutselig fått mage, og en kul nederst.. men det må da være altfor tidlig?

venninnen min fortalte meg at hun ikke la på seg noe før hun var ca 4 mnd på vei..

Nå bare håper jeg at jeg får noen gode jobbe bukser til jul.. klærne mine har blitt altfor stramme:)

god jul allesammen:klapp:

Balumba
23-12-2002, 10:20
Magen min er også trykkøm nederst. Ellers er den mye oppblåst, og det er ubehagelig å holde den inn (er ganske flat i utgangspunktet). Men selv om jeg ser ut som jeg er 4-5 mnd på vei på kvelden, så er den like flat igjen om morgenen, og akkurat like myk å ta på. Så det er ikke snakk om at noe har vokst i det hele tatt. Bare masse luft!!! Ellers bruker jeg alle de vanlige buksene mine, men det hender at jeg knepper opp den øveste bukseknappen når jeg sitter foroverbøyd på jobben, for da kan det bli litt trangt...