Vis full versjon : Urinveisinfeksjon...
Teddy :)
23-08-2002, 16:55
Jeg bare lurte på om det er farlig for barnet hvis jeg får urinveisinfeksjon? Har vært en del plaget med det før, men det er 3 år siden sist jeg hadde det. Håper jeg slipper unna nå, mens jeg går gravid...
Noen som vet?
Solklem fra Teddy :) 23+6
:findag:
I følge Gro Nylander er det lett for gravide å pådra seg en urinveisinfeksjon.
Dette henger sammen med at de ikke-viljestyrte musklene i underlivet blir slappere under svangerskapet (for å gi plass til en tre-fire kilos 'klædd').
Når du tisser må du passe på at du får ut alt urin som er i blæra. Siden musklene i området er slappe kjenner du ikke så godt at det ligger igjen noen dråper. Det er derfor viktig å bruke ekstra tid på do, nettopp for at blæra skal få tid til å slippe ut alt. Slike restlagre kan nemlig lett skape infeksjoner.
(Gjenfortalt i egne ord....)
Marielle
23-08-2002, 18:28
Urinveisinfeksjon er ikke farlig for barnet, så lenge infeksjonen stoppes før den eventuelt utvikler seg til nyrebekkenbetennelse.
Jeg fikk en kraftig urinveisinfeksjon forrige helg, noe jeg aldri har hatt før. Det var veldig vondt, og da urinen etterhvert ble helt rød av blod, tok jeg kontakt med legevakten. Jeg fikk antibiotika - som ikke er skadelig for barnet etter 1. trimester. Jeg skal følges opp fremover, for å være sikker på at bakteriene er borte.
Håper du slipper unna urinveisinfeksjon uansett.
Tidl. bruker
23-08-2002, 19:45
Hm...hva er symptomene på dette??
Som gravid vil du jo uansett ikke gå lenge med en urinveisinfeksjon. VI leverer jo jevnlige urinprøver, og da testes det jo for bakterier.
Ved mistanke lever en ekstra test eller kjøp pinner til hjemmebruk.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.