PDA

Vis full versjon : kjempe beskymret

Izabella
21-12-2002, 10:18
Hei!!!

Jeg har nettopp funnet ut at jeg har en liten spire i magen og er kjempe beskymret pga noen små blødninger jeg har hatt.
Jeg skulle egentlig ha mensen rundt den 30nov. og fikk en dags blødning den 1.des.veldig lite og trengte ikke å bruke bind.så ingen ting,men så gikk det en uke og jeg har hatt små blødninger siden da(vel ikke nå)Det er veldig lite,bare på papiret og det gir seg samme dagen,så opphold noen dager ,så bittelitt igjen.
Siden jeg fant ut i dag at jeg er gravid,så får jeg jo ikke bestilt noen time før til mandag, og kommer vel ikke til legen før på nyåret...
Min siste "ordentlige"mens har jeg hatt rundt den 1.nov.
Egentlig så tok jeg testen for å faktisk utelukke et svangerskap;)
Jeg tok den siste p-sprøyten i des.00 og etter å ha mer eller mindre regelmessig mens i ca.ett år,trodde jeg nå at det begynnte å rote seg til igjen:)
detter var langt ,men jeg håper noen her har kanskje opplevd noe lignende og er fortsatt gravid .
Ellers er jeg i en bra form ,ikke kvalm eller uvel på noen måte,har heller ingen smerter.
Forresten,hvor lenge kan en være gravid utenfor livmoren før en merker det?

Kjempe beskymret Izabella :(

Maz
21-12-2002, 10:29
Ikke godt å være bekymret.

Jeg er ikke noen ekspert på blødninger, men syntes noen måtte svare deg og siden ingen hadde gjort det enda så skal jeg prøve å svare. Har jo lest mye her inne de siste månedene og har fått med meg litt.

Jeg tror det er nokså vanlig med småblødninger tidlig i svangerskapet. Iallefall er det mange her som har hatt både små og store blødninger og er gravid.

Om du skulle ha en tidlig SA er vel blødningene minst så store som en mestrasjon.

Jeg tipper på at du er gravid og da ca 7 uker på vei. (Har ikke regnet skikkelig. Håper virkelig dette er ønsket.

Siden du er bekymret ville jeg kontakte lege og få en tidlig kontroll. Kanskje kunne du jo få en tidlig UL også om du er veldig bekymret ( det skader ialefall ikke å spørre) Men det er jo lettere sagt enn gjort i disse juletider.

Når det gjelder svangerskap utenfor livmoren så kan jeg enda :stakar: mindre, men jeg tror det nesten alltid er forbunnet med smerter.

:findag:

Izabella
21-12-2002, 10:35
Jo,denne her er veeeeldig ønsket,helt siden des.00:)
Din beregning skulle nok stemme,men vet du hvor jeg kan finne en terminkalkulator?
Jeg håper det går bra og som sagt så har jeg ingen smerter eller føler meg dårlig.Så blør jeg jo ikke lenger heller.
Men skal prøve å komme inn til legen fortest mulig.

Maz
21-12-2002, 10:41
barnimagen.com har en kalkulator.

Men det finnes mange. Jeg kunne søke dem frem for deg, men jeg kom på at jeg sikkert er snillere om jeg tvinger deg til å gjøre det selv.

Øverst til høyre finnes en søkfunksjon. Prøv å gå inn der og søk på terminkalkulator. Da får du opp en liste over gamle diskusjoner og massevis av lenker til terminkalkulatorer.

Denne funksjonen er kjekk om en lurer på noe spesielt, jeg bruker den iallefall masse.

Til slutt

GRATULERER :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:

Litt av en julegave:D

Izabella
21-12-2002, 11:09
jeg fant den på barnimagen og er visst 7+2,med termin 10.aug:)

cormatic
21-12-2002, 13:07
Det sies jo at mange har små blødninger gjennom hele svangerskapet rundt den tiden de skulle hatt mensen...

susse
21-12-2002, 13:57
Hei Izabella !

Gratulerer så mye med spiren i magen !!!!! Alltid ekstra koselig når andre strevere også får det til
:klapp:
Blødninger i starten har mange, og det er ikke alltid legene skjønner helt hvorfor man blør. Som de andre her sier, er det en spontanabort blør du mye.....hos meg kom det plutselig og voldsomt ( uke 6). Jeg hadde småblødninger da jeg gikk med storebror, disse kom fra slimhinnene på livmorhalsen og gav seg rundt uke 9. Når du er litt usikker på hvor langt du er på vei kan det abdolutt anbefales å få tatt en UL. Du kan evt. ta kontakt med et privat legesenter, der får du time nesten på dagen, det koster jo en del da. Jeg betalte 500,- (i 2000.) Så langt på vei som du er nå er det jo faktisk et skikkelig lite menneske inni der og morro å se !
Svangerskap utenfor livmora er svært smertefult, det er vondt i den ene siden og mange klager over smertene stråler opp mot skulderen.Smertene komme oftest innen uke 6, Ofte vil graviditets tegna være svake, ikke alle tester positivt heller. Etter uke 9 er fosteret så stort at det kan sprenge egglederen og det oppstår akutte smerter og indre blødning. Blir en ekstrrautering graviditet oppdaget tidlig nok kan man redde egglederen. Det er heldigvis ikke så mange som opplever dette ! Men blødninger kan være et tegn hos noen, så hvis du er bekymet er det jo ikke tvil om at du bør komme deg til legen. Du sier jo du ikke har smerter så det er sikkert helt i orden inni der:) Litt menssmerter derimot er jo helt normalt !!!!

Får håpe du kommer deg til lege evt UL så fort som mulig så du kan begynne å glede deg over det lille nye livet som gror:)

LYKKE TIL !!!!!!:stakar:

Margreth
21-12-2002, 15:21
Hei.

Det er ikke så lenge siden jeg svarte på min erfaring med blødninger tidlig i svangerskapet...se svar til Skofus litt lenger ned her...Der kan du lese om mange som har hatt blødninger og som det går veldig bra med! :)

Blødninger tidlig i svangerskapet er ganske vanlig og kan ha ulike årsaker. Dessverre kan det også varsle begynnende abort, men jeg håper selvsakt ikke det er tilfelle for deg. Du bør kontakte lege ja og be om ultralyd dersom h*n ikke foreslår det selv.

Gratulerer med graviditeten forresten! Krysser allt for at dette går bra!

Det med svangerskap utenfor livmoren vet jeg lite om, men jeg tror det stort sett er smerter med i bilde der...

Lykke til videre!

Klem T-19

Izabella
21-12-2002, 16:10
Dette er mitt 2.svangerskap og jeg tok en test til morran i dag,så jeg er overveldet,går rundt og gliser som en idiot:)
Og selvsagt redd og beskymret om alt er bra,tenker på de to-tre glassa med rødvin forige helg....ja.helt vanlig gravid tankegang;)
jeg krysser fingre og tar det med ro til jeg får snakka med legen,men ringte føden:uff: og ble beroliget der.
Så lenge jeg ikke blør mye,ikke har vondt og føler meg bra er det nok håp.
Så leser jeg jo her om alle det har gogt bra med.
Det var jo heller ikke særlig mye blod heller,mer spotting enn blødning,trengte ikke bruke bind og det kom heller ingenting i trusa(sorry detaljene)
Men enda en gang-tusen takk for svar!!!!
Gleder meg til å bli bedre kjent med dere:D

:findag:

Izabella+:baby: 7+2

kineh
21-12-2002, 21:16
Gratulerer med spiren i magen.

Småblødninger er vanlige i begynnelsen av svangerskapet, selv om det også kan bety at man har mistet.

Selv blødde jeg kraftig i 9 dager og fikk beskjed av legen at jeg hadde hatt en spontanabort. Men det viste seg at min lille spire klorte seg fast. Yippppi. (En mulighet er jo at jeg har hatt tvillinger og mistet den ene, men det kan jeg ikke bruke krefter på å tenke på) Uansett jeg er gravid.

Så som du forstår, blødninger fører ikke alltid til abort.

Lykke til, håper dette går bra for deg.

Stompi
23-12-2002, 05:24
Lykke til, håper det går bra med dere:klem: