Vis full versjon : Avskyr de ekstra kiloene (om kroppen under sv.skapet)
Jeg var normalt slank før jeg ble gravid, 168 cm høy og 66 kg. Nå veier jeg rundt 80 kg, og har ca 7 uker igjen av svangerskapet.
Er dette mye? Hvor mye kan jeg regne med å gå opp de siste ukene?
Jeg har aldri vært gravid før, og må si jeg ikke liker det i det hele tatt å se ut som jeg gjør nå, med masse vann i kroppen og ingen klær som passer lenger... :(
Det er rett og slett deprimerende, og jeg håper VIRKELIG at alt går bort etter fødselen. Sitter ofte og planlegger trening og atter trening når seks-ukerskontrollen er vel overstått... Og så griner jeg mine modige tårer ved tanken på å treffe mine normalt slanke venner i jula, og lurer på om jeg noengang får kroppen min tilbake, den som jeg var så fornøyd med!...
Jeg spiser hverken brus eller snop, men likevel renner kiloene på.
GRRR! :sint:
Er det i det hele tatt NOEN som skjønner hvordan jeg har det, noen som har det likedan?
Jeg vet at jeg må tenke på babyen, og jeg planlegger ikke noe slanking, jeg bare synes det er vanskelig å legge på seg så mye.
Trist hilsen fra Bubla
Linejenta
21-12-2002, 15:49
Jeg tenker på det selv faktisk men ikke helt på samme måten. Jeg er 17+0 i dag og føler at det ikke er "lov" å tenke slik..
Har lagt på meg 3,5 kg(vet det ikke er mye egentlig) og var vant til å trene masse før jeg ble gravid, men all treningen kan jeg ikke trene nå, blant annet stepaerobic... hadde også mange uker jeg ikke trente pga kvalme, men har heldigvis kommet i gang igjen nå..
Så tenker jeg: Hva hvis jeg ikke får til ammingen ordentlig eller melken stopper? Det er jo først og fremst viktig for babyen men så vet jeg jo at jo mer en ammer jo fortere går man jo ned? er det ikke sånn?
Skjønner dine tanker så godt.. Jeg er også redd for å få en diger baby, da mange mener det ikke er sunt for babyen og tenk hvordan fødselen blir?
Jeg savner den vanlige treningen såå mye, og er redd jeg blir slapp i kroppen..
For å svare på ditt spørsmål, så sier du at du har mye vann i kroppen.. dette veier også og for å trøste deg litt så forsvinner vann fortere enn ekstra fett:klapp:
Jeg tror at siden du er så oppmerksom på dine ekstra kilo så kommer du til å være en av de som tar dette på alvor når du kan begynne å trene igjen.. Tror det er viktig å ikke la kiloene segle seg på etter fødselen, for da tror jeg det er GJORDT.
Før 6 ukerskontrollen vil jeg anbefale deg å prøve å gå tur hvis været tillater det, eller så går det jo ann å begynne på treningsstudio å gå på tredemølla hvis været ikke tillater å gå tur med babyen..sykle også..
Veeel dette ble ganske rotete, men jeg skjønner VELDIG godt hva du mener. Men likevel tror jeg du fixer dette fordi du er så oppmerksom på det..
LYKKE TIL:-)
Klem fra
Kanskje jeg kan trøste litt? Jeg hadde også endel vann i kroppen på slutten, før Martin blei født. To dager etter fødselen hadde jeg to kilo igjen til "før-graviditeten-vekt"! Vet ikke helt hvor mye jeg har lagt på meg, for legevekta sa 8 kilo og jordmorvekta sa 15 kilo.. I alle fall var det bare to kilo igjen på sykehusvekta, før jeg var nede på "normalen"! (De siste kiloene satt forøvrig som spikra i et par måneder før vekta gikk mer ned...)
cormatic
21-12-2002, 18:49
Har hørt om de som har lagt på seg over 20 kg jeg... Normalen er vel rundt 12 eller???
La på meg 24 kg jeg :eek:
Var ganske normal før jeg ble gravid, 175 høy og 65 kg tung ;)
Og nå syv uker etter Sander kom til verden er nesten alt borte :D
Har selvfølgelig litt igjen til jeg er fornøyd, men så har jeg ikke begynt å trene enda da ;)
Jeg la på meg ca 35 kilo (de siste 15 kom på ca 3 uker pga av preeklampsi), og veldig mange legger på seg rundt 20. Vil si at de aller fleste ligger på et sted mellom 10-20 kilo.
Jeg ammet meg grønn jeg, og gikk ikke ned i det heletatt. Snarer tvert om egentlig. Så det trenger ikke ha noe å si. Mange får et voldsomt sukkerbehov når de ammer av en eller annen grunn, og det er nok forklaringen min.. For jeg kunne fint spise en stor Stratos helt alene på en dag :o
Jeg la på meg 24 kg da jeg gikk med helene. Var 170 høy, og veide 60 kg før graviditeten, og gikk opp til 84 kg. Gikk ned 32 kg i løpet av 1 1/2 mnd til 52 kg. Var på sykehuset en mnd etter fødselen, pga at hun var født med hjertefeil, så det er nok noe av grunnen til at jeg gikk så mye ned. Men grunnen til at jeg gikk så mye opp, var fordi jeg spiste alt jeg fikk lyst på; fikk skikkelig godte-kick!!! Denne gangen skal jeg prøve å styre meg litt mer. Sikter inn på maks 15 kg, hvis det er mulig. Ikke godt å være for tynn. Er nå tilbake til ca 60 kg.
Du har gått opp 14 kg ti nå, og vil kanskje legge på deg et par til før fødselen. Synes ikke at dette er hysterisk mye. Jeg mistet 10 kg med en gang etter fødselen, selv om Helene bare veide 3460 gram. Så slapp av!
Klem fra Nre som er 9+2 på julaften. (ups, 9+3 nå...)
Også står det i de fleste bøker at man normalen av vektøkning ligger på 12,5 kg. Så dette var ikke så dum lesing for min del i alle fall :)
Selv har jeg lagt på meg 12 kg - i alle fall siden siste kontroll, men, tror jeg gikk opp litt før første vektkontroll også (har vel ikke vekt i huset jeg). Og tenker til tider med gru på hvordan jeg vil se ut om ett par mnd...(er 7mnd på vei nå) :eek:
Men, jeg har visst bare lagt på meg på de "rette" stedene da, men, var ikke helt fornøyd med kroppen min før, og er det ikke helt nå heller, selv om jeg liker magan da - fordi jeg vet hva som er inni den :kry:
Så får vi ta slankingen etter at ungen er kommet ut.
Da jeg gikk gravid med Tobias gikk jeg opp fra 65 til 95 kg. Jeg hadde ingen form for sykdom, bare et veldig behov etter søtsaker,mat og cola.:uff: Men kanskje dette kan være en trøst, gutten er nå snart 4 år og jeg tok av meg alle de kg etter fødselen og innenfor en ramme på 3 år. Vekta mi stabiliserte seg etterhvert på 68, litt mer enn før men det syntes jeg ikke var noe problem. Er nå gravid igjen og har lagt på meg 9kg på 27 uker (Kontrollen var 20 desember, Er en uke mere på vei egentlig.) Jeg er bare 160cm og kan bare si at jeg føler med deg, jeg tenker mere på vekta nå enn tidligere, men man skal ikke avsky kroppen og den ekstra vekta, man får jo noe vidunderlig tilbake for alt man har gått igjennom... :stakar:
Under forrige graviditet la jeg på meg 20 kg - fra 72 til 92 (Jeg er 180 høy - så det var egentlig ikke så mye... mer å fordele alt på...) 2 uker etter at hun var født veide jeg 70 kg.
Jeg spiste heller ikke ikke noe særlig med snop og ettersom jeg hadde en liten en fra før ble det en del trilleturer og ... ja... egentlig ingen grunn for at jeg skulle legge på meg så mye. Jeg veide 92 den dagen jeg fødte 1. mann også... men da startet jeg på 84 og veide 74 et par uker etter fødselen.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.