PDA

Vis full versjon : Hva skal jeg gjøre?

LineN
14-09-2005, 10:30
Jeg fikk litt blod på papiret istad og ble livredd! Hadde bittelitt verk i venstre side av magen igår.. Burde jeg ringe lege eller legevakt? Legen min er ikke på jobb idag forresten.. Trenger det å være abort? Huff Er så redd!

Tiili
14-09-2005, 10:38
Det trenger ikke være en sa nei. Men om du er redd syns jeg du skal ringe til lege eller legevakt. :nikker:

Lykke til. :klemmer:

Bea81
14-09-2005, 10:50
Det trenger ikke være abort, men som hovedregel sier man at man alltid skal kontakte lege ved blødning under svangerskap.

Jubel
14-09-2005, 10:52
Hei!
Det trenger ikke være en abort, det er veldig mange som blør tidlig i svangerskapet uten at noe er galt. Ofte er det vanlig å blø litt rundt den tiden du egentlig skulle hatt menstruasjon, det kan være at slimhinnene er mer blodfylte og det går hull på et blodkar eller det kan være rester fra gammel menstruasjon (da er blodet som regel brunt).
Men uansett ville jeg dratt til lege og bedt om å bli henvendt til en innvendig UL på sykehuset. Mange leger måler bare HCG og ser om det stiger eller synker, men det kan stige lenge etter en SA, så hvis du vil være helt sikker så bør du ta en UL. Jeg har selv opplevd to SA, og første gangen mente legen alt var bra og jeg gikk i to uker etter det hadde skjedd og trodde fortsatt jeg var gravid, til jeg fikk UL. En abort er fæt å oppleve uansett, men for meg hadde det vært mye bedre om jeg bare hadde fått visst det med en gang.
Ring lege du, og ta det helt med ro til du vet hva som har skjedd. Ligg så mye som mulig og ikke gjør noe som anstrenger kroppen.

Lykke til!

Klem fra jubel

LineN
14-09-2005, 11:21
Takk for det! Ringte legevakta og jeg skal til legen kl halv tolv.. Gruer meg! Snufs

sneezy
14-09-2005, 11:24
Lykke til :kryss: !

Det er nok bare et rift e.l. :snill:

LineN
14-09-2005, 12:34
Var der og tok innvendig ultralyd.. Vi kunne se fosteret men ikke om hjerte slo eller noe.. Var for lite.. Så han kunne ikke si om det var iorden eller om jeg aborterte.. :shock: Tok blodprøve, som jeg skal ta hos ham om en uke igjen, og så skal jeg ta en innvendig ultralyd til.. Noen som har opplevd lignende? Han sa det var vanlig å blø når du skulle hatt menstruasjon ca, men det skulle jeg hatt for ca slutten av august.. Kan ikke annet enn å vente nå.. :vetikke:

Jubalong70
15-09-2005, 20:04
Det virker jo da som om du ikke er så langt på vei. Og da kan det godt være at du har en festeblødning. Dvs. at livmorveggen blør litt når egget graver seg inn i livmora.

Jeg har hatt dette i alle mine 3 svangerskap. Og har nå snart båret frem 3 (forhåpentligvis) velskapte barn.