PDA

Vis full versjon : Enda en tidlig UL ved Riksen etter IVF/ICSI?

Hera
14-09-2005, 16:17
Noen som vet om det er mulig å komme inn til enda en tidlig UL på Riksen, eller om vi bør gjøre det privat hvis vi ønsker? (egentlig et minimalt problem..)
Etter så mye styr for å bli gravid, er jeg en smule frynsete, og klarer ikke helt å slippe ned skuldrene. Og jeg som var så ovenpå etter UL i uke 9, og tenkte så kjekt at nå trenger jeg ikke flere bekreftelser før ordinær UL i uke 18. :himle: Tiden går så gudsforjammerlig sakte! :urk:

Runder 12 fullgåtte uker på fredag, og tør liksom ikke fortelle det til noen før jeg har fått en bekreftelse på at det er noe der. (igjen og igjen)
Skulle så gjerne hatt en ørliten sniktitt til..:snill:

Hva har dere andre gjort? Ventet pent og tålmodig til uke 18? Bestilt en privat time?

Muggi
14-09-2005, 16:26
Jeg ble gravid med Frys på Riksen. Vi fikk første UL i uke 8. Jeg ville gjerne ha en bekreftelse til og legen ga meg ny time i uke 10. Det var ikke noe problem.

De er så søte de sykepleierne på IVF-enheten på Riksen så det tror jeg absolutt ikke er noe problem. Ring og fortell hvor bekymret du er så får du helt sikkert en ny UL. Hvis ikke ta en privat. Det ville jeg gjort.

men når de har sett ett bankende hjerte i uke 9 så er jo sjansene store for at det går fint. Jeg vet selv hvor usannsynlig du tror det er. Jeg er nå i uke 20 og fortsatt like usikker. Du skal se vi sitter med perfekte babyer begge to om noen måneder.

LYKKE TIL!!

PS: Sliter du med negative tanker og vil snakke m/noen som forstår bare send en PM.

Mikke
14-09-2005, 19:32
Min erfaring med Riksen er også at de er veldig greie å ha med å gjøre. Ta en telefon dit og hør om det er mulig, det værste som kan skje er jo at de sier nei.

Selv så bestilte jeg time hos gynekologen min som hadde startet utredning og fulgte meg i alle sliterårene. Hun søkte meg videre til Senter for Gravide hvor jeg går til svangerskapskontoller. Kan anbefale stedet, får UL ved hver kontroll hos lege (jeg har jo alle kontrollene hos lege pga tvillingene).

Send gjerne en PM om du lurer på noe.

Vavavavoom
14-09-2005, 19:44
Ellers er det jo også en mulighet for å høre fosterlyden hos jordmor (selvom det kan være litt tidlig i uke 12). Vi hørte det i uke 14 og da var det liksom ok syntes jeg :) Men, skal jeg være ærlig så er baby på skjerm noe av det beste jeg vet!!! Både mine og andres :)

Hera
15-09-2005, 09:05
Tusen takk for svar, jenter. Dere er sannelig gode å ha. :blomst:

Jeg får vel ta en telefon og høre om de har tid til å ta seg av en hysterisk dame i 30-årene :Plystre: evt. stikke innom på Volvat eller noe.
Jeg tror jeg kommer til å bli snål hvis jeg skal vente i 6 uker til.. Og jeg som trodde alle mine bekymringer var over da jeg endelig testet positivt. Naiv, sa du? :himle:

Ekorn
15-09-2005, 11:09
Kjenner utrolig godt igjen engstelsen du beskriver for hvordan det går, kjære Hera! Usikkerheten er over meg når kvelden kommer samme dag som jeg har vært på ultralyd eller hørt fosterets hjerteaktivitet. Så ring riksen og fortell det som det er du! Ut fra hva de andre sier er så regner jeg med at du får en time der.

Jeg tok oppfølgningen i forhold til IVF hos egen gynekolog, var der i uke 8. Han hadde som rutine og kalle oss inn igjen i uke 12 slik helt uten videre. Det gjorde veldig godt for oss.

Ang fosterlyd hørte jeg det hos jordmor i uke 14, primærlege har også utstyr til å høre den.

Håper du får en time snart slik at du slipper og gå og engste deg! :klemme:

Hera
15-09-2005, 15:28
Da har min kjære rett og slett tatt skjeen i egen hånd, og bestilt en privat time i morgen. Han ble vel lei av sin lett nervøse, hormonelle furie, og ville ha det overstått raskest mulig. :knegg:
Men takk for hjelp og støtte. :blomst: Jeg må innrømme at jeg ikke liker meg i kategorien "hysteriske kvinnfolk", men du verden som jeg gleder meg til å (forhåpentligvis :neglebit: ) få en bekreftelse.

Muggi
15-09-2005, 16:02
Så flott. Lykke til i morgen. Venter spent på rapport. Det går strålende skal du se. Håper du slipper å være hysterisk lenger... :kryss:

Ekorn
15-09-2005, 22:26
Så flott at dere fikk time så raskt! Det blir godt for deg å få en bekreftelse på at alt er i orden!

Stor klem fra meg :klemme:

ps: Velkommen i de hysteriske IVF mammaers rekker... spørs om vi ikke burde dannet en egen klubb - tror nemlig ikke vi er alene... :blunk:

Mikke
15-09-2005, 23:00
Så deilig å få time så fort. Lykke til i morgen :klem: .

Muggi
16-09-2005, 16:20
Hvordan gikk det idag???