PDA

Vis full versjon : Åreknuter

mariahSG
15-09-2005, 20:28
Er det flere som er plaget med åreknuter?

I forrige svangerskap fikk jeg noen merkelige klumpete blåmerker oppover beina. Det var IKKE vanlige blåmerker nei.

Jeg endte opp med å bruke støttestrømpebukse som gikk opp forbi navlen i 6 måneder, hadde lekre blålilla "drueklaser" helt fra anklene og opp i lysken. Sistnevnte var ekstra vond. Den hersens strømpebuksen skulle tas på i sengen før jeg stod opp, det tok en kvart evighet bare å trekke den på seg. Den var kjempetrang og måtte lirkes oppover cm for cm. Og så skulle den skylles opp og henges til tørk hver kveld.:urk:

Det rare var at dagen etter fødselen var de borte-vekk. Det ble bare noen lite pene permanente blå "nett" igjen etter de største.

Jeg jobbet i butikk og gikk eller stod hele dagen den gangen. Nå er jeg hjemme. Håpet derfor å slippe denne gangen, men nei. Nå popper de ut igjen. Snufs. I uke 14 alt. Får ta en tur på boden og lete opp strømpebuksen.

INGEN andre i min familie har åreknuter. Så jeg er visst unik. Heldige meg!

Ekorn
15-09-2005, 22:37
Du er i allefall ikke alene, Mariah! Jeg burde ha fjernet mine før graviditeten, etter jobbing på sykehjem dukket de første åreknuter opp allerede for 10 år siden... Har gått med støttestrømper i nesten like mange år. Og etter bare 3 mnd graviditet merkes allerede plagene i stor grad...:mumle:

Jordmor så dem sist uke og advarte om at jeg kunne forvente å få dem også i lysken og nedentil.

Så da er det bare å glede seg. Not. Men jeg skal egentlig ikke klage. Det er jo en bagatell mot å være gravid!

Håper dine plager også er overkommelige!

:klemme:

Philander
15-09-2005, 22:41
Kjenner til det der du!:urk:
har ett bittelite nett igjen etter noe som var svært og stygt...
Godt at det nesten ble borte igjen, det er nok
ganske vanlig dessverre!
Brukte støtte strømper jeg, veeeldig lekkert midt på sommeren
(gravid sommer -04, da det var den hetebølgen...)

Du er nok like heldig denne gangen,
så de forsvinner nok snart, men ikke mye gøy å ha de nei!:urk: