PDA

Vis full versjon : Kan man få vondt i hodet av lavt blodtrykk?

Almara
22-09-2005, 17:16
Det lurer jeg på?

Tidl. bruker
22-09-2005, 17:47
ja det kan man sikkert. Mye mer vanlig hvis man har høyt blodtrykk da, å bli svimmel, kvalm og få hodepine

popsinune
22-09-2005, 18:12
Husk å drikke mye vann, da hodepine ofte er et tegn på for lavt nivå i væskebalansen i kroppen.

julibe
23-09-2005, 21:21
Husk å drikke mye vann, da hodepine ofte er et tegn på for lavt nivå i væskebalansen i kroppen.

Jepp. lavt BT har ofte sammenheng med lavt væskevolum, og for lite væske gir gjerne hodepine.

Drikk mye, minst 2-3 liter daglig, så kanskje det blir bedre?

Lykke til!

Almara
23-09-2005, 22:22
Takk for tips om å drikke vann, det er bare det at jeg drikker litervis som det er. Blir vel vannforgifta om jeg pøser på med enda mer :gal: Få bare håpe at denne hodepinen gir seg snart.

harmony
23-09-2005, 22:45
Drikk mye og få frisk luft! Søvn og regelmessig inntak av mat er også viktig.

Og blir hodepinen for ille kan du selvsagt også ta en paracet. Det er ufarlig både for deg og barnet ditt.

Kine79
27-09-2005, 08:42
Kan nok hende, i hvertfall har jeg både lavt blodtrykk og hodepine.
Det er normalt at blodtrykket går ned når man blir gravid da, så jeg vet ikke helt hva som defineres som lavt i vår situasjon.
Men den hodepinen er utrolig irriterende.
Lavt blodtrykk gjør deg også svimmel når du reiser deg fort opp.
Jeg har også opplevd å få litt tåkete syn når jeg er sliten, tipper kanskje det også kan ha noe å gjøre med blodtrykket.

C@momilla
27-09-2005, 09:13
Lavt blodtrykk gjør deg også svimmel når du reiser deg fort opp.
Jeg har også opplevd å få litt tåkete syn når jeg er sliten, tipper kanskje det også kan ha noe å gjøre med blodtrykket.

Jeg er veldig plaget med tåkesyn.. Lurer på om det kanskje har sammenheng med Lavt blodtrykk/lite jernlager? :vetikke:

Har også mye hodepine for tiden, hin dagen så måtte jeg bare krype til korset og ta en paracet... :flau: