PDA

Vis full versjon : Hjelp please!

Sunshine78
24-09-2005, 08:11
Jeg er 5+6 uker på vei og i morges oppdaget jeg at jeg har begynt å blø.
Ikke veldig mye, men rødt og ferskt (sorry detaljer:rødme: ).
Jeg er mildt sagt kjemperedd!!
Jeg hadde SA i uke 12 i fjor og har siden det jobbet med å bli gravid igjen, og nå som jeg endelig er blitt det så skal det gå galt igjen???:lei_seg:

Hva bør jeg gjøre?
Bør jeg gå til legen med en gang, kan de gjøre noe?

Jeg er dessverre offshore og nå (gjøre ikke saken så mye bedre å være helt alene midt ute i havet....), men jeg får heldigvis være med et helikopter inn i kveld.

Bør jeg dra på legevakten i kveld, i morgen, eller skal jeg vente til mandag og gå til fastlegen min?

Kan de se noe på ultarlys så tidlig som dette? (det er jo bare dager siden det lille hjerte begynte å slå):???:

Føler meg så fryktelig usikker og alene nå....:sukk:

lilletrampe
24-09-2005, 08:28
tror man kan se på ul at det lillt hjerte dunker..ekke sikker, men jeg tror det...syns du skal ringe legevakta og høre jeg...si det du skrev her også hjelper de deg!!!
Lykke til:klemme:

Thyresse
24-09-2005, 09:12
Det er veldig mange som opplever å blø litt. Jeg blødde også et par ganger i begynnelsen. Friskt blod kan tyde på at det er et blodkar som har sprukket. Veldig brunt grumsete blod kan tyde på at restene etter det som har laget ferdig eggeplommen blir støtt ut.

Nå har jeg aldri opplevd å ha en SA, men jeg tror at blødningene da er større.
Hjertet begynner ikke å slå før du er i uke 6, og er lettere å se når du er i uke 7. Men man kan ved hjelp av UL se fosteranlegg.

Er du redd så ta kontakt med lege. Det er absolutt ikke godt å gå rundt og være engstelig. Dersom du jobber turnus på plattform så kan du kanskje sykemelde deg da de som jobber nattevakt har større sjanse for å miste? :vetikke:

Lykke til i alle fall. Håper alt står bra til trass blødningen.

Sunshine78
26-09-2005, 10:10
Tusen takk for støttende svar :klem:

En liten oppdatering:
Jeg dro på legevakten på lørdag da jeg kom hjem (fant ut at det var bedre enn å gå å lure).
Møtte en kjempe ok lege der som tok en GU og fant ut at blødningen mest sansynlig skyldes noen soppplager jeg har hatt og ikke kom fra livmoren.

Skal til fastlegen min i morgen for å få en time hos gynekolog til ultralyd neste uke (det er det tidligste de kan se noe) for å forsikre at alt er ok.

Så nå er jeg veldig glad og lettet.:vibber:

Growilla
27-09-2005, 11:41
Så bra at ting ser bedre ut!
Jeg har hatt tidlig ul på begge mine barn, og sett et sprell levende lite foster i sv.skaps uke 7 begge gangene:)

De tat innvendig ul, så da ser de det de trenger.

Lykke til:klem: