Vis full versjon : Er det noen vakre gravide der ute?
Selv blir jeg litt oppgitt når jeg leser i svangerskapsbøker om alle de positive effektene graviditeten vil ha på utseendet mitt::???:
Man får klarere og renere hud
Rynker blir mindre synlig
Men blir brunere enn noen gang før
Håret blir skinnende blankt og tykt
Man får mer overskudd (det er sant, jeg HAR faktisk lest det!):bonk:
Jeg for min del ser ganske sliten og dradt ut, og føler meg sånn også! Jeg har mer kviser enn når jeg var 13. Og hvilke gravide orker å sole seg i denne varmen? Den eneste trøsten min må være håret, så jeg får nyte det fram til fødselen :eek:.
Da faller det av! Og jeg bryr meg ikke noe om alle som sier at jeg kun mister det jeg ikke mistet under graviditeten. Jeg er da ikke nesten skallet i ikke-gravid tilstand. Og alle de ekstra kiloene som bare renner av når jeg ammer????Hehehe!
Så jeg lurer på om det finnes noen heldige gravide der ute som opplever alle (eller noen) av de positive effektene av et svangerskap? Eller er det fler som meg som i litt gravid-paranoid tilstand tror at dette er et komplott for å sikre videre befolkningsvekst?
Hanne 15+6 og slett ingen diva om dagen...:???: :???:
Jeg er overbevist om at det er en komplott, bare for å sikre folktilveksten...
Min hy har ikke blitt klarere/renere. Den er blitt fet å uren med masse kviser. Jeg hadde ikke en gang kviser under puberteten jeg, så dette liker jeg dårlig.
Håret mitt er ikke blitt noe særlig tykkere. Syns mest at jeg røyter som en katt. Det er jo blitt blankt da. Men bare fordi det er så flottete. Ser omtrent ut som at jeg hatt hårgele i hårbunn. Å nå som det ikke en gang er moderne med "wet-look"...
Rynker hadde jeg ikke fra før av, men det er vel ikke umulig at de ikke eksisterende rynkene er blitt mindre synlige...
Brun har jeg heller ikke blitt. Klarer ikke å sitte i solen noen lenger stund, så jeg er nok blekere denne sommeren en jeg noen gang har vært før.
Overskuddet ligner mer på underskudd. Skjønner ikke på hvilken måte 8kg ekstra å slepe på skal hjelpe på overskuddet?
Alt som alt føler jeg meg egentlig mer som en gjørmete flodhest med bøldpest i panna, en som en "vakker gravid". Men det kanskje blir bedre når det blir litt svalere ute? Varmen gjør jo ikke direkte at jeg får mindre vann i føttene. Å svette dagen lang hjelper neppe på uren hud heller... Men med tanke på hva som kommer ut av det, så er det i hvert fall verdt det! :)
Har egentlig ikke noe med tema å gjøre,ville bare gjøre oppmerksom på at vi ikke er den samme...Jeg er registrert som Hanne78,men har hele tiden bare kalt meg Hanne.Jeg er 15+5 på vei,så vi kan lett forveksles...:uff:
Tror jeg skal begynne å skrive Hanne78,jeg,selv om det står på profilen og,da...
Vel,var bare det...:cool:
Hanne78
Det er jo ingen hemmelighet at kroppene våre er pumpet fulle av hormoner som gjør både ditt og datt under svangerskapet....noe positivt og noe negativt.
Sånn utseendemessig så har jeg et praktfullt svangerskap....synes jeg selv da :blush:.....håret mitt har riktignok sluttet å vokse, men til gjengjeld så er det skinnende blankt til enhver tid. Har aldri sett så sunt og friskt ut.
Forøvrig så har hårvekst ellers på kroppen også stagnert under dette svangerskapet....jeg har brukt hårfjerningskrem på leggene en gang og har ikke hatt behov siden :klapp: Er jo veldig glad for det nå som magen er superstor.
Huden min er også kjempefin. Er i grunnen vant med å måtte rense huden ordentlig hver dag for å holde nupper og kviser i sjakk, men nå slurver jeg ordentlig for jeg har jo så og si ingen :D
Men så har jeg andre ting som ikke er fullt så positive da....bekkenløsning er en av dem. Jeg er veldig trøtt og sliten mye av tiden og venter også i åndeløs spenning på dette overskuddet folk prater om....nå satser jeg egentlig på at det kommer etter at babyen er født....eller kanskje idet veene setter igang ??
Ikke har jeg blitt brun i sommer heller, for jeg orker rett og slett ikke solen i det hele tatt, så der er du i alle fall ikke alene ;)
Summa sumarum så tror jeg at noen sliter med enkelte ting, mens andre sliter med andre.....det går vel sånn ca opp i opp skulle jeg tro.....men belønningen vi får i enden av denne eviglange tunnelen er i alle fall lik for oss alle....for da kommer babyene våre :D:D:D:D
klem til alle magedamer fra Mormona T-9
Tidl. bruker
23-08-2002, 23:37
Ikke alle føler seg sånn og sånn. Heldigvis er vi alle mennesker ulike ellers ville det vært skjedelig. Så en kan ikke altig gå ut i fra alt som en leser. For det er ikke akurat slik for alle.;)
Hadde problemer med kviser i de første 3 mnd. men det ga seg ettehvert. Nå er huden min kjempefin ( i ansiket ) . Strekkmerker på magen er en annen sak....:cool:
Polyanna
23-08-2002, 23:57
Vel, jeg har faktisk aldri følt meg penere, jeg....:blush:
- Huden er klarere og renere enn noengang før. Kan huske kun EN liten kvise i hele svangerskapet
- Mer hår, med mer spents
- Rødme i kinnene, noe som er en fordel for bleke meg..
- Lettere brun, ja, og JA, jeg orker å sole meg!:)
- Liker veldig godt magen min - stram, brun og struttende!:)
- Veldig glad og blid, og det hjelper jo alltid på utseendet!:)
Nå skal det sier at de første 3 månedene følte jeg meg bare småfeit, uggen og bleik.... Men det kom seg veldig gjennom andre trimester!:)
IzziCreo
24-08-2002, 00:28
Heisan,
joda, nyter graviditeten i fulle drag jeg :) Superfin hud, ingen forskjell på håret - fortsatt blankt og tykt, ikke lagt på meg andre steder enn pupper og mage, ingen strekkmerker, tåler varmen som før (klart det er varmt! Men det synes vel de som ikke er gravide også ;) ), ikke vann i kroppen, spiser som før - og det flotteste er jo magen! Den er jo så fin!
Eneste plagene jeg har hatt er ekstrem svangerskapskvalme fra Uke 6 til Uke 17... Det tok bra på... Men jeg prøvde å gjøre meg "flid" fordet - dusjet og stelte meg selv om det tok mye lengre tid og var til tider slitsomt... Men jeg følte meg mye bedre etterpå.
Har også kjøpt meg mye fint av mammaklær - og pleier meg selv godt :)
Er superfornøyd jeg, jenter :)
Klem Suzie Q 25+4
Etter å ha slitt så lenge tar jeg alle negative bivirkninger med et bredt smil:D . Og jeg har jo vært igjennom dette en gang før, så jeg var klar over at jeg i gravid tilstand ikke framstår på mitt vakreste...
Det er så verdt det:klapp:!
Det som egentlig irriterer meg mest er all denne hardnakkede påstanden om at man ikke mister mer hår etter endt svangerskap. Uansett hvor uttynnet min flotte manke ble sist sto helsesøster på sitt: Man mister ikke mer!!!
Og da kom jeg til å tenke på all den andre "skryten". Godt at noen opplever det slik, for jeg og mine gravide venninder gjør det ikke! (Med unntak av ei, som virkelig stråler! Men hun ser det selvfølgelig ikke selv...)
Hanne
Victoria
24-08-2002, 05:33
Det vanligvis så tynne håret mitt hår blitt skikkelig tykt og det vokser som fy! Dessverre gjør det det på bena også :eek:
Kviser - JA, men bare fordi jeg er så lat mht rensing, så det er vel min egen feil
Pupper!! Endelig!
Føler meg faktisk veldig bra for tiden og får ofte høre at jeg er så fint gravid og ser så sunn ut, noe jeg _slett ikke_ gjorde de 4 første månedene. Da var jeg konstant dårlig, grønn og dradd i ansiktet, håret var fett og jeg gadd verken å sminke meg, kle meg fint eller fikse meg på håret. Så sikkert ut som en skikkelig uteligger. Det var så ille at de på jobben klagde over at jeg så så syk og fæl ut og kommanderte meg til å fikse meg på håret slik at de slapp å se på det slappe tjafset hele dagen :p
Victoria og minstingen 22 + 6
Jeg må vel si at jeg har fått litt av begge...
De første månedene kastet jeg opp døgnet rundt, så da så jeg vel heller sjaber ut. Blek og dratt... :(
Men fra det ga seg ut i 4. mnd. har jeg vel vært av en av de som "stråler" selv om jeg ikke alltid kan skjønne det.
Får hele tiden høre hvor flott og godt jeg ser ut som gravid. Huden min er ren og glødende, men så har jeg heller aldri hatt noen problem hud. Håret er også tykkere og blankere.
Men god-formen.... den har jeg ikke sett mye til.:p
Egentlig er det litt slitsomt å se såpass godt ut også, for folk går automatisk ut i fra at formen står i stil. Det gjør den absolutt IKKE!:leiseg:
Klem fra Robyn, T-24
Faktisk så er det lenge siden jeg har følt meg så bra som jeg gjør nå om dagen. Litt strekkmerker og mer urein hud, det har jeg jo..... Men jeg synes liksom at jeg ser penere ut enn til vanlig. Sikkert fordi jeg er lykkelig med mann og barn i magen!! Har fått noen kommentarer påat jeg ser frisk og bra ut. Så jeg suger det til meg!!!
:D :D :D :D :D
I dette svangerskapet føler jeg meg virkelig flott.
Bærer magen fint, den strutter...
Har lagt på meg, men det vises av en eller annen grunn ikke...
Blitt knallbrun, men har bare satt under parasoll...
Håret vokser og er sunt, desverre også på bena og under armene.
Vakker hud i ansiktet...
I det hele tatt, jeg føler meg vel, i motsettning til da jeg gikk med jentemoren vår for 5 år siden.
Termin i dag.....
Jeg har også hørt dette, men hos meg stemmer ingenting..:)
Huden min har blitt skikkelig UREN, og jeg har masse problemer med kviser og tørr og fet hud om hverandre:(, noe jeg aldri har hatt problemer med før.
Beate, 11+0
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.