PDA

Vis full versjon : Er dette vanlig

Ruth Marie Skaar
26-12-2002, 11:53
Jeg er 8+1 på vei nå. Lengre enn sist. Men i dag har jeg tydlig menssmerter i ryggen og på den ene siden av magen. Er dette normalt eller er det tegn på spontan abort? Jeg spontanaborterte jo sist jeg var her inne, men da var jeg bare 5 uker på vei. Helt til i dag så jeg frem til dette barnet, men nå er jeg virkelig redd. Er dette normalt? Jeg blødde forrigegang jeg skulle hatt mensen, men det burde vel snart gi seg. Jeg skal på jobb i morgen og gruer meg. Tenk om noe galt skjer. Jeg har 5 mil hjem og en fergetur i tillegg. Jeg mister jobben om jeg blir borte eller mere sykemeldt. Lurer på hva jeg jobber med? Legesekretær for privatpraktiserende leger! Ingen spøk når man ikke klarer det psykisk pga at mor døde. Det hjelper jo ikke å true slik de gjør. Så hjemme kan jeg ikke være. Det eneste jeg kan prøve er å ringe gynekologen min. Svangerskapskontroll får jeg nok ikke lov til å gå til. De ble sinte sist jeg sa jeg var gravid. Kanskje derfor jeg aborterte, hvem vet. Denne gangen vet de det ikke. Men nå har jeg altså en fæl følelse av at dette ikke går bra. Jeg tør ikke ta noen ny test heller. Ikke be meg om det. Jeg klarer ikke.

Jeg føler meg så innmari ensom!!! Min mann bare sover har prøvd å vekke ham flere ganger. Vanligvis går det, men altså ikke i dag. Jeg sitter her å :leiseg: Jeg vet ikke om jeg er sterk nok til å miste ennå et barn.

Jeg håper noen kan hjelpe meg!

:leiseg: :leiseg: :leiseg:

Maz
26-12-2002, 12:08
Jeg kan desverre ikke svare deg på om hva smertene skyldes. Men det er mange som har menslignende smerter det har jeg fått med meg her inne.

Når det gjelder arbeidsgiveren din er de jo helt på jordet. Jeg tror du trenger å sjekke opp loven. Den må nemlig de også forholde deg til. Lovlig fravær er ikke oppsigelsesgrunn. Er du organisert er det lett å sjekke gjennom foreningen, men ellers prøv å ring arbeidstilsynet for generelle råd.

:stakar:

Annie
26-12-2002, 23:31
Først: Det er mange vondter når man er gravid. De fleste er helt normalt. Det er bare at når man har mistet blir man så obs på alle vondtene og det er vanskelig å slutte å bekymre seg når man først har begynt. Syns du skal ta kontakt med lege eller jordmor, jeg, og få en rekvisisjon til en tidlig ultralyd. Da får du se et hjerte som banker, og jeg garanterer deg at bekymringsnivået detter et par hakk etterpå. Som min lege sier: Det er ikke bra for hverken mor eller barn at man skal gå rundt og tenke sånne tanker. Det skal ikke være sånn å være gravid! Du er 8 uker på vei, du skulle sikkert hatt mensen på denne tiden, så ikke bli overrasket om du får små blodspor denne gangen også. Noen blør jo faktisk så smått gjennom hele svangerskapet!

Noe helt annet er arbeidsgiveren din. :sint: Kom deg til lege eller jordmor snarest. Du trenger slett ikke si på jobben hvorfor du skal til lege - du kan lyve og si du skal til tannlegen - de har INGENTING med det. Fortell legen hvordan du har det på jobb, og vet du - om du trenger det får du en sykemelding og det er IKKE gyldig oppsigelsesgrunn. Hadde jeg vært deg ville jeg ikke satt mine ben på et sted hvor de viser så liten forståelse og medmenneskelighet, og du har faktisk alle rettigheter på din side nå!

Jeg bare gjentar: Det skal ikke være sånn å være gravid!

Ruth Marie Skaar
28-12-2002, 15:35
Takk for støtten, men jeg aborterte også denne gangen :leiseg:
Jeg har vel fått nok nå og tror ikke jeg klarer en gang til. Orker heller ikke ktr. for å se at alt går normalt. Begynte heldigvis å blø i dag. Sist gikk jeg jo 3 uker før det kom. Deilig å slippe utskrapning.

LYKK TIL FOR ALLE DERE SOM HAR :baby: I MAGEN