PDA

Vis full versjon : Bekkenløsning?

frux
25-09-2005, 15:41
Jeg venter barn i november og er så plaget!
Jeg har så sinnsykt vondt mellom beinan! Kjennes nesten som vondt i skjeden på en måte, men likevel ikke. Spesielt når jeg snur meg om natta og skal røyse meg opp fra senga. Dessuten får jeg knekkelyder fra bekken-området.
Får også støtvise smerter i rumpa/halebeinet mest på den ene siden. Da også litt nedover foten.
Jormor og fysioterapeut sier jeg har bekkenløsning, men sitter det mellom beinan? Nå er det uutholdelig å tenke på at det skal komme en unge ut mellom der. Har dere hatt slike smerter og hvordan var fødselen (til dere som har født før)? Og dere som skal føde, hva har eventuelt jormor eller lege sagt om dette?
Gikk dette/går det over rett etter fødselen eller kan man være plaget med dette lenge?
Har et barn fra før på 4 år og hadde det ikke sånn i den graviditeten. Trodde bekkenløsning satt mer i ryggen/hofta.
Kan det være noe annet?

Boble
25-09-2005, 16:26
Hei!
Jeg hadde (har)bekkenløsning i begge mine svangerskap. Smertene du kjenner minner mye om mine. Jeg hadde vondt på begge sider bak (på hver side,ikke langt fra halebeinet) og foran i symfysen. Smertene kan stråle nedover til underlivet/bena.

Da jeg fødte datteren min gikk selve fødselen greit. Det som var vondt var når jeg ble sydd (ca 1 time) og måtte ha bena i benholdere. Min erfaring er at det ikke er heldig å ha bena i dem. Jeg ble kvitt plagene noen mnd etter første fødsel. Jeg har fortsatt litt plager etter fødselen for 3 uker siden.

Husk at du har rett på gratis fyioterapi hvis du har bekkenløsning med gangvansker!

Nina
26-09-2005, 12:02
Hei!

Går du ikke til behanling?