PDA

Vis full versjon : Er litt redd og bekymret jeg.

Babycat
23-08-2002, 22:18
Hei!

Etter å ha vært inne her en deeeel ganger ser jeg at flere og flere kjenner liv helt ned i uke 11-12.mange førstegangsfødene også.Her sitter jeg og er 14 uker på vei med nr.tre og har ikke kjent det dugg (vet at det ikke er unormalt,men likevel) ser også at veldig mange puster lettet ut når de har passert uke 12. det gjør ikke jeg.Jeg mistet min første for 4 år siden.hadde litt små blødninger men legen mente at alt var i orden.Passerte uke 12,tenkte nå er faren over.men den gang ei,ca to uker etterpå krevde jeg og få ultralyd .resultat: Et 8 uker gammelt dødt foster:( Jeg har aldri greid å glede meg noe særlig over sv.skapene mine før jeg har kjent liv hver dag.var det lite liv ble jeg urolig.jeg visste selvsagt at det var et lite barn der inne,men det var ingen realitet for meg for jeg fikk det sprell levende i armene mine. nå er jeg som sagt 14 uker på vei og begynner og få redselen og panikken tilbake,ligger hver kveld og holder meg på magen og sier "spark da lille venn,så jeg vet at du er der inne" Det er ganske slitsomt og sikker ganske dumt,men nå har jeg kommet så langt og begynt og vent meg til tanken,lagt planer, begynt å glede meg over det (selv om redselsen overskygger noe av gleden)
Jeg skal til lege 2.sept. Jeg gruer meg ganske mye.Tenk om hun ikke finner noe hjertelyd!!!! Jeg vet at jeg ikke burde bekymre meg sånn,det har jo tross alt gått bra to ganger etter at jeg mistet,men allikevell,jeg greier ikke helt og stole på at det går bra denne gangen også. for det har jeg i allefall lært meg,at man har ingen garanti for at det går bra. Det er aldri 0 % sjanse for at det kan gå galt.

Dette ble veldig depresivt men det var godt og få det ut.

Redd liten Babycat
:leiseg:

MetalMamma
23-08-2002, 22:23
Sender alle mulige lykketanker din vei og krysser både fingre og tær for at det skal gå bra for deg denne gangen!

NB! Jeg er førstegangsfødende og kjente ikke liv før i uke 20.... ;)

Masse :klem: fra MetalMamma & Første-Knøtt :baby:, (36+0 eller T-30), som tar babycat under sine beskyttende vinger og sier: ikke ta sorgene på forskudd.... :stakar:

Tifa
23-08-2002, 22:36
Jeg er førstegangsfødende og er en av de få heldig esom kjente liv allerede i uke 15. Tok litt tid før jeg skjønte at det var nettopp det det var, men jeg kan si med sikkerhet at da kjente jeg liv første gang.

Og jeg er altså utrolig heldig! For det er veldig uvanlig å kjenne liv så tidlig! Både lege og jordmor så ut som de ikke trodde meg når jeg sa det. Husker at de fleste i terminklubben min måtte vente lenger enn meg, og der er det både førstegangs- og ikke-førstegangs-fødende.

I alle svangerskapskalendere jeg har sett står det at man kan kjenne liv rundt uke 20, så du har litt tid på deg ennå.

Uansett, masse :stakar: fra Tifa 27+3

Tidl. bruker
23-08-2002, 23:55
Uro deg ikke . Er folk som ikke skjenner noe før i uke 19-22 uke. Så bare vent.:)

Hanne
24-08-2002, 00:23
Har selv opplevd MA og vet hva det vil si å engste seg. Denne gangen fikk jeg tett oppfølging av gynekolog i begynnelsen, og det var en ubeskrivelig lettelse å se det lille nurket.

Så jeg støtter forslaget om ultralyd.

Forøvrig er det ikke lenge til du burde kunne høre fosterlyd, om du ikke allerede kan det. Kan det hjelpe deg?

Klemmer fra Hanne

Litagoo
24-08-2002, 00:47
Jeg kjente ikke liv før jeg var i uke 21 ved forrige svangerskap. Det er UTROLIG individuelt. Bare vent du, før du vet ordet av det, har du en stor mage med føtter og armer som stikker ut :D

Lykke til videre :)

Litagoo 15+6

Babycat
24-08-2002, 00:56
Med første (Levendefødte altså) Fikk jeg ultralyd i uke 12,men det var fordi jeg ble gravid kun 14 dager etter at jeg miste så de lurte på om det var en tvilling jeg mistet. men det var det altså ikke. greide ikke å glede meg over sv.skapet i det hele tatt.først i 8.mnd fikk jeg troen på at det kanskje gikk bra.noe det selvfølgelig gjorde. med sistemann fortalte jeg om mine bekymringer til legen min,men fikk bare beskjed om at det var ikke sunt å gå å bekymre seg og at jeg tross alt hadde vært heldig som bare hadde mistet en gang,for de fleste som mister en gang ,mister gjerne flere ganger før de lykkes. Så denne gangen tror jeg ikke jeg tørr å si noe om hva jeg føler,fikk ikke oftere ul sist og jeg får det vel ikke nå. eller jeg fikk mange på slutten men det var fordi babyene mine var så små. jeg vil ikke virke masete eller være til bry ,så jeg tror ikke jeg kommer til å nevne noe til legen min.

Takker for oppmuntring og støtte,Dere er en fin gjeng som er her inne.

Klemz fra en liten Babycat som føler seg litt bedre.

Lillian
24-08-2002, 01:03
Jeg kjente liv:

Første svangerskap: uke 17
Andre svangerskap: uke 15
Tredje svangerskap: uke 17 (var faktisk ikke helt sikker før uke 19)

Jeg trodde også at jeg skulle kjenne det enda tidligere tredje gangen, men sånn ble det ikke. Sikkert veldig individuelt, og det har vel litt å si med mengden fostervann og hvordan babyen ligger.

Men er du bekymret synes jeg du skal ta det opp med legen din og be om en ultralyd. Hvis du føler at du er til bry fordi du er bekymret, burde du bytte lege. Eller bestille en privat ultralyd og betale selv. Håper det ordner seg. Lykke til!! :klem: