PDA

Vis full versjon : Alvorlig svangerskapskvalme

Eternal
26-12-2002, 17:06
Hei alle sammen!

Har ikke vært inne på disse sidene på noen uker og ser det er kommet til mange nye - velkommen alle sammen.

Strever så enormt med kvalme for tiden at jeg tror jeg blir gal. Jeg orker ingen ting, greier ikke spise noe særlig og brekker meg av alt mulig. Rett før jul ble jeg innlagt på sykehuset med alvorlig svangerskapskvalme og fikk væsketilførsel intravenøst og kvalmestillende før hvert måltid, lite morsomt. Jeg brukte ingefærrot i forrige svangerskap, men jeg makter ikke tanken på den lukta igjen. Ser det anbefales fenikkel-te, så jeg får prøve det.

Noe positivt kom det ut av sykehusoppholdet også. Jeg fikk sett den lille spiren på UL. Det var ikke mye å se, men fikk bekreftet at alt sto bra til.

Alle forslag til å bli kvitt kvalmen mottas med stoooor takk.

Hilsen Eternal
Termin 15.08.03 :)

karo
26-12-2002, 22:09
Jeg tar ingefærkapsler hver dag. Noen dager syns jeg det virker som det hjelper helt vanvittig; andre dager vet jeg ikke. Men da slipper man i hvert fall lukten av ingefær...

jeg håper du blir bedre snart.

Petterine
26-12-2002, 23:50
Har desverre ingen råd mot kvalmen, da jeg ikke overhodet er like plaget med kvalme som deg... Jeg er bare litt dårlig om morgenen før jeg får i meg litt mat....

Ønsker deg lykke til, og håper det bedrer seg!:stakar:

Tilla2
27-12-2002, 01:32
:stakar: Kan ikke bidra med annet enn en nettklem:stakar:

Selv kjenner jeg overhodet ingenting enda, men det kommer vel?

Har du vurdert å prøve akupunktur? Har også hørt om folk som har blitt hjulpet av armbånd som presser på bestemte punkter på håndleddet. Verdt å prøve, iallefall!

Tilla og Mr.Baby (31.august):baby:

Balumba
27-12-2002, 09:43
Huff, det høres helt forferdelig ut å være så kvalm :stakar: :stakar:

Jeg er mye småkvalm og har liten matlyst om dagen, jeg også, men på langt nær så ille som deg. Merker at jeg blir MYE mer kvalm når jeg står opp tidlig (og skal på jobb) enn når jeg kan sove til jeg våkner av meg selv :p

Men jeg merker at det hjelper å spise (selv om jeg har aldri så lite lyst på mat) Tvinger i meg litt mat og etter en liten stund roer kvalmen seg litt!

Trøsteklemmer :stakar: fra Balumba

skofus
27-12-2002, 17:29
Høres ikke godt ut :(
Hadde omgangssyken for noen uker siden, og tenkte med gru på de som var så kvalme fra 2 blå til 12 uker...

Håper du blir fulgt godt opp, og at det gir seg så fort som mulig!
:stakar:

Tidl. bruker
28-12-2002, 00:32
Huff, det høres grusomt ut!! Stakkars deg. Får håpe kvalmen gir seg snart så du kan nyte graviditeten i det fulle! Jeg kjenner ingenting til graviditeten jeg... Bare litt ømme pupper. Blir neste bekymret, og da begynner jeg å lure på om jeg virkelig er gravid..
:stakar: til deg

Eternal
29-12-2002, 00:29
Takk for all trøst og oppmuntring jenter. Det er godt å kunne "syte" litt til noen av og til. Har faktisk følt meg litt bedre de to siste dagene, ikke vært så kvalm på ettermiddagene. Hadde regnet med å få kvalmen da jeg ble gravid, siden jeg hadde den til uke 16 med nr.1 og uke 14 med nr. 2, men ikke så ille.
Tror jeg kommer til å prøve akupunktur siden jeg også har tenkt på å ha det på fødselen. Kan være greit å ha prøvd det før da, det er jo ikke alle som synes det virker. :)

Hilsen Eternal
Termin 15.08.03