Vis full versjon : Kan noen svare meg på et spm ang blødninger?
Hei
Var hos legen i dag og fikk bekreftet at jeg er gravid.
Men nå blør jeg :leiseg:
Det kommer bare litt brunt på truseinnlegget, men oppi der er det masse blod. Vet at man ikke skal fikle oppi der, men jeg klarte ikke å la være.
Tappen er fremdeles lukket, og nå lurer jeg på om det kan være et godt tegn... vil tappen alltid åpne seg når det er en SA på gang?
Er det noen som vet?
Klem
Nuggett
Ta en tur på legevakta. Man bør alltid sjekke det hvis man blør. Ellers kan jeg fortelle at hele 25% av alle gravide har blødninger i begynnelsen av svangerskapet. 75% av oss får ikke SA/MA.
Det er veldig vanlig at slimhinnene der oppi er følsomme. Å de kan begynne blø av at man er der med fingrene, eller etter sex, eller mye bevegelse. Det blir små rift på slimhinnene rundt om livmoren som blør, å det vises som brunfarvet/blodblandet utflod. Dersom du ikke har STERKE menssmerter i tillegg, så er det sannsynligvis ikke noen fare. Men ta en tur på legevakta så kan de sjekke det for sikkerhetsskyld. Så slipper du å bekymre deg unødvendig også, i tilfelde alt er bra.
*Krysser fingrene for at alt er i orden*
Klem
Tidl. bruker
23-08-2002, 23:52
Håper det går bra med deg. Jeg sliter med andre ord med blødniger. Ikke gøyt, VÆRT PÅ KK 2 GANGER frem til nå. I uke 6 begynte blødnigene, men jeg tok det ikke så ille. Siden jeg slet hele svangerskapet sist med det. Uke 7 var jeg på GU fikk se da det som var det. Det levde,:klapp: . Ble så:leiseg: og :D på en gang. Frem til uke 11 hadde jeg spor av blødniger hele nesten hele tiden. Men i uke 11 om morgen da jeg gikk på do rant det rent blod. :( Ble litt :leiseg: , men jeg kontaktet legesenteret ut på dagen. Men de hadde ikke ledige timer. Så om kvelden gikk minn mann og jeg på legevaken. Fikk henvisnig til KK dagen etter.
Da vi kom dit var det først GU, men de så bare skygge. Men da de tok UL så vi alt. ;) . Ungen lå og vilte seg, men ble vekket:p av UL. Begynte å spenne og bevege på seg.:p Alt var fint.
Men fikk beskjed om hvis jeg skulle få feber eller smerter når de krafige blødnigene pågår kan det bli en spontan abort. Ellers fått beskjed om å vile meg de dagene blødnigene er så kraftige. I Fortsetter dette slik frem til uke 24 blir det hyppige kontroller på KK muligens innlegelse resten av tiden. :(
Hadde de samme blødnigene i forgårs. Heldigvis var gutten min hos dagmamma den dagen. :D . Sli at jeg fik slappe av kom meg ikke ut av sengen nærmere 13. Kroppen blir helt utslitt av å ha det slik.
Jeg er tilgjelig hvis du trenger en å få tingene ut med. Sliter med blødniger selv. Men du bør undersøke seg. For kan være noe gale . Ikke mangen som har det slik som meg når en går gravid. Så kom deg avgårde.....:klapp: :klapp:
IzziCreo
24-08-2002, 00:33
Hei,
enig med de andre her - dra på legevakten. Vi har hatt blødninger flere ganger i svangerskapet - siste gang i Uke 22... Og alt er bra med den lille i magen :)
Noen av oss kan blø gjennom hele svangerskapet, og det er ikke unaturlig. Men det er viktig å få sjekket det hos lege - ikke minst for at du/dere skal få svar. Man skal ikke bekymre seg på egen hånd - søk hjelp :)
Lykke til :)
Klem Suzie Q 25+5
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.