PDA

Vis full versjon : Gravid og alene...

Sunna
27-09-2005, 16:03
Hei alle dere som er i samme situasjon.
Jeg kunne tenke meg å komme i kontakt med andre alenemødre. Både dere som har fått og dere som også er gravide og underveis med en liten :baby: . Jeg gleder meg, men er også litt nervøs...

Helene
29-09-2005, 00:48
Hei, hei Sunna!

Gratulerer så mye med en liten spire! Jeg er alene med Melina og vi har det kjempebra! Har egentlig flytta ut herifra, men er inne og sniker med jevne mellomrom. Hvis du lurer på noe kan du jo sende meg en pm:)

Tidl. bruker
01-10-2005, 14:54
Hei!:heia:

Det er ganske stille her inne om dagen! Men med nye medlemmer, kan man jo fort forandre på det! :snill:
Håper du/dere har det bra! Om det er noe, så er det bare å rope ut!! :ropert:

:klemme:

Sunna
01-10-2005, 16:24
Ja, jeg la merke til at det ikke var mye aktivitet på denne siden... Men takk for respons:snill: . Det kan være godt å ha noen, som opplever/har opplevd noe av det samme, å "chatte" litt med i ny og ne.

Klem.

Tidl. bruker
01-10-2005, 19:30
Sunna: Hvor langt er du på vei?

Jeg har da tre-fire uker igjen av mitt svangerskap...
Barnefaren er kjempe vanskelig å samarbeide med, så vi har ikke mye kontakt. Og om vi har kontakt så flørter han alltid, noe jeg ikke er interessert i pga følelsene mine for han dukker så lett opp igjen, og jeg vil ikke utsette meg selv for en ny periode med kjærlighetssorg! Men som jeg sa Tellus, det er bedre å ha det bra alene, enn å ikke trives sammen med den andre halvdelen!

Om det er noe dere lurerpå om rettigheter og saker ang. trygdekontoret så kan jeg prøve å hjelpe dere, da jeg nettopp har vært gjennom det. Bare å spørre!!
Har dere det bra med dere ellers? Vært på kontroll ennå?

Tidl. bruker
01-10-2005, 21:13
Heisann du.. jeg var også gravid og alene. Lillevims er snart 10 måneder snart nå, og det går kjempebra. Litt problemer med pappaen hennes, men vi prøver å samarbeide. Håper det går bra med deg! Klem

Tidl. bruker
02-10-2005, 00:11
Heisann du.. jeg var også gravid og alene. Lillevims er snart 10 måneder snart nå, og det går kjempebra. Litt problemer med pappaen hennes, men vi prøver å samarbeide. Håper det går bra med deg! Klem

Jeg blander meg nå litt inn i denne tråden.. Ikke meningen da!!
Men *vimsa*, det er kjempe fint å høre at ting går bra! Det gjør det lettere i alle fall for meg!!:snill:

Tidl. bruker
02-10-2005, 10:21
:) klem

Tidl. bruker
03-10-2005, 06:55
Vil bare ønske deg lykke til :heia:

Sunna
10-10-2005, 15:34
crown: Jeg er 16 uker på vei i dag, så jeg har jo enda litt igjen... Takk for det du sier ang dette med trygdekontoret og jeg kommer helt sikkert til å spørre litt når jeg kommer så langt at det er aktuelt. Tenkte jeg skulle opp å prate med de i Desember. Det bør vel holde? Har termin i mars.
Og du...ikke lenge igjen til du skal:birth: føde:p Ønsker deg lykke til og gleder meg til å høre hvordan det er gått og hvordan dere har det!!

Sunna
10-10-2005, 15:38

Gratulerer så masse med lillevimsen din:baby: . Godt å høre dere har det bra. Masse lykke til videre:heia:

Saga
30-10-2005, 14:51
Hei Sunna!

Jeg var også alene da jeg var gravid, og har vært alene med vesla hele tiden. Nå er hun 3 år. :)

Lykke til framover, dette kommer til å gå fint! Du kan gjerne sende en PM hvis du vil. :)

M:)
30-10-2005, 18:57
Ville bare sende deg en god klem og ønske deg lykke til som alene mamma. Dette klarer du fint. :snill: :baby:

Sunna
01-11-2005, 20:01
Hei!!

Tusen takk alle sammen:snill:
Det hjelper så godt å høre....

Tidl. bruker
05-11-2005, 09:27
Gratulerer med spire i magen!!! :blomst:

Jeg var alene under hele svangerskapet.. nurket mitt er drøye 2mnd og vi greier oss helt fint uten pappa'n... bare send pm hvis der er noe du lurer på.. eller vil bli kjent.. alltid koselig med nye venner! :jupp:

Blir tungt til tider (er ikke å stikke under en stol det)... men se det fra den lyse siden... du kan bruke all tiden din på å være kjempe-egoist og fokusere BARE på deg selv og magen din.. uten å måtte tenke på de utfordringer en graviditet blir for et forhold..
Uansett... du kommer greie deg kjempebra!!!
Og belønningen kan ikke beskrives i ord :elsker:

:klemme:Klem fra meg og lilleE

:liste: tilbake til NM

mini-Hopp
05-11-2005, 10:55
Hei..
Må si meg veldig enig med tinwin!! Å være gravid er flott når man er to selvsagt, og man har en å dele tunge tider med, men på den annen side, er man når først alene, så har man all verdens tid til å dyrke seg selv!
Slik ser nå iallefall jeg på det, det er enkle ting det er snakk om, men du verden så mange små ting det blir, summen av de godtgjør jo nesten for manglende partner.
(-lag hva du vil når du vil til middag
- bruk penger kun på pålegg SU synes er godt..
-ser film hele natta, eller hele dagen alt ettersom
-bruk penger på deg selv; shopping, gode bøker, litt hudpleie, snacks...
etc..
Ok, innrømmer at noen av grunnene kanskje er litt teite, men...)

Av og til kan det være vel så godt å snakke med en god venn/vennine (eller noen med felles skjebne her på SM?)heller en å måtte forholde seg til en som (kanskje) er litt lei hormonpåvirka samtaler alt..

Jeg for min del ser fordelen i at jeg kan planlegge neste helg allerede nå! fordi jeg ikke trenger å ta hensyn til no gubbe mer...

Anyway... dette går bra!!du kommer til å få en fantastisk gravid tid, vist du bare klarer å fokusere på det som er viktig :gravid:
Kjempeklem til deg

ps. send gjerne pm..

sus
07-11-2005, 22:14
Heisann!
Jeg hører heller ikke til her lenger, men må jo snike litt, og så fikk jeg så lyst til å svare deg, for jeg er fra (og bor i) samme byen.:)

Jeg var også alene hele svangerskapet, og er det enda. Snuppa mi er 15 måneder nå. Det har gått så fint. Svangerskapet var ganske vanskelig, for det var så mange konflikter og vanskelige følelser, men den lille som sparka i magen holdt motet oppe, og ho har ikke skuffa. Det er så verd det! Jeg kan ikke få sagt det nok. Livet mitt har virkelig fått ny mening etter at ho kom!:rørt:

Klart det kan være litt sårt innimellom, å se på andre "ordentlige" familier, men jeg prøver å fokusere på det positive. Mini-Hopp kom med eksempler på at noen ganger er det faktisk greit å være alene, og det er sånne ting jeg har sagt til meg sjøl underveis og. Kan jo virke som en mager trøst,- det er jo de færreste som ønsker å gå gjennom dette alene, men noen ganger har jeg faktisk kjent på at "det er faktisk helt greit!" Så er jo Maja og jeg en familie vi og, som fungerer veldig bra.
Pappaen og jeg har funnet bra utav det også. For en måned siden var vi i Syden alle tre, og det var riktig hyggelig. Det har vært en vei å gå,- maaange prosesser og vonde konflikter, men det var vel bare noe vi måtte gjennom. Han stiller 100% opp for jenta si, og jeg ser jo at jeg er privilgert (hvertfall nå som vi har ei grei tone).

Ja, dette ble visst fryktelig langt...:sparke:
Bare send meg en PM om du vil bli bedre kjent. Jeg går hjemme med jenta mi enda, så jeg er mye ledig på dagtid!:)

:klemmer:

Og så :liste: jeg ut igjen...

Afrodite1964
16-01-2006, 18:45
Hei

Jeg lurer på ALT om rettigheter mtp å være enslig mor. Ville blitt enormt takknemlig hvis du orker å sende dette som PM til meg, siden du tilbyr, og har sjekket dette opp!
På forhånd tusen takk!

Sunna: Hvor langt er du på vei?

Jeg har da tre-fire uker igjen av mitt svangerskap...
Barnefaren er kjempe vanskelig å samarbeide med, så vi har ikke mye kontakt. Og om vi har kontakt så flørter han alltid, noe jeg ikke er interessert i pga følelsene mine for han dukker så lett opp igjen, og jeg vil ikke utsette meg selv for en ny periode med kjærlighetssorg! Men som jeg sa Tellus, det er bedre å ha det bra alene, enn å ikke trives sammen med den andre halvdelen!

Om det er noe dere lurerpå om rettigheter og saker ang. trygdekontoret så kan jeg prøve å hjelpe dere, da jeg nettopp har vært gjennom det. Bare å spørre!!
Har dere det bra med dere ellers? Vært på kontroll ennå?