Vis full versjon : Vask av babyklær osv....
:) Holder det å vaske nye babyklær og annet i stoff en gang på 60 grader?? Hva gjør dere? Hva med trekk til madrass, voksipose osv???
Jeg har vasket klærne 1 gang på 60 grader. Ser på sengetøyet jeg har kjøpt at det anbefales å vaske det minst 2 ganger før bruk, så det har jeg vasket 3 ganger jeg da, på 60 grader. Noen tekstiler inneholder mye stivelse, og det er vel derfor det bør vaskes noen ganger. Jeg har brukt Neutral vaskemiddel.
Jeg tror jeg skal vaske det meste før bruk. Jeg tenker som så at det er bedre å vaske ting 1 gang for mye enn 1 gang for lite..
Men det som er viktigst å vaske, er vel det som direkte berører huden til babyen...??
Kos Puncky:birth: 4.oktober
Jeg vasket først alle babyklær på 40 grader og sengetøy på 60, med Blenda sensitiv + tøymykner. Så var jeg på svangerskapskurs der helsesøster sa at det ikke var lurt å bruke tøymykner til den lille, kan være for sterkt for huden og gi utslett (de bruker faktisk masker når de lager tøymykner på fabrikkene, tenk hva det inneholder da....)
Etter at jeg hørte dette vasket jeg alle klær + sengetøy på et ekstra skylleprogram på maskinen, uten såpe eller tøymykner.
Tror det er litt overdrivelse å vaske tøyet flere ganger...og barnetøyet på 60 grader.... Husk at den lille kommer jo ut i en verden med masse bakterier. Det er både umulig og kanskje heller ikke ønskelig å oppdra unger i et sterilt miljø.
Hei du :)
Vi vasket tøyet en gang vi, på 40/60 grader, er ikke noe vits å vaske det flere ganger, syns jeg.
Sengetøy vasket vi også en gang, bortsett fra ett par, de var så stive, så de måtte vi vaske flere ganger... men sånn stort sett, holder det med en gang, tror jeg :)
Bruker tøymykner på klærne (de blir jo så gode og myke), det har vi gjort siden tulla var baby, nå er hun 1 år, og hun har ennå ikke reagert noen ting på det.
Men, det er vel helt individiuelt, noen er mer sarte og følsomme enn andre. Dere får bare prøve dere frem, så finner dere nok ut hva som passer for dere :)
:vink:
Det må da vel gå bra å bruke tøymykner så lenge man bruker en som er parfymefri? Vi bruker kun Neutral her i huset og jeg kommer til å vaske klærne til spira med Neutral vaskepulver og neutral tøymykner.
Jeg har også brukt neutral skyllemiddel i tillegg til neutral vaskemiddel, det kan vel ikke være skadelig for huden? Uten skyllemiddel synes jeg klærne blir så innmari stive... Vi har ikke tørketrommel som kan myke opp klærne heller...
Kos Puncky :birth: 4.oktober
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.