PDA

Vis full versjon : Jeg har blødd og er så redd!

Hildepia
27-12-2002, 03:56
Jeg hadde blitt veldig takknemlig hvis noen kunne ha roet meg ned med at de har vært gjennom det samme, og fortelle meg at det går bra!

Jeg er 8+1 på vei. Og for vel en uke siden tørket jeg litt rosa blod på papiret etter å ha vært på do, ble litt skemt, men når det ikke kom mer trodde jeg at det kanskje bare var en rift eller noe, julaften ettermiddag tørket jeg mye friskt blod på papiret og siden litt i går kveld 1.juledag. men siden har det ikke vært noe, enda. Og ingenting mellom der.
Samboeren min ringte legen, og jeg var der på sjekk i dag, hun trodde det kunne være en urinveisinfeksjon, men testen var negativ.

Det hun antok utenom abort var at jeg egentlig skulle hatt mensen nå, og at det er derfor jeg har blødd??
noen som har vært borti det??

Så viss det er abort skal jeg da få magesmerter og blø veldig mye de nærmeste dagene, som hun sa, legen, men blir det ingen flere blødninger innen en uke kunne jeg slappe av sa hun. Så nå skal jeg gå å vente på å ikke få vondt i magen å ikke blø, jeg tror jeg blir gal av dette. Det er så vondt å ikke vite om dette går bra til slutt.
Sitter her å føler om jeg har vondt, kjenner det strammer over magen og stikker inni der, men ikke noe rielignende enda (har født ett barn fra før, så jeg tror jeg skal kjenne det igjen)
Jeg har hatt mye vondt i magen etter å ha blødd, men ikke før, så det kan være psykisk også.

Det som er så vanskelig, er at vi netopp har fortalt det til foreldrene og søsken, på lillejulaften og julaften faktisk, og de ble jo så glade. jeg velger å ikke si noe før det gale har skjedd, så nå sitter jeg med de vonde tankene alene, for samboer har lagt seg.

Jeg har jo tenkt litt på at dette er naturens gang, og at er ikke fosteret levedyktig så er det jo på en måte "riktig" at det går bort, dette er et vanskelig tema, og fryktelig vondt når det skjer.
jeg v et at jeg blir fort gravid, men vet ikke hva dette kan gjøre med meg. men nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd, som min mamma alltid sier. bare godt å få luftet tankene mine til noen.

Jeg håper noen her inne kan ha opplevd noe lignende og at det har gått bra med dere, slik at det går bra med meg å babyn i magen min også.

Klem fra ei redd Hildepie

:leiseg: :(

Annie
27-12-2002, 10:48
For det første: Det er vondt om man skulle miste en ønsket liten spire, uansett om det er naturens gang og om man blir fort gravid igjen. Bare så det er helt klart! :klem:

Men så: Ja, det er veldig vanlig å blø litt rundt de tidene man skulle hatt mensen. Jeg synes det er trist at legen din ber deg se an, i og med at hun kunne sendt deg på en ultralyd for å få beroliget deg. Det er vondt å gå sånn og lure. Håper du inntil videre kan la deg trøste av at det slett ikke er noen logikk i at man mister selv om man blør både litt og mye. Lykke til!

Vårin
28-12-2002, 15:59
-Jeg blødde også rundt den tiden jeg skulle hatt mensen,- i uke 8 og 9. Hadde smerter, men alt roet seg, har hatt litt blod i utfloden fram til uke 13. De sa det var hormonelt, samt at jeg har et sår på livmorhalsen. Tok ul ved uke 8, 9 og 12, den første privat (dyrt, men verd hver en krone!), de andre to på sykehuset.
Det er veldig vanlig med småblødninger i de tre første mnd. fikk jeg opplyst. Jeg hadd blødninger også i forrige svangerskap, og det resulterte i en stor, fin gutt!
Lykke til,- dette kan gå veldig bra!

Hildepia
01-01-2003, 16:11
Takk for svar.
Nå har det nesten gått en uke siden, og jeg har "bare" blødd noen ganger, men med veldig lite blod.
Jeg har lest litt rundt omkring, og har sedd at det er vanlig å bli sendt til ultralyd, så det er litt irriterende at jeg ikke ble det.
Men jeg skal ta kontakt med min egen lege nå når jula er ferdig, så får vi se.
det går bedre nå, men håper at blødningene slutter helt, for det er så skremmende!

Hilsen Hildepia

Siw Anita
01-01-2003, 23:58
jeg begynte å blø i uke 6,og jeg ringte legevakta og de sa jeg måtte bare komme ned å få en sjekk.de tok forskjellige prøver.jeg tok Graviditetstest når jeg kom ditt også,for å sjekke om jeg hadde mistet.men jeg var gravid.jeg var skikkelig nervøs når jeg var der.Dagen etterpå måtte jeg inn på ultralyd å se om barnet levde og det gjorde det.Legen sa at det var gammel mensen jeg hadde,og det kunne skje.og det var ingenting å bekymre seg for.så nå sitter jeg her med en stor mage og håper å føde snart.Det er nok det samme du har også.lykke til.tenker på deg masse.masse varme klemmer fra Siw

Tidligere Bruker
03-01-2003, 17:09
Hvordan går det med deg?

Håper blødningene var helt uskyldinge. Mange sliter med msåblødninger, uten at det trenger å være noe galt med fosteret.

Lykke til. :)

:mervink:

Neko
24-01-2003, 00:52
Hei. Jeg reagerte litt på det du (Siw) sier om at du måtte ta en graviditetstest hos lege for å se om du hadde mistet. Jeg tror selv jeg har mistet nå, ble sendt til UL og legen ba meg eksplisitt om å IKKE ta noen graviditetstest når jeg kom hjem, for den ville fremdeles være positiv i ca en måned etter SA. En test ville bare forvirre meg, sa hun. Hormonene henger jo igjen i kroppen lenge etter en eventuell SA. (skal på ny UL om 5 dager bare for å dobbelsjekke, men tror det gikk til h**...)

Rart det skal være så sprikende svar å få rundt omkring.
Vi får skylde på at de stakkars vaktlegene jobber ca 2 døgn i strekk uten å få sove. hehe.

Neko

Siw Anita
25-01-2003, 16:18
ja jeg måtte visst ta en ny test der nede på lege vakta,vet ikke hvorfor.jeg tok jo ultralyd dagen etterpå.ja det er mye svar rundt omkring her på nettet ja