PDA

Vis full versjon : Halvlangt hår...

Arja
28-09-2005, 18:39
Håret mitt er så trasig for tiden. Det blir fort fett, stritt og henger rett ned! Det er halvlangt og ikke langt nok til å ha i hestehale. Har bestilt frisørtime for å ta permanent. Men så kom jeg til å tenke på noe, kan dette være skadelig på noen måte? Det er jo ganske sterke saker da.....Har helst ikke noe lyst til å spørre frisørdama om det, bor i ei lita grend, så da lekker det nok ut tenker jeg.....Vil holde dette for oss selv en liten stund til! :snill:

UlrikkeMarie
28-09-2005, 20:13
HVis jeg var deg, så hadde jeg droppa permanenten.
Den sliter på håret, mange kanskje du ikke merker det på,
men jeg vil ikke anbefale det, for å si det slik:)
Men du kunne jo ha kjøpt deg noe hårkur, eller fixe noe selv.
Det er mange plasser på nettet, der det står kjempe fine hårkurer.
Som ikke blir like dyrt som å bruke frisørprodukter.

Når du får håre ditt fint igjen,
så kan du kanskje tenke på permanenten.
Men har du lyst har du lov:)

Klem Ulrikke;)

Og ja, noe jeg kom til å tenke på.
Jeg hørte at hvis du gjør noe med håre ditt når du er gravid,
så kan d faktisk ikke bli slik du trodde.
Fordi at alt forandrer seg, til og med håret.
Så en ide er kanskje å vente til etterpå.
Men dette er bare noe jeg har hørt,
er jo ikke 100% sikker:)

julibe
28-09-2005, 20:24
Det er typisk at håret blir fortere fett i begynnelsen av svangerskapet, pga hormonforandringer.

Ofte gir det seg etterhvert, og jeg opplede faktisk at håret ble MINDRE fett enn normalt en stund ut i svangerskapet.
Man slutter også å miste hår en stund ut i svangerskapet, så mange opplever at håret føles fyldigere/tykkere.

Så hvis du greier å være tålmodig noen uker, så blir nok håret ditt mye enklere å ha med å gjøre :)

lise77
28-09-2005, 22:25
Jeg spurte frisøren min om dette i begynnelsen av mitt svangerskap, fordi jeg hadde hørt så mye forskjellig om både farging og permanent under en graviditet. Den eneste grunnen til at det kunne være en ulempe å ta permanent, var at håret kanskje vil reagere annerledes enn normalt, og dermed ikke holde på permanenten. Hormonene spiller inn alle veier..:) Men hvis du tenker på om det er skadelig for barnet, så kan du slappe helt av! Tar du sjansen på at du ikke får så mye krøller som du hadde håpet, så kan du bare ta permanent! Lykke til med avgjørelsen!

Wikkii
28-09-2005, 23:12
Jeg ville ikke :niks: tatt permanent på håret hvis jeg var deg, håret kan reagere annerledes når du går gravid. Invister heller i en god klipp og noen gode frisørprodukter mot fett hår og gode volum produkter:nikker: . Det er sikkert hormonforandringene i kroppen som gjør det.Vent og se:snill:

Du får kjøpt billige frisørprodukter på Lookfantastic.com. Da får du de hjem i posten i løpet av 2-5 dager, kommer litt ann på når du bestiller.

MartheR85
29-09-2005, 00:10
Heisann:)

Jeg er frisør. Ville ikke tatt perm om jeg var deg. For det første kan resultatet bli totalt mislykket nå som du er gravid, for det andre er det ikke bra pga. sterke stoffer produktene. Det er iallefall det jeg har blitt fortalt. Det jeg vil anbefale, er at du klipper det i en litt sprek frisyre, sånn at det blir mer liv i håret, da slipper du at det henger rett ned. Kanskje litt farge eller noen striper. Blir litt freshere da;) Åsså ville jeg kjøpt en god shampo som hjelper for fett hår. Kanskje en hårkur også. Spørr frisørdama di du, hun har nok peiling på hva produkter du bør bruke. Det er mitt tips iallefall:)

Arja
29-09-2005, 11:37
OK, så skal jeg ikke ta permanent da!!! Takker for svar. :snill:

Tidl. bruker
08-10-2005, 11:58
denne shampoen her funka utrolig bra på meg , bruker hårkuren og shampoen (finnes også i balsam.)..
Da jeg var på det værste etter at jeg fødte sist, håret ble så vasette at jeg ikke fikk til å bruke børsten engang. så for meg at jeg måtte klippe håret kort.. puh.. så slapp jeg det..
Men skal si denne hjalp, og det var en lærling som anbefalte den til meg.
Og jeg anbefaler den gjerne videre :D fåes kjøpt hos frisøren.
og jeg hadde prøvd minst 100 merker før jeg fant en som virkelig hjalp :jupp:
http://i5.ebayimg.com/02/i/05/1d/57/d0_1_b.JPG

Tidl. bruker
08-10-2005, 11:59
Heisann:)

Jeg er frisør. Ville ikke tatt perm om jeg var deg. For det første kan resultatet bli totalt mislykket nå som du er gravid, for det andre er det ikke bra pga. sterke stoffer produktene. Det er iallefall det jeg har blitt fortalt. Det jeg vil anbefale, er at du klipper det i en litt sprek frisyre, sånn at det blir mer liv i håret, da slipper du at det henger rett ned. Kanskje litt farge eller noen striper. Blir litt freshere da;) Åsså ville jeg kjøpt en god shampo som hjelper for fett hår. Kanskje en hårkur også. Spørr frisørdama di du, hun har nok peiling på hva produkter du bør bruke. Det er mitt tips iallefall:)

ikke alle frisør damene som har peiling på det du, jeg ble anbefalt mange typer og ingen hjalp før jeg ble anbefalt den som er på bilde der.

netten
10-10-2005, 18:31
Jeg tok permanent for en uke siden og det ble kjempe fint:snill: .
Synes du skal gjøre hva du vil jeg.
Har snakket med mange som gjorde mye kult med håret mens de gikk gravid, og ei av de var frisør selv og har vært det i mange år og alle de var fornøyde.:heia:

Fru Blom
10-10-2005, 19:06
Jeg tok perm i februar - da hadde jeg akkurat mistet, og ikke rukket å bli gravid igjen (det tok en mens....) - men du verden, krøllene sitter ENDA! Og det er ikke normalt til mitt hår å være altså, for det er absolutt fritt fall til vanlig og permanenten pleier ikke å sitte så lenge.. Antar at det er noen hormoner som spiller meg noen puss her, så det skal bli spennende å se hvordan det blir når jeg får født i begynnelsen av desember.