PDA

Vis full versjon : Bittelitt blod, 24 uker

I am
27-12-2002, 12:39
I går ca midt på dagen var jeg på do, og da hadde jeg lyserosa utflod. Er 24 uker. Ble helt hysterisk, og ringte føden (alt annet har jo også juleferie...). En jordmor der sa at jeg skulle ta det helt med ro, og at det ikke var farlig så lenge jeg ikke fikk mer blod eller magesmerter. Det var ikke mer blod i går etter dette. Nå var jeg akkurat på do igjen, og og det var ikke blod/rosa på papiret, men bittelitt i trusa (unnskyld detaljene). Veldig lite, men nok til at jeg er litt bekymret. Jeg har kjent masse liv de siste dagene, men er bekymret likevel. Saken er også den at vi drar på hytta i dag, og hvis det skjer noe der er det ca 2 timer å kjøre til sykehuset.
Kan noen gi meg noen beroligende ord?

I am

Lilli3
27-12-2002, 13:33
Jeg har også hatt bittelite rosa utflod og den ene gangen var jeg til sykehuset til sjekk.
De mente på at det kunne være at det var noen små tynne blodkar i skjeden eller livmorhalsen.
Men føler du deg uttrygg synes jeg du skal si ifra til de på sykehuset at du gjerne vil inn til en sjekk.
Det er ikke moro å gå og være bekymret.
Jeg følte en stund at jeg nesten måtte skaffe meg klippekort på føden.
Lykke til!

Lilli3 og Marius:baby: 34+4

Cazandra
27-12-2002, 14:19
Syns også du skal ta en tur til gynekolog/føden og få en sjekk!
Det er nok HELT ufarlig, men ta en sjekk slik at DU kan få slappet av!
Det er ikke noe godt og være langt fra lege og være redd for babyen sin:stakar:
Er nok slimhinnene som har blødd litt!
Man blør litt lettere når man er gravid...fra skjede, nese og slikt!

:klem:

Tidligere Bruker
27-12-2002, 14:35
Da jeg gikk gravid med Julian for et år siden, så hadde jeg småblødninger sent i svangerskapet, fra uke 24.
Var inne til sjekk på føden flere ganger, fikk UL og sparketest, men alt var helt normalt. Og de fant aldri ut hvor blødningene kom fra.....
Legen mente det var blodkar som bristet. ;)
Kjenner du liv, og ikke blør mye eller har smerter, så er det nok ikke farlig.

:mervink:

Isabell@
27-12-2002, 17:49
Hvis du er veldig bekymret så ta deg en tur til føden, det er verdt det!!!

Jeg hadde en del brun utflod i uke 18 og nå igjen i uke 22. Jeg ble veldig bekymret første gangen og kom meg til legen. Det var ikke noe galt, sannsynligvis bare en rift i skjeden. Det er nok det denne gangen også hos meg, så jeg går ikke til legen igjen denne gangen med mindre jeg får smerter i tillegg. Har man det SKAL man gå til legen.

Det er nok ikke farlig, men det er bedre å ha en sjekk for mye enn en for lite og det er ikke godt å gå rundt å være redd.

:stakar: :stakar: :stakar:

sylvi
27-12-2002, 20:52
Jeg hadde en liten blødning i uke 28, ikke mye, men litt.
Kontaktet fødeavdelinga og fikk komme dit for å sjekke om ting sto bra til (jeg kjente liv i magen!).
Tok først utvendig UL, og babyen var i storslag. Tok så innvendig UL og legen fant da ut at livmorhalsen min var for kort (20 mm istedet for ca 40 mm). Dette kan føre til for tidlig fødsel, så jeg ble innlagt på observasjon i 3 dager. Etter det var jeg jevnlig på måling av livmorhalsen for å følge med om den fortsatt ble kortere. Fikk beskjed om å ta det veldig med ro, ikke gå så mye, og når jeg gikk skulle jeg gå veldig forsiktig slik at det ble minst mulig press nedover. Er nå 37+3, babyen er heldigvis fortsatt i magen min.....nå begynner jeg for øvrig å bli rimelig klar til å føde!!

Hvis du føler for å få en kontroll, så synes jeg du burde be om det, men så vidt jeg har forstått så er det vel ikke helt uvanlig med små blødninger.

Lykke til i alle fall