PDA

Vis full versjon : Vond dag

evaeva
24-08-2002, 00:06
Dette har vært en vemmelig dag. Jeg våknet med følelsen av at noe var helt galt, og den har fulgt meg hele dagen.
Har ikke hatt spesielt sterke symptomer på svangerskapet mitt tidligere heller, men nå er det ikkeno'. Bortsett fra tårene som renner.
Er straks 16 uker- så burde jeg ikke ihvertfall kjenne kanten på livmoren min når jeg ligger?? Er ikke akkurat tykk heller.
Jeg vet at det har vært noe(n) der, vi fikk høre hjertelyden hos legen i uke 13. (Gjett hvem som gråt som en foss da?)
Er det noen som har lignende erfaringer?
Jeg ser jo at dette lyder rimelig hysterisk, men slik føler jeg meg igrunnen også akkurat nå. :leiseg:
Man skal jo helst glede seg og ikke gå og være bekymret, men det er ikke særlig lett da.

Det hjelper faktisk litt å få skrive ned dette her. Det er lettere å ta fornuften fatt når man ser det hele på trykk.

Takk for at dere er der.
Jeg ønsker oss alle lykke til!

Klem fra evaeva 15+5

maya
24-08-2002, 00:28
Forstår hvordan du har det.... Det er lett å bli litt hysterisk iblant, for man er jo så redd for at noe skal gå galt, ikke sant? Som regel er frykten vår ubegrunnet, heldigvis... Håper at uroen din gir seg. Det går jo an å ringe til en lege for å bli beroliget også.... Lykke til!
:)

Pelen
24-08-2002, 14:37
Enig med det Berta ringer. Kom deg til lege allerede nå i helgen! Du skal ikke være urolig!

Stor lykke til klem Pelen

evaeva
24-08-2002, 14:47
Takk for all støtte!
Har heldigvis fått igjen bakkekontakten, (og temmelig ømme pupper..!) så jeg tror nok egentlig det går greit. Men jeg må si det igjen: slike fora som dette er uvurderlige!
:findag: alle sammen.

Klem fra

Pelen
24-08-2002, 15:04
Bra!!! Men ta deg en tur til legen/jordmor om du føler sånn igjen!

:stakar: Pelen

Velvet
24-08-2002, 23:47
Skjønner akkurat hvordan du hadde det. Før siste kontroll var jeg litt bekymret for hvordan det gikk. Syntes liksom ikke magen hadde vokst noe særlig eller noe.

Da jeg fikk høre hjertelyden trillet bare tårene og jeg greide ikke å si noe heller. Bare nikket til legen da han spurte meg om det var hjertelyden jeg gråt av. Følte meg skikkelig :gal2: teit. Han var skikkelig grei da.. fant papir til meg så jeg kunne tørke tårer og så brukte han lang tid på å finne igjen hjertelyden så jeg fikk høre den lenge.

Det gjorde skikkelig godt å høre altså! Så målte han livmoren og sa at jeg kanskje var kommet et par uker lenger enn han trodde for jeg lå helt øverst i det grønne på kurven lixom selv om jeg ikke kunne merke noe selv.

Nå etter kontrollen syns jeg faktisk at det begynner å synes mer også.. magen begynner å bli større så jeg er ikke bekymret lenger. Skal på UL om 1 1/2 uke oxo. Det skal bli fint å få sjekket ting&tang...

Siden du er 16 uker skal du vel snart til kontroll igjen... Hvis ikke så kan du jo alltids ta deg en tur til jordmor. De har ofte bedre tid til deg, ikke sånn som legene som har det supertravelt.

Oi... dette ble langt...