PDA

Vis full versjon : Tenkte jeg skulle ringe legen i dag

Moniq
27-12-2002, 13:33
Hei, tenkte jeg skulle ringe legen i dag, jeg bare lurte på hvordan dere gjorde det, hva s dere, ringte dere lege eller jordmor først? Er det legen som finner jordmor eller ordner mann det selv?

Hva gjorde legen på første kontroll? Prosedyren liksom......

Jeg hater og gå til legen skjønner dere, og jeg har totalt angst for og bli stikki. Vært hos legen min en gang, han sa så mye rart og jeg likte ham ikke, men skal jo litt til og finne en lege jeg liker og da. Tenkte jeg skulle gi ham en ny kjangse, men jeg gruer meg veldig!!!!!!!!!!!!!!

Klem fra Monica

Balumba
27-12-2002, 14:54
Når jeg ringte sa jeg bare at jeg ville bestille en time, men at det ikke hasta. "Fordi jeg er gravid", sa jeg bare! Så da fikk jeg en time en uke seinere. Da skulle jeg også ta med urinprøve.

Når jeg var hos legen tok jeg blodprøver og målte blodtrykket. Han beregnet lik termin som jeg hadde ved å se på "hjulet" sitt. Så fyllte legen ut "Helsekort for gravide", og så fikk jeg beskjed om å komme tilbake i uke 12. Da skulle jeg bestille time hos jordmor også. Han nevnte noen steder hvor det var jordmødre rundt omkring i nærområdet, men sånn jeg skjønte det så må jeg ordne dette selv. Han kan sikkert komme med en anbefaling på neste kontroll.

Jeg fikk veldig lite info ang. graviditeten, men regner med at det er derfor jeg skal gå til jordmor.

Ønsker deg lykke til med legetime! Håper legen din viser seg fra en bedre side nå da! Ellers må du nok regne med at du må ta blodprøver, men det går helt sikkert bra!!

Lykke til!

Susanne
27-12-2002, 15:00
var å bestilte time idag jeg å fikk time i neste uke.. lurer litt på hva de gjør jeg å.. liker ikke legen min så godt, det virker som om hun blir sur med en gang hun ser meg..

Moniq
27-12-2002, 17:19
Tok mot til meg og ringte i sta, men det var selvfølgelig stenkt:(
Får ta til meg nytt mot over nyttår;)

Hadde jeg vært deg Susanne så hadde jeg byttet lege, tror ikke det er noe stort problem, du trenger heller ikke og oppgi noen grunn for og gjøre det, og du slipper og prate med legen. Bare ringe fastlege kontoret så imf de hvem som er ledige og du kan velge ut i fra det. Det skal iallefall jeg gjøre om han ikke gir noe bedre inntrykk nå.