PDA

Vis full versjon : Vogn - hva har dere valgt?

Ane
12-08-2002, 12:03
Jeg er ganske seint ute med dette, men hadde bestemt meg til å vente til etter ferien. Spørsmålet er: hva slags vogn har dere andre valgt? Og kan dere anbefale meg en vogn!!
Jeg bor i Oslo, kommer til å gå mye, både i skogen og i byen. Vogna bør komme greit ut og inn i bil uten å måtte ta den helt fra hverandre (har en gammel saab med god plass bak).
Kan dere si hva dere har valgt, så får jeg vite litt om hva som finnes.
Hilsen Ane 33+2
:findag:

Miro
12-08-2002, 12:56
Hei Ane,
Når det gjelder sånn vogn som dere har behov for, ville jeg ikke ha valgt bagvogn eller noe. Det blir litt kronglete hvis man skal gå i skog og mark. Da er visst slike trehjulinger veldig bra. Gå i butikken og forhør deg der, selvom de er ute etter å selge, så selger de deg ikke noe du ikke har bruk for, iallefall hvis du spør.

Vi har valgt en duovogn, mest fordi bagen er stor på vinteren, og at vi egentlig kjøpte den før vi hadde bestemt oss for ny bil. Og det var det eneste som passet i den gamle bilen. Nå har vi stor og fin stasjonsvogn, så nå hadde hvilken som helst vogn passet:p

Lykke til i vognleting:)

Hilsen Miro T-20

Vimsen
12-08-2002, 14:00
Heisann !!

Vi har valgt en sort kombivogn fra Troll . Er en norsk-produsert vogn .. Syntes den var passelig tung og snerten :)

Lykke til med valget

Det er ALTFOR mye å velge mellom!! :lol:

KLemmer
Vimsen T-22

Polyanna
12-08-2002, 16:11
Vi valgte en Teutonia Rocky med hardbag. Dette er en 4-hjuls sportsvogn, og altså litt mindre enn kombivognene. Vi kjøpte den på Svinesund, og betalte vel 4000 norske kroner.

Vi valgte denne fordi:
- Vi ville ha en lett bag å bære opp og ned 5 etasjer
- Vi ville ha en vogn som var lett å slå sammen, og som tok lite plass i bilen
- Vogna skulle være lett å manøvrere
- Vi ville kunne snu sportsvognsdelen med og mot kjøreretningen
- Den skulle være fin (etter vår smak;))

En annen super vogn er Hartan Skater og Racer (3-hjuls og 4-hjuls sportsvogn med bag). Disse er enda lettere enn Teutonia, og ser kjempesporty og fine ut. Polymannen likte Teutonia bedre av utseende, ellers tror jeg kanskje vi hadde valgt Hartan.

Begge typer er superlette å slå sammen.

Det er lett å la sg overvelde i vognjungelen, men husk at de fleste vognene er bra, så HELT feil kan man nesten ikke velge.:)

:findag:

Arwen
12-08-2002, 16:42
Heisann!

Vi valgte Emmaljunga Duo, mest pga. den store bagen og det fikse understellet.
Den skal være veldig god å trille, noe som kommer godt med i terrenget vi skal ferdes (asfalt/grus stier).

Spør deg for hos forskjellige forhandlere du...kanskje surfing på internett også vil hjelpe deg?
De fleste forhandlere har hjemmesider som begynner med merke navnet...

Lykke Til!
:vink:

hilsen
Merethe & lille K (36+2)
"Arwen"

Nibe
12-08-2002, 17:21
Vi valgte denne løsningen fordi vi syntes baggen i duovognen er for åpen og vid med tanke på kalde vintrmnd og babyer som liker og ligge lunt og trangt.
Greit og ha en enkel måte og få med seg bare baggen på uten og måtte bære hele greia under armen..
Simo fordi det er den som leder i sikkerhets kontroller og varighet/slitasje o.l
Og rett og slett fordi jeg syntes de har de fineste vognene, med best komfor både for oss som skal trille og babyen;)

Tidl. bruker
12-08-2002, 20:40
Jeg kjøpte en brukt Emmaljunga duo-vogn til 1500,- Den er VELDIG fargerik (rød, gul, grønn og sort). Skal kjøpe nye lufthjul til den -kun fordi jeg tror det vil se tøffere ut. Men de koster jammenmeg nesten like mye som vonga gjorde...

Alle som ser vogna for første gang får en sånn "wow"-reaksjon. Men når de har fått sett på den en stund synes de at den er stilig. Sånn var det med meg første gangen jeg så den også.

Camille
12-08-2002, 21:00
Vi har valgt en mørkeblå duovogn fra Troll.
Dvs at det egentlig er en duovogn, men at en kan ta av bagdelen likevel, så de reklamerte med at det var en kombivogn.
(Den var fin og virket praktisk, særlig med tanke på at vi bor i fjerde etasje uten heis)
Nå står den i stuen og litt på terrassen så den får luftet seg før Elias kommer og skal innta den. Hunden har endelig vent seg til den også (Han var litt redd barnevogner før).

Klem fra Camille 36+1

Mormona
12-08-2002, 23:57
Hei :)

Vi har Brio kombivogn :D

Jeg hadde kombivogn til førstemann og var veldig fornøyd med det.
Denne gangen arvet vi vogn etter niesen min og er superfornøyd..hadde nok uansett kjøpt kombivogn til den lille.

lykke til
Mormona T-20