PDA

Vis full versjon : kan jeg ta keisersnitt??

Monne
27-12-2002, 23:54
Er det noen av dere som vet om jeg kan ta keisersnitt? Jeg er 16 år, vet ikke helt om jeg tørr å føde! Jeg har litt angst for det som er vont. Og jg er re jeg skal gjøre no galt ell no sånn! Dere skjønner! Tørr ikke føe :(

:baby:

gunnhelk
27-12-2002, 23:58
Kommer inn her oxo jeg..
Følger etter.. :D

Jeg kan ta keisersnitt fordi jeg har hatt hendelser i min fortid som er vonde.. Voldtekt..

Men jeg skal prøve å føde normalt..
Vet hvordan d er å være redd for smerte..
Er sånn selv!!!! :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg:
Smerte er min verste fiende!!

Men snakk m jordmor/lege om problemet ditt.
Jeg skal til en "sykehus psykolog" for å snakke om mine,sånn at sykehuset er forbredt på ting..

LYKKE TIL..

Monne
28-12-2002, 00:17
eg har ingen grunner til å være red smerter jeg da! bare er redd de jeg!

men jeg ska jo til lgen over nyttår, så jeg kan spørre han kanskje!

håper det går bra m deg dah :)
:stakar:

gunnhelk
28-12-2002, 00:22
Tar ting som dem kommer jeg.

Prøver ik å tenke på fødsel.
Tenker sånn at ting skjer når d skjer og da kan jeg ik gjøre noe..
Starter fødsel,så starter fødsel,da kan jeg ik stoppe..

Har jo m VERDENS BESTE kjæreste oxo,så dette kommer til å gå bra tror jeg!!!!

Men snakk m legen om d..
Sammen kan dere finne en løsning.
Men tror d er normalt at ALLE gruer seg til å føde..

Monne
28-12-2002, 00:34
ja det er vel normalt å føde... men alle sier hvor vont det er og man sprekker så man må sy! og på søstra mi glemte e faktisk igjen en sånn stopp blo ting oppi kjønnsorganet! den att ut når hu satt på o 2 uker senere.. osv osv... :leiseg:

Tidl. bruker
28-12-2002, 11:34
Dersom du har en reel angst for å føde vil jeg tror at du kan få innvilget keisersnitt. Dette er noe du må snakke mye med lege og jordmor om, det er fint å begynne så tidlig som mulig.

Jeg kunne fortalt mye om at keisersnitt ikke er en dans på roser det heller, men det vil sikkert lege/jordmor fortelle deg alt om.

Miriam
03-01-2003, 16:09
Du kan få keisersnitt hvis du er sikker i din sak og argumenterer godt nok. Fødselsangst er en helt reell grunn til å få innvilget snitt.
Snakk med lege eller jordmor om dette, du.

Annie
03-01-2003, 20:31
Å være redd for å føde er helt normalt. Snakk med jordmor om det, som de andre sier, så vil du få masse informasjon som gjør deg i stand til å ta et sånt valg angående din egen fødsel! Lykke til!

nebby
04-01-2003, 12:57
Hei.

I likhet med deg var jeg livredd for å føde, enda jeg hadde blitt spart for alle historier, for det sa jeg fra at jeg ikke ville. Så jeg tok kontakt med min jordmor, snakket med henne, snakket med en jordmor på sykehuset, og deretter overlegen på føden. De forsto godt hvorfor jeg ikke ville føde, og jeg fikk keisersnitt, som var planlagt slik at jeg kunne ha med meg mannen min.

Selvfølgelig grunnet mye av min angts i at jeg har en forhistorie men mange år med seksuelle overgrep, og deretter denne angsten pga av fødsel.

Men du må ha gode argumenter på hvorfor du skal.

Lykke til fra en som vet hvordan det er.
:findag: