PDA

Vis full versjon : Jeg blir GAAAAL!!! Hater UVI:/

UlrikkeMarie
05-10-2005, 11:55
Jeg blir snart rett og slett gal!!!

I påske fikk jeg nyrebekken betennelse,
den fikk jeg bort,
men UVI er der fortsatt, den nekter å dra.
Jeg går nå på Selexid,
men hjelper ikke, det kom skikkelig når jeg ble gravid,
har egentli ikke kjent så mye til det før nå,
men legene mener jeg aldri egentli ble kvitt påske marerittet.

Men har dere jenter noen råd,
har egentli prøv alt jeg vet om,
så vært fint å fått prøvd noe nytt.

Hjemme går det på tranebærnektar og appelsinjuice og Selexid.

Liker ikke å ta tabletter, så helst vil jeg unngå det.

Håper på svar fra dere:)

Klem
Ulrikke :snill:

julibe
05-10-2005, 17:58
HVis Selexid ikke hjelper, så er sannsynligvis bakteriene som forårsaker UVIen resistente. Få tatt en urinprøve, og be om å få gjort en resistensbestemmelse på bakteriene, så får du vite hvilke antibiotiker som tar knekken på bakteriene og hva som ikke gjør det.

Det er også sånn at gravide kvinner bør ha lengre behandling enn ikke-gravide. Med Selexid er vanlig behandlingslengde 3 dager bare for ikke-gravide, er ikke sikker på hvor lenge du bør ta det, men snakk med legen din!

God bedring!

Pusongen
06-10-2005, 16:24
Hei! Jeg har egentelig aldri vært plaget meg uvi , men etter at jeg fikk ny kjæreste har jeg nesten hatt det konstant. Mange antibiotikakurer, men det kom raskt tilbake igjen :( Prøvde å drikke appelsinjuice og tranebærjuice i enorme mengder, men det hjelp heller ikke. Senere fikk jeg anbelalingen om å starte opp med tranebærkapsler, som fås kjøpt på helsekost. Nå har jeg et helt annet liv, tar en kapsel hver dag for å holde plagene unna. Glemmer jeg å ta på noen dager får jeg symptomene tilbake. Har også tatt noen urinprøver i ettertid, de har ikke gitt utslag på uvi.

Lykke til!

ullaogbenny
06-10-2005, 18:51
hei,
kjenner til problemet, stakkars deg.
hadde selv uvi i hele 2 år, uten at antibiotika hjalp noe særlig.
fant til slutt ut at jeg måtte drikke 2 liter minst per dag, for å skylle urinveiene , om jeg fikk tegn på uvi pleide jeg å øke til 4 liter dagen... da klarer ingen bakterie å holde seg fast. pluss at du må huske å gå og tisse rett etter du har hatt samleie, da det er mange bakterier på inngangen av urinveien som ved samleie blir dyttet inn, og der vil du jo ikke ha dem.

håper det hjelper litt.

god bedring!!:snill:

ildtopp
06-10-2005, 20:16
sniker litt jeg...

*drikk MYE
* husk å tisse etter sex
*c vitaminer
*tranebær
*tyttebær saft
*helst ikke bade i badekar...
*prøve å "tisse" 3 ganger når du er på do (tisse, slippe opp, tisse, slippe opp..)
*når du gjør bommelom, er det viktig å tørke forfra og bak, ikke bak og forfra.

selexid er den som ofte blir skrevet ut av legene, den som har effektiv virkning.
Jeg fikk keflex mot mine nyrebekken betenneleser da jeg gikk gravid, og det hjalp da:)

du får ha lykke til:)

UlrikkeMarie
07-10-2005, 14:55
Tusen takk dere,
skal prøve alt dere kom med;)

Nå skal jeg osgå starte et nytt liv;o)

Klem
Ulrikke :snill: