PDA

Vis full versjon : Hvordan er det med dere andre tvillinggravide?

Sussi
28-12-2002, 19:42
Hei:)

Nå er det lenge siden det har vært noe nytt på disse sidene.
Håper det går bra med dere alle.

Jeg er kommet til uke 35+6, det er helt utrolig at jeg går her ennå synes jeg. Var helt sikker på at jeg kom til å ha født før jul, men de to små liker visst hybelen sin veldig godt.
Begynner å bli veldig tungt og slitsomt.
Men det er jo det beste at de er der inne så lenge som mulig med tanke på tiden etterpå.

Håper dere tar dere tid til en liten rapport dere også. Det er moro og høre hvordan det går med andre med to i magen:)

Aud
31-12-2002, 00:03
Hei Sussi og alle andre tvillinggravide!!
Har tenkt på å starte en lignende tråd her selv, dette forumet ligger jo mer eller mindre nede om dagen:(

Med meg og Aksel og Mats (ihvertfall går de under de navnene om dagen:p ) går alt bra, men jeg synes allerede det begynner å bli tungt, jeg.. Så har jeg også lagt på meg 13,5 kg allerede:o

Fikk tilbud om sykehusinnleggelse på forrige kontroll, hvis jeg trengte avlastning, og beskjed om å bevilge meg 2 timer i senga i løpet av dagen, for å hvile bekkenet. Men livmorhalsen er lang og lukket, så jeg blir hjemme så lenge jeg kan.

Egentlig er jeg jo i fin form, og håper selvfølgelig gutta blir i magen så lenge som mulig!

Kaster ballen videre.. Roper på Lazylionesse og Nina 70, Beate kan vi vel ikke regne med å høre noe fra, tror jeg, ja,- også tvillingmamma, da, som vel er neste mann ut etter deg, Sussi.. Hvis ikke det blir Beate, da..

Flere :???:

Aud og gutta :baby: :baby: 23+5

Linda1
01-01-2003, 17:50
Heisann.

Ikke mye fart her nei :uff:

Jeg er nå 30+6 og livmorhalsen er korta inn til 1,9cm og har begynt å åpne seg :(

Så nå ligger jeg på sofaen og kjeder meg med masse vonde kynnere...

Men ellers har tvillingene det flott. De veier nå ca 1800g og er friske og raske.
Prøver å knipe noen uker til ;)

Lykke til alle sammen!

kristina
01-01-2003, 18:35
GODT NYTT ÅR!!
Godt med litt aktivitet på disse sidene igjen.

Jeg har det etter forholdene bra. Jeg er nå 17 uker på vei, og magen vokser i et raskt tempo. Har lagt på meg ca 4,5 kg, og det er mye ift hva jeg gjorde med de to andre.

Ellers har jeg slitt MYE med kvalmen. Har vært litt bedre nå i juleferien, men har noen :spy: turer innimellom. Satser på at dette bedrer seg snart. Ellers har jeg ingen plager, men er veldig oppmerksom på å lytte til kroppens signaler og benytter enhver anledning til å legge meg litt ned. Ikke alltid like lett, med to små som skal krever sitt.

Ha det fortsatt bra alle tvillingmammaer, og hold oss oppdatert hvis det skjer noe.

Tvillingmamma
06-01-2003, 17:21
...at noen tar seg turen innom dette forumet også :klapp:

Vi burde jo "holde" mer sammen ihvertfall vi som venter noe så spesielt som 2 barn på en gang :p :p

Med meg og magen er alt bare bra. Er nå 35+1 uker og jeg er stoor og tung. Har lagt på meg 23 kg :leiseg:
Men har jo store babyer og endel vann i kroppen. men skal ikke nekte for at det må nok en slankekur til for å komme tilbake til vekta mi :gal2:

Babyene veier nå ca 2500 hver og trives godt i mammas mage .
I følge snittet så blir det fødsel om 1-2 uker - tenk !!!
VRÆÆÆL!!! Gleder meg veldig til å hilse på nurkene :baby: :baby:

Ellers så har jeg litt "angst" for om jeg har alt jeg trenger til bebisene..... tenker og tenker, og det er jo sånn med denne sprengkulda at man trenger å tenke litt ekstra på utstyr og klær.
MEN, det ordner seg jo alltids uansett ;)

Håper vi kan holde kontakten her inne fremover. Jeg er her ihvertfall hver dag .

Lazy Lioness
08-01-2003, 18:53
I dag er jeg på nett en tur :D Ellers er jeg sykemeldt og vagger rundt hjemme. Jeg er nå kommet til 23 uke og har lagt på meg ca 9 kg. Føler meg som en middels hval.... På grunn av bekkenløsning er det vanskelig å komme seg rundt selv inne og denne kulda gjør det ikke noe særlig å gå ut heller.
Det blir ny ultralyd den 16. så da håper jeg jeg får vite kjønn.

Egentlig har jeg det mye bedre med meg selv som gravid nå enn jeg hadde tidligere. Det er hyggelig at de beveger seg og jeg har begynt å glede meg. Sjansene for at noe skal gå galt minker jo stadig. Men hormonene er ikke helt greie likevel. Jeg gråter for den minste ting.:leiseg: hehe...

Klem fra Lionessa som håper hun kommer på nett hjemme snart

Aud
08-01-2003, 20:31
Hei Lazy lioness!
Hyggelig å høre fra deg igjen, har lurt litt på hvor det ble av deg:???:
Vi er jo kommet ca like langt, så jeg skjønner godt hva du mener..

Du må se og komme deg på nett hjemme:)

Aud og gutta :baby: :baby: 24+7

Gunhild Marie
21-01-2003, 11:29
Hei alle sammen!

Gratulerer til de som har fått tvillinger siden diskusjonen startet...regner med at det er noen?!

Jeg er snart i uke 30 og stort sett frisk og "rask"...eh...Er stor rundt magen og det er tungt å få gjort ting i huset...særlig vanskelig å bøye seg. Har også hatt litt hevelse i kroppen og ørlite tegn til eggehvite og sukker i urinen.
Ellers kjeder jeg meg litt som sykemeldt, men er blitt en mester til å hvile så dagene går ganske fort likevel. Det nærmer seg stadig, og jeg bruker dagene på å planlegge innkjøp o.l.
Ellers så sover jeg lite om nettene og våkner tidlig om morgenen- ikke normalt i det hele tatt til å være meg. Men det er livlig i magen, og jeg klarer ikke alltid å finne roen og stillingen for soving. Så i dag var jeg i alle fall tidlig oppe og fyrte i ovnen- så nå skal jeg snart inn i stua og varme meg litt. Her er det bikkjekaldt....

Håper alle andre har det bra også!

Klemz,