Vis full versjon : Jeg savner et forum her.
Unregistered
29-12-2002, 18:17
For oss med engle-barn.
Forumet er på SG og SM,så hvorfor ikke her?
Jeg er enig med deg, har sendt mail om det tol administrasjonen også (fikk aldri noe svar) Var en kjempediskusjon for langt tilbake hvor jeg fikk masse motbør som jeg tok meg veldig nær av.
Mange mener vist at det at vi har et sted for å snakke om hvordan våre engler og vår frykt i svangerskapet skremmer andre.
Diskusjonen finner du
Her (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=1398&highlight=et+barn+for+lite)
og her (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=4279&highlight=barn+for+lite) finner du en oppfølger noe senere.
Jeg er heldig som har en terminklubb der jeg ahr blitt oppfordret til å snakke om dette, men klart det er ikke helt det samme. Jeg er iallefall enig med deg at det er et behov her også.
Unregistered
29-12-2002, 20:39
Jeg ser jeg skrev litt feil.
Mente forumene var på SG og NM.
Men tilbake til forum på SM: Det er jo bare for de som ikke vil lese det å bla forbi.
Det er mange som har mistet,og behovet for å prate om det er tilstede.
Så et eget forum ville være lurt,så slipper vi å skremme vannet av de i terminklubben.
Helt enig med deg..
Det kunne vert det her på SM...*For de som har mista*:klem:
Kunne ikke være mere enig med deg og vil støtte deg om du orker å be om dette til de som bestemmer.
Jeg er mye mindre redd nå og således mindre sårbar enn jeg var den gangen de diskusjonene jeg henviste til gikk. Nå har jeg kommet så langt at selv om jeg fremdeles er redd for å bli syk er barnets sjanser gode.
Selv om jeg sier jeg får støtte i terminklubben min så kan jeg jo ikke skrive der om de litt spesielle følelsene en har rundt det barnet en har i magen og det man har i himmelen. "All støtte og all verdens det går nok bra" er ikke det samme når du hele tiden må passe deg for å skremme. Hadde vi hatt et eget forum så hadde folk ikke uforvarende lest innleggene og vi kunne "snakke" med andre som har mulighet til å empatisere.
Trenger du noen å snakke med så kan du godt sende meg en PM. Jeg er gravid på heltid og er her inne veldig mye. (Sykmeldt pga gjentagelsesrisiko).
Unregistered
29-12-2002, 21:13
Jeg leste innleggene,og må si at jeg ble overrasket over motstanden du møtte.
Trodde vel at det var forståelse ute blant "folket".
Kanskje en av moderatorene kunne tatt kontakt med Silje og Ove?
Cazandra,d_lady,verene,Bente,Opus eller Qatrine:???:
En ting er klart;Behovet er tilstede.
Huff; jeg klarte vist å plassere innlegget helt feil, jeg:uff:
Men jeg er også for et sånt forum; for alle som har mistet på ett eller annet tidspunkt i svangerskapet. Jeg tror nemlig at alle har behov for å bearbeide disse tankene i et nytt svangerskap, og da er det bedre med et eget forum enn å "overøse" terminklubbene sine med redde meldinger. I vår klubb var det voldsomt en periode; og det er klart man får helt vondt i hjerterota, også vi som har opplevd SA uten at vi snakker om det.
Håper alle som har mistet spirene sine kommer tilbake til SM og får samme mulighet til å føle seg hjemme, og til å prate om tankene sine, som alle andre som hører til her inne!
:klem: til alle englemammaene.
Tidligere Bruker
29-12-2002, 22:00
Jeg mener vi ikke har behov for et sånt forum her inne. ;)
Til dere som har mistet: Dere kan registrered ere på NM, og skrive deres historie under: Vi som har et barn for lite. (http://www.nybaktmamma.com/plassen/forumdisplay.php?s=&forumid=131)
Dette diskusjonsforumet heter jo Snartmamma, og da bør sidene handle om nettopp dette. :)
Og på Snart gravid (http://www.snartgravid.com) er det også en side som heter, Vi som har mistet, eller noe sånt. ;)
Dette er ikke for å virke vanskelig, men jeg synes ikke vi trenger et sånt forum her på SM.
Men jeg kan fremme forsalg om det visst dere vil. ;)
:mervink:
Jeg synes absolutt det bør være rom for et slikt forum her!
Det finnes jo både på SG og NM, så hvorfor ikke her - et forum for de som er gravide igjen etter å ha mistet tidligere?
Jeg har ikke mistet, bare så det er sagt. Men hvis jeg hadde, og var blitt gravid igjen, regner jeg absolutt med at jeg ville brukt et slikt forum.
Bente:
Vi er ikke ute etter å skrive historiene våre. Vi er ute etter å diskutere graviditetene våre, sett i lys av historien vår. Det er noe annet.
SG var et OK forum til jeg ble gravid, da passer det seg ikke lenger å snakke om graviditeten blandt de som strever.... NM klarte jeg ikke å gå innom engang. Jeg var mamma uten barn, det gjorde for vondt. Det er 3 stykker som har starten en slik diskusjon siden omleggingen, med meg i tillegg så er det 4 stykker som ønsker det. Det er spesialforum her inne som har langt færre aktive brukere....
Hvem ville det skade? Det ville iallefall ha hjulpet meg i en utrolig tøff periode fra 12 til 24 uker å ha noen som jeg kunne prate med.
Tidligere Bruker
29-12-2002, 23:06
Jeg skjønner hva du mener, Maz, men jeg mener også at har en mistet et barn, så er en mamma alikevel, og da hører en også til på NM, for nybakte mødre.
Men jeg har full forståelse for at det kan bli tungt for noen. :(
Det blir også litt anderledes for dem som opplever en SA og MA tidlig i svangerskapet, da er kanskje ikke NM noe ideelt forum å være på, men SG kanskje....
Jeg har tatt kontakt med de andre moderatorene, så får vi se hva som skjer. :)
:mervink:
Tidl. bruker
29-12-2002, 23:46
Maz: Jeg støtter deg og dere andre som vil ha et slikt forum her. Håper at dere orker å presse litt på admin. slik at dere og andre som blir gravide på nytt etter en slik opplevelse kan ha et eget sted med likesinnede.
Cazandra
30-12-2002, 00:46
Skjønner dere godt!
De som har mistet er jo ikke prøvere og heller ikke direkte mammaer....
Håper inderlig at adm kan komme på banen, her!
Men stemmer for å ha et forum for dere om dere virkelig ønsker :vink:
Jeg støtter deg jeg Maz, og dere andre som ønsker et slikt forum her inne.
Nettopp fordi jeg ser at det nok lett kan føles "feil" å være på SG eller NM; med sin struttende gravidmage.. :uff:
Det er klart at det for mange kan føles kontroversielt og "feil" å dvele ved fortiden på slike sider som til de grader er rettet mot tiden som kommer - men sånn er det nå en gang; vi formes og preges av den ballasten vi tar med oss underveis i livet, på godt og vondt.
Det er ikke alltid like lett å bare snu om til neste side sånn uten videre.
Jeg har selv ikke opplevd å miste et barn, og er vanvittig takknemlig og ikke minst ydmyk i forhold til dette. Men selv om jeg ikke har personlig erfaring, tror jeg likevel at jeg til en viss grad kan forstå det behovet man har for å dele tanker, følelser og bekymringer med likesinnede, og jeg kan forstå at gleden over den nye spiren ikke alltid makter å overskygge sorgen over det som aldri ble.
Det jeg derimot ikke er i stand til, er å sette meg inn i hvordan dette føles og oppleves mens man står oppi det, ene og alene fordi jeg ikke har opplevd det selv. Man kommer et stykke på vei med empati, men enkelte ting tror jeg man må ha følt på kroppen selv for å kunne sette seg inn i hvordan det er - det gjelder særlig dette. Så hvorfor ikke la disse få sitt eget forum der man kan møte likesinnede, og få hjelp og støtte til å kunne glede seg over det nye livet - samtidig som man tillater seg å se tilbake uten å være redd for å "støte" noen?
Jeg ser ingen grunn til at et slikt forum ikke kan passe inn her på SM, og jeg er veldig enig i det argumentet at "fæle ting slutter ikke å skje,
selv om man lukker øynene og ikke vil vite om det".
Om noen velger å lese historier om folk som har mistet, så er det faktisk en ting man velger selv, og får ta konsekvensene av.
Takler man det ikke - hvorfor ikke la være å lese da? :???:
Håper ikke jeg støter noen nå, men jeg ble faktisk litt opprørt over noen av argumentene her.. :uff:
Jeg har forøvrig sendt PM til Admin og bedt dem se på saken, så får de ta den endelige beslutningen :)
(PS: Jeg la dette innlegget både her og under "Et barn for lite"..)
Klem,
verene
Er enig med at det mangler et forum her. Det er mange som har mistet, både tidlig og sent i svangerskapet. Skjønner godt at de har behov for å prate med andre som har mistet. Og de som ikke vil lese om det å miste, kan jo bare la vær å kikke innom akkurat det forumet.
Jeg har heldigvis ikke opplevd - og håper jeg aldri vil få oppleve hva det er å miste ett barn. Jeg vil heller ikke lese om det, for jeg er "hysterisk" nok fra før av. MEN, jeg har da ett valg om hva jeg vil lese !!! Og, dette gjelder alle. Man velger selv ut hvilke diskusjoner og under hvilke kategorier man vil lese.
Bente skriver at de som har mistet ett barn er jo mammaer og hører til på NM...Jo, kanksje på en måte, men kommer ikke det også an på NÅR man mistet ett barn da ??? Men - de er jo allikevel Snart Mamma når de går med ett lite liv i magen !!! Og, hvorfor skal ikke de ha ett sted å prate om sine tanker, følelser og redsler ? Og...Vel, hva med de som har barn fra før av ? Det er jo ikke alle som har mistet ett barn som blir gravide igjen med en gang...
Greit at mange mener dette skal være ett koselig sted for gravide. Og, for all del, det er det. Og, kanskje ikke så artig om det første man ser når man kommer inn på SM er ett forum som heter Ett Barn For Lite - eller hva man ønsker å kalle ett slikt forum. Men, forumet kan vel undergrupperes ? Slik som det er gjort i Foreldreforum... Det hadde jo vært et passende sted å legge ett slikt forum...l
Vel, dette var min mening. Og som nevnt lengre opp: Selv om jeg ikke ønsker å lese om det å miste ett barn, så kan jeg velge å ignorere disse innleggene, det kan også alle andre. Men, jeg har full forståelse for at de som har opplevd å miste ett barn, har behov for å prate med andre om dette, spesielt når man går gravid på nytt.
Så, all støtte til dere som ønsker ett slikt forum.
Jeg håper av hele mitt hjerte at det kan bli et slikt forum her inne.
Det har i hvetrrtfall jeg behov for.
Klem kineh som synest det er vanskelig å være gravid
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.