PDA

Vis full versjon : Mage?

solregn
29-12-2002, 20:56
Hei jenter!
Hvordan står det til med dere i romjula? Er det noen som begynner å merke noe til magen eller? Det er naturligvis for tidlig til at det kan vises for gud og hvermann hvilket fantastisk under vi bærer på, men det er kanskje noen som begynner å kjenne noe likevel?

Samboeren min har allerede kommentert at magen kjennes annerledes ut nå enn før. Hardere og at "bilringene" ikke er så tydelige lenger!!!! Dvs, at det fylles ut mellom de.... ;) Har noen kilo ekstra på kroppen i utgangspunktet ja, så... Sjøl så kjenner jeg også at den er hardere enn noengang tidligere...

SPENNENDE!!!

Trur ikke at det bare er all den gode julematen som har skylda....

Theresen
29-12-2002, 22:12
Jeg har fått mage. Er helt hard nederst, og når jeg ligger på rygg kan jeg tydelig kjenne livmoren. Samboeren min har også både kjent og sett magen.

Therese 8+5 (bare litt over 3 uker til 12+0!!!)

tigergutt
29-12-2002, 23:54
Hei.

Jeg kan se litt forskjell allerede. Magen begynner lenger nede nå enn tidligere. Jeg kan også kjenne livmora der nede.

Er bare 6+2 enda, så det er nok en stund til det viser godt. :)

Petterine
30-12-2002, 00:38
Men har trodd at det var for tidlig og at det bare var "mat" som lå der.... men den er hardere enn vanlig, så kanskje det ikke er "mat":p

Balumba
30-12-2002, 09:50
Min mage er akkurat like myk som den pleier å være. Er litt mer oppblåst til tider (spesielt om kvelden), men på morgenen er den like flat igjen! Kan ikke kjenne noe livmor annet enn at det er litt ømt hvis jeg trykker nederst på magen! Er 8+6 i dag.

Moniq
30-12-2002, 11:32
Hei, magen min kan iallefall ikke kalles flat lenger, slik den var for en stund siden. Jeg spiser jo døgnet runt nå da, sulten støtt, men er nokk ikke bare all den gode maten, det er den for hard til. Har på følelsen av att jeg er en av de som kommer til og bli stor tidlig. Værken trusene eller bh`ene passer noe særlig lenger, får gnagsår, og skikkelig røde merker.

Bird
02-01-2003, 01:41
merkelig.. jeg tror jeg egentlig er litt lenger på vei enn det mensterminen er.. gikk egentlig på pillen så jeg vet ikke sikker før jeg har vært hos legen... men magen er blitt så hard og rar.. ikke stor men, litt oppblåst liksom... hmmzzz... *hjelp*

er det vanlig å ha litt vondt i magen.. nå i begynnelsen... føler jeg må på doen hele tiden.. press i magen og i korsryggen? og litt knip..??? NOEN? :bryn:

Moniq
02-01-2003, 11:38
Er helt normalt og ha vondt i magen, Tenk på alt som fåregår der nede. Min har også blitt hard, og er en bitteliten kul på den, jeg er nå 5+6. Tror det er veldig forskjell fra menneske til menneske om de har vondt, og hvor fort det synes.

Carina
02-01-2003, 12:04
Jeg har fått litt mage, tror jeg. Det er i allefall ubehagelig å bruke truser, bukser og strømpebukser som er litt for trange.

Magen er blitt litt hardere og jeg er 'rar' i korsryggen. Det virker som om det er noe som er feil der, liksom at det skal klikke på plass, men så gjør det ikke det. Jeg lå på gulvet i går og da var det så vidt jeg kom meg opp, det hadde låst seg. Skummelt! :(

Jaquie
02-01-2003, 16:45
...men jeg lurer på om julen har litt av skylden. Jeg er nå 8+1 og har gått opp ca. 1,5 kilo i løpet av julen, så jeg regner med at det ligger litt ribbe etc. der nede, men at livmoren også har vokst er det ingen tvil om selv om jeg ikke har fått ordentlig hard mage ennå.

Tidl. bruker
02-01-2003, 16:47
Jeg prøver så godt jeg kan å se forskjell på magen min, men det går ikke... Kjenner forskjell når jeg ligger på magen og trykker, men på profilen er det vanskelig å se. Har nok litt å gjøre med at det er litt mage der fra før kanskje!

På alle bukser og skjørt er det imidlertid merkbar forskjell, jeg orker ikke de plaggene som var litt trange fra før av. Men det tror jeg er fordi jeg er så øm i magen, tåler ikke noe som presser på over lengre tid. Har begynt å gå med øverste knappen åpen når det er mulig.... ;)

Jordbærstua
02-01-2003, 17:30
Så jeg ser det ikke så mye, men det er flere som sier at magen min har blitt anderledes, og det ser jeg litt av. Men i dag kjenner jeg det mer i livmoren enn det jeg har gjort tidligere. Jeg har sagt i fra på jobben i dag at jeg er gravid. Vet jo at det er fare for abort, men jeg tenker at hvis det skjer, så vet også arbeidskollegaene mine hvorfor jeg er borte, og når jeg kommer tilbake igjen, hvorfor jeg kan være lei meg. De ble veldig glade. så nå venter jeg bare på å vokse......og vokse. Gleder meg masse

skofus
02-01-2003, 18:23
Jeg kan se forskjell. Gubben sier at jeg pleier å ha litt mage, men jeg er sikker på at den ikke pleier å se ut på den måten. Begynner litt lenger ned enn til vanlig liksom. Har jo gått ned endel, så nå går det inn under ribbena, og ut fra navlen og ned...

Vil ha igjen matlysten!!!

Har gått i mammabukser i en mnd, så her er det god plass :) Orker ikke at noe klemmer det minste på magen nemlig... Godt jeg hadde klær fra forrige gang.

Tilla2
02-01-2003, 23:04
Har ikke fått mage idet hele tatt, jeg! Merker iallefall ikke at noen bukser strammer enda:( Men så er jeg jo bare 5+6, da... Men siden jeg merker så lite til graviditeten så greier jeg ikke helt å tro på det, og bekymrer meg for at det er noe som er galt:( Min venninne som er lege sier at jeg skal takke for hver dag jeg ikke kjenner noe til det og at det ikke er et dårlig tegn, så da tror jeg foreløpig på det;)

Tilla2 + Mr.Baby (31.august)

Tidl. bruker
05-01-2003, 01:48
Buksene har begynt å stramme, men føler meg egentlig bare feit.
Gleder meg til magen kommer på ordentelig. Har litt ekstra flesk også ;)

Dido
05-01-2003, 17:20
Godt Nyttår til alle sammen:D

Jeg kan også godt se på min mage at den har forandret seg, men samboeren min skjønner ikke hva jeg snakker om. Det er akkurat som den har sunket litt ned, også er det hardt og ta på. Er nå litt over 9 uker på vei.

klemmer til alle:)

Dido
05-01-2003, 17:22
Magen min har liksom sunket litt ned, og er hard og ta på. Tjihi...synes dette er spennende jeg:D Jeg er litt over 9 uker nå.

klemmer til alle

litlestar
06-01-2003, 20:21
joda..
jeg kjenner meg igjen.. magen har ligsom blitt så mye rundere nederst.. jeg har alltid hatt flat mage, nå er det en rund kul nedert.

hvis ikke jeg bare innbilder meg det.. at det faktisk er en ønsketenkning..

har også ofte vondt i korsryggen, noe som vel er helt normalt..

gleder meg til underet synes:)

Eternal
06-01-2003, 23:04
Jeg har problem med å skjule magen jeg. Om jeg sammenligner med første svangerskap så ser jeg ut som om jeg er kommet dobbel så langt som jeg er( er nå 8+3). Men så er det jo tredje gangen, og magen har vel ikke egentlig vært flat etter de to andre barna.
Greier ikke å kneppe igjen buksene lenger, så mammabuksene må nok hentes ned fra loftet.

Eternal
Termin 15.08.03:)