Vis full versjon : Et spørsmål til dere som har blitt gravide ved ivf
Jeg har ett spørsmål til dere som har blitt gravide ved ivf.
Jeg lurer på hvordan ruge perioden deres var?
Hadde dere vondt, var øm lenge etter uttak / innsetting?
Var dere øm i puppene, hele tiden, eller noen dager uten?
Kjente dere stikkninger?
Hadde dere en ubeskrivelig følelse nede i magen?
Kan der prøve å sette litt ord på hvordan dere hadde det??
Veeeldig taknemlig hvis noen kan svare...
Jeg er på rugedag 7, og har så mange uvante følelser der nede som er så vanskelig å tolke...
Kan der prøve å sette litt ord på hvordan dere hadde det??
Jeg var støl i magen i minst en uke etter uttak. Det kjentes godt når jeg tisset og strakk meg, og veldig godt når jeg nøs. I tillegg hadde jeg mensmurringer fra 6DPO (gikk over etter en uke eller to, men jeg har dem fremdeles i ny og ne). Ellers kjente jeg lite. Ikke ømme bryster eller stikninger eller noe slikt. Var ganske overrasket da jeg testet positivt. :nikker:
MEN - jeg er også av dem som har hatt veldig lite symptomer på graviditet i det hele tatt de første 3-4 månedene. Ikke kvalm eller dårlig på noe vis. Tror nok erfaringene fra rugeperioden varierer veldig.
Lykke til! :lykke:
miamo.
Mitt første symptom var neseblod ca 9 dpo. Jeg blør bare i forbindelse med graviditet. De neste dagene fikk jeg skikkelig vonde bryster og kraftige mensmurringer (disse varte i ukesvis). Klarte derfor ikke vente lenger og testet positivt 11 dpo. Jeg angret virkelig på at jeg testet så tidlig, for det hadde vært bedre å ikke vite enn å være redd for at det var medisinene som gjorde utslaget. Nå var jeg heldigvis en av de heldige da.
Lykke, lykke til! :kryss:
isdronning
26-12-2005, 01:15
var støl og øm veldig lenge. var også veldig deppa og livredd for å gjøre noe galt,men alt har gått bare bra til nå og har nå litt under en måned igjen:jupp: . det satt for oss på 2 forsøk. på første forsøk var jeg veldig positiv og litte øm og støl men det gikk jo galt. de sier jo man skal lide for skjønnheten og kansje er det noe i det. har aldri før følt med som en skjønnhet før nå når jeg går gravid:fnise:
Vavavavoom
27-12-2005, 19:00
Hei,
hadde ingen særlige symptomer som jeg kan si helt sikkert at var fordi jeg var gravid bortsett fra stikninger i underlivet, kom noen ganger når jeg reiste meg for å gå ut av bilen eller bare gikk.
Hadde ellers ingen særlige "bivirkninger" av graviditeten senere heller.
Lykke til!
Ingen symtomer overhode på dette forsøket, kjente mye rart på de to første...
Det jeg merket mest var "lyskestrekk" i livmoren. Det kom nesten vær gang jeg reiste meg opp av en stol. I tillegg hadde jeg den ubeskrivelige følelsen av at nå "er jeg gravid". Nå har jo jeg selvfølgelig to svangerskap bak meg før dette så det er vel litt enklere for meg å "kjenne på kroppe" hvis du skjønnner :jupp:
Lykke til :jippi:
Hadde lite med plager etter utake. Var litt smø øm i magen men ellers ingen symtomer.
Hadde det helt fint egentlig først...litt ekkel og døs etter uttaket..litt svie når jeg tisset og litt menssmerter i starten. Vi levde helt flott...jobbet,var ute,hadde sex,gjorde alt for å ikke tenke:D Så bynte puppene å bli ømme rundt dag 10 kansje...tok en test og vips! Men så kom hodepinen...å den har vært en evig plage siden.....men så absolutt vært det da:D
På snartgravid.com finner du en hel tråd om dette: http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=39796
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.