PDA

Vis full versjon : Ultralyd og kjønn ...

Alva
24-08-2002, 11:47
Da vi var på ultralyd nå med andremann, ville vi svært gjerne vite kjønnet. Jordmoren filmet derfor ekstra godt ved kjønnet, og vi har en ganske lang snutt videofilm her hjemme nå, som vi ofte tar fram og ser på. Kjønnsorganet på filmen vises ganske godt, men siden jeg ikke er noen dreven kjenner, ANER JEG IKKE om det er et jentekjønn eller et guttekjønn vi ser, mannen min og jeg blir ikke enige i det hele tatt! Jordmoren ville ikke si kjønnet, fordi hun ikke var flink på sånt, sa hun, og ofte hadde sagt feil, derfor lot hun heller filmingen og bildene bli opp til oss å vurdere.
MEN det er jommen ikke enkelt, i og med at en ultralydscanning gir en dårlig bildekvalitet, og fostere har oppsvulmede kjønnsorganger, begge kjønn, så tidlig.

Derfor: Vet noen av en side på internett som viser forskjeller mellom bilder av jente og guttefostere? Det var et slikt program på TV for en tid tilbake, mammaen min så det, men jeg fikk ikke sett det... :(

Eller finnes det kanskje noen som har fått bilder av kjønnet av deres små engler, og som gledelig vil legge fram ultralydbildet her til meg, slik at jeg får se Hvordan f.eks en gutt ser ut...?

ELLER om her er noen som har fått vite kjønnet på ultralyd, og som orker å fortelle meg hvordan det så ut?

I det gode og hele er jo ikke kjønnet det vesentlige. Det er jo lenge siden vi var på ultralyd, og jeg har ikke brydd meg om å tenke så hardt på det før nå. Familien har nemlig startet en veddekampanje, helt tåpelig, og da jeg og mannen min så på filmen i går, klarte vi ikke å bli helt enige...

Og nå skulle jeg så INNMARI ønske at jeg, mammaen, hadde en mer sikker gjetting enn ALLE de som påstår de VET hva jeg får!!! (Bare ved å se på mageformen osv) :p (Det verste jeg vet er når familien påstår de VET det, mens jeg, som er moren, føler meg heeelt tilsidesatt, fordi jeg ikke forstår meg på spådommene deres...)

Noen hjelpelige medsøstre der ute :???:

Hilsen Alva, med drøye 3 måneder igjen, og som nå holder på å bli gal.... :gal2:

:findag:

Dolci
24-08-2002, 14:02
Da vi så kjønnet denne gangen, kunne vi helt klart se at det var en gutt, eller for å si det ærlig, legen og mannen min kunne se at det var en gutt.

For min del kunne det godt ha vært navlesnor. De så pungen og tissen som stakk opp. (For meg så det ut som en finger). Det var i uke 18, i uke 22 så jeg det helt klart også. Da gikk det ikke ann å ta feil.

Sist gang, da vi fikk en jente, var det mye verre å se det. Når det er en gutt, har du litt mer å se etter :???: , eller :???:

Vet ikke om jeg var til noe hjelp her? Uansett, lykke til i jakten på kjønnet....

T 0

Alva
24-08-2002, 18:47
Etter mye om og men fant jeg endelig en side (amerikansk) som det stod veldig mye, og var vist med bilder om forskjellene mlm gutter og jenter. Det var utrolig å lese/se bildene, da gikk det plutselig opp et lys for en! Kjønnsorganet på babyen min så ut til å være oppdelt i 3, derfor ble vi ikke enige om det var to kjønnslepper, eller en tiss med to baller, liksom.
Men på den amerikanske siden hadde de forklart at ved jentefostere ser man etter "the three lines" og da gikk det opp et lys for meg... :p
Jeg fikk se bilder av jentefosterene, og ganske riktig, der var de tre feltene, som vi aldri ble enige om. Vi så ultralydvideoen igjen, og etter å haa lest om dette skjønte vi at her var veeeldig store sjanser for at det var jente, og ble enige, mannen min og jeg ;)

Men det er jo alltid en liten sjanse for å ta feil da ;)

Maz
24-08-2002, 20:09
hadde vært veldig kjekt

Alva
25-08-2002, 00:22
...adressen kan du gjerne få, la den ikke ut, fordi jeg ikke trodde noen hadde interesse, det var jo jeg som stilte spm og var nysgjerrig, og ingen andre hadde samme problem som meg, gav derfor ikke svar til meg selv, liksom... men vent litt... skal forsøke finne den igjen. (Søkte bare på ultralyd)
...

www.ob-ultrasound.net/genderfaq.html

Gå inn på den siden, der er mye informativ tekst, og noen bilder på akkurat denne siden. Bildene holdt til å vise meg akkurat det jeg så på vår ultralydscanning, nemlig et kjønn som nærmest var delt i 3, og det gjorde oss naturlignok forvirret, før vi hadde lest dette. Går og an å trykke på uthevet tekst visste steder og komme videre, bl.a til sider med en hel rekke bilder av både gutter og jenter.

Lykke til :)