Vis full versjon : Tips mot symfysesmerter??
Har fått så ille symfysesmerter i det siste. Verst er det om natta. Gjør kjempe vondt å snu meg. Og det tar tid å komme på do, som jeg som regel alltid må en gang om natta. Om morgenen er det også grusomt. Går som regel litt bedre utover dagen, når jeg har bevega meg litt. Men går jeg for mye/lenge får jeg vondt.
Noen som har tips til hvordan jeg kan få det bedre???
Kan jeg få symfysesmerter av at barnet ligger så langt nede i magen min???
Noen som vet om det er stor sjanse for at jeg får det igjen i flere svangerskap???
Dette er mitt første barn.. Håper smertene avtar. Men det er vel tvilsomt. De blir vel verre når magen blir enda større??
Symfysen er en del av bekkenet, så det er sannsynligvis bekkenløsning som plager deg.
Ta i bruk søkefunkjsonen på siden her, og søk på bekkenløsning, så finner du sikkert veldig mange gode råd.
www.lkb.no bør også leses.
Jeg går til fysioterapeut pga bekkenløsning, og har også symfysesmerter. Fysioterapeuten min sier at det ikke er noe å gjøre med symfysesmerter direkte, men at det kan hjelpe å ligge med en stor pute mellom knærne når man ligger på siden, sånn at beina kommer ut i rett vinkel. Det gjør jeg, og merker at det hjelper litt. Lykke til!
Hei!
Jeg hadde også symfyse-smerter sist gang, og er på vei til å få BL denne gangen også.
Jeg hadde også smerter om natten, men det hjalp veldig mye å ligge på silkelaken, slik at jeg kunne bevege meg uten motstand.
Det hjalp også med dunpute mellom bena, og støtte under magen.
Man får også kjøpt spesialpute til å ha mellom bena som støtte. Det er av typen Tempur, og de har altså en pute til slik bruk (mellom bena).
Ta kontakt med fyisioterapeut. En som er spesialist på Bekkenløsning, det høres jo litt ut som det er det du har. Du får rekvisisjon av lege.
Det er ingen regel som sier at du må få det igjen neste svangerskap, men dessverre er det oftere man får det 2. gang, hvis man først fikk det første gang.
Er det bekkenløsning, er den sannsynligvis kommet for å bli resten av graviditeten. Formålet blir å få den til ikke å utvikle seg til det verre hele tiden mens barnet vokser. Man får prøve å holde den i sjakk ved behandling, riktige øvelser, mindre jobbing, og forebygging (ikke støvsuge/vaske gulv, sitte riktig, løfte riktig, unngå bevegelser som gjør vondt etc, etc).
Lykke til videre:klem:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.