PDA

Vis full versjon : spontanabort

bebi
21-10-2005, 12:39
Hei

Jeg hadde en spontanabort for ca 3uker siden. Var da nesten 7 uker påvei.
hadde gledet meg så veldig.
Var veldig lei meg og gråt i perioderetterpå. Gjør det fortsatt når jeg tenker mye på det.
hva er grunnen til at jeg spontanaborterte>>?
kan det ha noe med at jeg bruker homeopatmedisin? selv om homeopaten min sier at det ikke er noe farlig? bør jeg unngå å ta disse medisinene de 3 første månedene.
Er det foresten stor sjanse for å bli gravid før jeg har fått tilbake mens?
det skader ikke å prøve før mens?

mvh
Bebi

UlrikkeMarie
21-10-2005, 12:44
Nå sier jeg bare det jeg har lest..
Men grunnen til at spontanaborter skjer før 3 mnd,
er fordi at fostret utvikler seg ikke som det skal,
det kan skje en feil eller at noe gikk galt.
Men det betyr ikke at det skjer om og om igjen.
Når man skal begynner å prøve er jeg usikker på,
men jeg har hørt at det er lurt å vente til etter mens.

Håper jeg kunne være til litt hjelp.
Og håper det går bedre nå,
og at neste gang så sitter det som det skal:snill:

en god :klem: til deg, håper at alt ordner seg!

Marianne_
21-10-2005, 12:48
Eg hadde spontanabort i februar i år. Hadde då termin 12 oktober.

Så eg ble gravid igjen rett etterpå uten å rekke å ha mens.

Men d e vel sånn at d e litt vanskelig å vite korti man har eggløsning etter en spontanabort, for d kan visst variere veldig. Men d e jo bare å prøve :)

Eg har hørt at man blir fort gravid igjen etter en spontanabort, men d e vel litt forskjellig fra person til person.

Du får ha :lykke: til hvertfall :snill:

bebi
21-10-2005, 14:21
Eg hadde spontanabort i februar i år. Hadde då termin 12 oktober.

Så eg ble gravid igjen rett etterpå uten å rekke å ha mens.

Men d e vel sånn at d e litt vanskelig å vite korti man har eggløsning etter en spontanabort, for d kan visst variere veldig. Men d e jo bare å prøve :)

Eg har hørt at man blir fort gravid igjen etter en spontanabort, men d e vel litt forskjellig fra person til person.

Du får ha :lykke: til hvertfall :snill:

ER det ikke vanskeligere å regne ut termindato da?
hvordan gjør du det når du ikke har en mens å gå etter?

kalufs
21-10-2005, 18:03
ER det ikke vanskeligere å regne ut termindato da?
hvordan gjør du det når du ikke har en mens å gå etter?

Det gjør de på UL rundt uke 18. De måler da barnet og ser hvor stort det er. Utifra det får de frem en termin.

Lykke til!

Tror forresten ikke homeopatmedisiner er farlig eller fremkaller SA.
Jeg hadde selv en SA og ble gravid med en gang- uten mens emellom. Kroppen justerer slike ting selv! :klem:

Marianne_
21-10-2005, 19:49
Når eg ble gravid igjen etter spontanaborten, så regnet legen bare ut i fra første blødningsdag av spontanaborten, i stedet for første blødningsdag av mens.

Men d e jo vanskelig å si... eggløsningen varierer jo fra 3-8 uker etter en spontanabort.

Men legen kjenner jo på livmoren under GU undersøkelse ved første legebesøk for å kjenne om livmoren tilsier kor langt man har komt, og e legen i tvil så får man vel tidlig UL tror eg.

Tidl. bruker
31-10-2005, 14:36
Trist og lese.. håper det går bra med deg.. en veninne av meg mistet, og legene sa at det var naturens måte å rydde opp på.. håper du blir gravid igjen raskt, hvis det er det du ønsker..

:klemmer:

Tander
15-11-2005, 19:38
Jeg Hadde en SA i juli og blei gravid igjen uten mens...Har ikke vært på den ordinære UL men måtte på en tidlig UL for å sjekke hvor langt jeg var på vei.

Fikk bakoversveis da jeg var der for jeg trodde vi snakket om 5-6 uker ut i svangerskapet men jeg var 10+4. Skal si jeg blei sjokket. De regnet da siste mensdato som den dagen jeg mistet. 25 juli og barnet mitt blei unnfanget da 8 august eller noe...

Så alt er mulig. Stå på du og ikke lytt så fælt på hva andre sier. Gjør som du selv føler er riktig.

J@nnickemor
24-11-2005, 03:05
vil bare gi deg en god klem :klem: og håper at du snart er tilbake igjen!!!

Thyresse
24-11-2005, 08:56
Trist å høre at du mistet. Uansett om det er naturens måte å ordne opp på så er det trist og urettferdig :comfort:

Dessverre så er det veldig mange som opplever å miste i første trimester. Husk at det er mye som skjer denne tiden, celledeling og allerede ved 7 uker så slår hjertet. En bitteliten feil og embryoet får ikke noen mulighet til å leve videre.

Det er allikevel ingenting som tilsier at det skal skje igjen. Jeg tror også at så lenge du mistet såpass tidlig, så trenger du ikke stå over en menstruasjon før du prøver igjen. Bare pass på å ikke ha sex før blødningene har stanset. Dette pga infeksjonsfaren.

:kryss: for at dete får oppleve å teste positivt igjen snart :kryss:

Mira 79
24-11-2005, 10:47
Trist å høre at du mistet. Det føles ufattelig urettferdig og vondt - jeg vet det. Hadde selv abort i uke 10 sist. le gravid igjen med en gang igjen (3 uker etterpå) Vet ikke, men jeg TROR det er lettere å bli gravid igjen med en gang. For oss var det i alle fall slik. Nå er jeg 11+0 og så et fantastisk lite barn på UL for bare noen timer siden. Så tenk på en ting; om ikke så lenge er ulykke snudd til lykke! Enten om du blir gravid igjen med en gang eller om noen måneder så kommer du til å oppleve dete fantastikse du også!

Når det gjelder termin; ikke noe problem å regne ut. Dette ser de enten på UL før uke 18, eller ved ord. UL. Jeg har vært på 3 UL (pga blødninger også denne gang) og alle leger er skjønt enige om hvor langt jeg er på vei.

LYKKE TIL!